Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en tarvinnu ekassa raskaudessa ollenkaan mammavaatteita, pidempiä paitoja vaan tuli käytetyä ja kaikki farkutkin meni loppuun asti :) Tokaa oottaessa joskus rv10 tienoilla sai vaihtaa mammahousuihin ja tässä raskaudessa jo aikasemminki...

Kyllä täällä ollaan jo hyvän tovin pidetty mammavaatteita. Ei pysty pitämään omia housuja,kun puristaa hirmusesti :/ nää h&m mammaleggarit on aivan yli ihanat!!

Meillä oli kans tytön nimi jo mietitty, mutta nyt varmentuikin sitten tulokas pojaksi. Pojan nimistä mikään ei vielä ole kolahtanut.

Mä oon kans ostanut joitain mamaliciouksen ja h&m:n mammavaatteita, parhaat löydöt tein naapurin pihakirppispöydästä: h&m:n farkut ja pitkähihainen imetyspaita sekä kaks mamaliciouksen lyhythihaista imetyspaitaa yht. 4€ :D Useimmat mun vanhoista topeista ja tunikoista ym. sopii hyvin myös tän masun kanssa. Mulla on paljon empirelinjasia ja pyöreille muodoille sopivia vaatteita. Mulla oli jopa yksi äitiysmekko jo ennen raskautta, jonka olin ostanu kirppikseltä ihan normi käyttöön.

Mulla on muutamat äitiysfarkut h&m:ltä ja mamalicioukselta. Noi h&m:n farkut on melkein jäänyt käyttämättä ku ei hyvät jalassa :sad001 Normi paidat on mennyt vielä tähän asti ihan hyvin, mutta kohta niitäkin täytyy ostaa isompia ku jää lyhyeksi. Nimivaihtoehtoja ollaan mietitty molemmille valmiiksi muutamat, joista voidaan miettiä sopivin sitten lapsen synnyttyä.

Täällä ollaan saikulla viikonloppu :grumpy: niskat veti taas täysin jumiin.. Huonoa omaa tuntoa poden, kun töissä olisi ollut kiire viikonloppu tiedossa :sorry: Onneksi pikkusella on kaikki hyvin :happy:

Meilläkin on nimivaihtoehdot jo valmiina :) Tytölle oli jo kutsuma- ja kolmas nimi tiedossa ennenku tulin raskaaksi (meistä on aina ollu hauska miettiä nimiä iha huvin ja urheilun vuoksi :D). Pojalle keksittiin pitkän pähkäilyn jälkeen vähä ennen rakenneultraa. Jos ultraveikkaus pitää paikkansa niin tuo tytön nimi pääsee sitten käyttöön :) Miten muuten muut, meinaatteko paljastaa vauvan nimen vasta ristiäisissä vai jo aiemmin? Yksi ystävistä vinkkasi, että esikoisella voi olla helpompi tutustua vauvaan, jos nimen ottais heti syntymän jälkeen käyttöön. Onko kellään tästä kokemusta tai näkemystä?

Mammavaatteita oon tässä raskaudessa ostanu pari henkkamaukan alesta ja loput kirppikseltä. Esikoisen ajoilta oli kans jotain, mutta varsinki kesävaatteita on pitäny kattoa kun viimeksi olin raskaana syksyn ja talven.

Meillä on nimet kanssa päätettyinä, voi tietty olla että vaihtuvat vielä. :)

Nuo ulkoiluhousut olis täälläkin hankinnassa, myydäänkö niitä edes mammamallia? :D Tietty varmaan kuminauhamallia löytyy, käy vaan niin helposti supistamaan jos jotain puristaa tuolla alamahalla, että täytyy valita joku extra löysä malli. Saas nähä millainen lahkeenmitta ja -leveys niissä sit on.. :D

Ääääh, googlailin just ja löytyki ihan meneviä mamma-kuorihousuja, mut en kyl prkl ala makdamaan yli satasta muutaman kuun tarpeesta :( Jospa ostas vaan henkselit toppahousuihin jos niitä tarvii ja pitää vaan pitkän takin kans napin ja vetskarin auki. Jostain ale-laarista tai halppiskaupasta kävis vaikka sit jotkut välttävästi tihkua pitävät tuulihousut hakemassa, ulkonäöllä ei sit niin väliä :D

Pinnasänky varaston perällä, saaa nähä jääkö sinne vai tuleeko käyttöä... Sivuvaunuksi se ois tarkotus asetella jos/kun käyttöön tulee :)

Nimi kerrotaan varmaan heti samalla ku ilmotetaan vauvan syntymästä, ei tule ristiäisiä niin turhaanpa sitä sitten panttaakaan. Muuten vois vaikka nyt kutsua nimeltä, mutta jos ei sit näytäkään yhtään nimeltään, niin eipä olla puheltu ku kaksin tulevasta nimestä.

Sänky meilläkin ostamatta. Melkein kaikki muut onkin sitten jo. Vaunut tuli alkuviikosta, ne on ihanat! Vaunula.fi:ssä oli tosi nopea palvelu ja ilmainen postitus.

Nimi paljastetaan luultavasti vasta ristiäisissä.

Mä oon yrittäny löytää takkia, mutta hirveen kallita, enkä oikein sopivaakaan oo löytäny. Ajatus on, että hankin jonkun kuoritakin tyyppisen syystakin ja vedän sillä synnytykseen asti, fleeceä ja villapaitaa alle.

Nyt on ihana kun ei oo tarvinnu takkia tai on voinu pitää farkkutakkia auki. Syksyisempien kelien tullessa en tiedä, mahtaako mikään takki mennä masun kohdalta kiinni joten voipi olla hankintareissu edessä. Mammafarkut pitäs myös jostain löytää, sitten kun alkaa housuja tarviimaan. Nyt oon menny vaan leggareilla ja mekoilla/tunikoilla.

Ostettiin Brion Go Nextit :) Yhdistelmät, kääntyvät etupyörät, tukevat, mutta kevyet työntää. Kalliit (tarjouksessa 799e), mutta tuo onkin ainut yhtään isompi juttu, mikä on uutena ostettu, hyvin on löydetty käytettynä tavaraa.

nyt on sänky kasattu. Kun mentiin ostamaan suoraan pinnasänky, minkä saa junior sängyksi (140x70cm) niin ei oikein mahtunukkaa sinne minne luulin että se mahtuu :D ja nyt jouduttii uusimaan koko makkarin sisustus ja järjestys! Nyt tuntuu ihan kuin olisi muuttanu uuteen asuntoon <3 ihana nähdä kun miehen silmät tuikkii innostuksesta, eikä malttaa odottaa jouluun

Takaisin