Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Josa, vatsalihaksia ei saa tehdä jostain tietystä raskausviikosta lähtien. Kantsii selvittää asia.

Täältä liittyis nuori rouva joulukuussa äidiksi tulevien joukkoon :) ensimmäistä lasta ootellaan jännityksellä ja la on jouluaattona 24.12. Innoissaan jo seurailen teidän muiden keskusteluja ja mukava saada vertaistukea samassa kuussa synnyttäviltä :)

Tämmönen masu täällä tänään. :D hui! Kuume selätetty, mutta ääni mennyt.. Kamalaa kun on tottunut puhumaan koko ajan ja nyt ei tuu ääntä... Maanantaina taas ylimääräinen ultra, nään sirpukan taas <3 (äitini keksi työnimen masuasukille)

Tylli tervetuloa joukkoon ihanaan:) ja onnea pikku tontusta<3

Nepsu hyvä että voit paremmin, ihan masu ja kaveri:)

Ihan käsi kopelolla täällä sheivaillaan enemmän mua viivaa jalkojen sheivaus kun ei oikein taivu:D

Vatsalihaksia ei saa tehdä ab puolesta välistä lähtien. Jos tekee, niin vaikeuttaa mahan palautumista! Tosi epäloogista, mutta niin se menee. Kiellettyjen listalla myös esim lankku. Löysin pari tosi hyvää sivua googlettamalla noista, mut eihän ne enää tallessa oo. Silleen kontillaan suositeltiin tehtäväksi selän kyyristystä yms ja istualtaan kiertoliikkeitä. Täällä ei kyl oo tullu liikuttua moneen viikkoon, ihan kamalaa kun ennen raskautta kuitenkin monta kertaa viikossa kävin tanssiin, salilla yms :/

Jotain muutakin piti kommentoida, mut unohtui jo... Niin hirveesti tekstiä aina työpäivän jälkeen, et ei pysy oikeen mukana...

Onko se tukivyö vaan selkävaivoja varten vai onko siitä jotain muuta hyötyä? Kun itsellä ei mitään semmoisia vaivoja oo ainakaan vielä

Haha, Hirnin tavoin myös täällä mies on ottanut sheivausvastuun alakerrasta. On myös luvannut sitten myöhemmin sheivata jalatkin, kun itse en enää taivu XD.

Lasten määrästä vielä sen verran, et ehkä täs myöhemmin vois ottaa vaikka sijaislapsen sitten lisäksi tai adoptoida ulkomailta :)

Ja niistä mammajoogista joku puheli niin joo sinne Manipuraan aattelin mennä ja ilmoittauduin (kantsii ilmoittautuu ajoissa, en mahtunu ekalle mille halusin!) ja myös sinne Shantiin, muttaku oon niiiiin laiska!!!

Tervetuloa Tylli mukaan porukkaan mukavaan! :)
Josa mun tietääkseen suoria vatsoja ei oo saanu tehdä enää rv 12 jälkeen! :o Voi ainakin tulla se vatsalihasten erkaantumakin herkemmin ja se ei oo kyllä kiva :/ Mä en oo tehny vatsoja enää ollenkaan nyt raskausaikana, kylkiä vaan ja mitä nyt syviä tulee tehtyä muun reenin ohessa.
Mä sokeroin mun alapään ja se on kyllä alkanut käydä vähä hankalaksi :D Käsikopelolla menee just ja just ja mies on saanut sit nyppiä hajakarvat mitä jää :D

Täällä kans mies sheivaa, ei onnistu enää itteltä :D On ollut kieltämättä sen arvosia virneitä ja myhäilyjä noilla täteillä, ketkä ultrannu alakautta, ku heittäny poksyt ja pikkarit menee :D Ei kai sitte kaikki sheivaa täysin, nii ku tulee aiva karvaton pimpero vastaan, ni hymy herkäs :D

Täälläkään ei tosiaan onnistu sheivailut, mies auttaa... Tosin se on jostain syystä tykänny tehdä sitä muutenkin :D

Neuvolassa käyty ja vuotoon kommentoi että seurailen kotona. Jos vaan jatkuu tai muuttuu runsaaksi niin sit yhteys suoraan kättärille. Sain raskaustodistuksen ja kaikki kela-asiat laitoin samoin tein kuntoon. Nyt vaan odotellaan äippäpakkausta! :)

Tukivyöstä itsellä just selkävaivoihin ja kiinnareihin tarkoitettu... Ja mulla ainakin toiminut kuin unelma:)

Sori nyt vaan mut mua jotenkin ällöttää ajatus että ukko sheivaa... Yöks:/ tiedä en kyllä miks kun kyllähän toi ronkii alakerrassa muutenkin:)

Takaisin