Mä kysyin viimeksi neuvolassa tuosta selällään ja vatsallaan nukkumisesta, eikä siinä ole mitään ongelmia niin kauan kuin se itsestä tuntuu hyvältä. Vatsan kasvaessa voi käydä selällä nukkuminen ikäväksi sen takia, koska kohtu ja vauva painaa niin, että veri pääsee kunnolla kiertämään, mutta kroppa kyllä sen ilmoittaa huonovointisuudella tai huimauksella. Eli itse oon ihan levollisin mielin nukkunut niinkin kun ei ole olossa ollut mitään valittamista :) Mieluisin asento taitaa mullakin olla tällä hetkellä kuitenkin puoliksi kyljellään, puoliksi vatsallaan -asento, missä alempi jalka on suorana ja päällimmäinen kurottaa rullalla olevan peiton ylitse.
Kääntyminen on alkanut vaan tulla vähän hankalaksi ja parina yönä oonkin herännyt siihen kun oon ollu könyämässä toiselle kyljelle ja alavatsaan on tullut viiltävä kipu. Noh, varovaisuutta vaan...
Kun tuolla vilahdi pari marsua kuvissa, niin pakko avautua siitä, että mun ominaistuoksuni on tässä raskauden aikana muuttunut, enkä tykkää ollenkaan. Nimittäin hikoillessa musta tuntuu, että alan haista ihan marsunhäkille!

...Kaikella kunnioituksella kaikki maailman söpöjä marsuja kohtaan, mutta tekisi mieli käydä vähän väliä suihkussa

Mieskin on sanonut, että ominaishaju on kyllä muuttunut, ei se kyllä ihan samalla sanalla sitä kuvannu

Mites teillä? Oletteko vastaavia muutoksia huomannut?
Me kanssa puhuttiin joulusta, mutta sitä on vaikea suunnittella. Laskettu aika on 10.12., niin voihan olla, että koko joulu menee synnytyssairaalasta, eipä sitä oikein mistään voi tietää

Että lienee parasta (käydään aina aattona syömässä molempien porukoilla), ettei kenellekkään luvata mitään ja katsotaan sitten päivä kerrallaan mikä on tilanne. Että todennäköisesti voi mennä joulu niin, ettei me mihinkään liikuta, mutta meille on kaikki tervetulleita käymään (tietysti mielellään mukana dogi-bägit ylijääneistä jouluruuista

).
Joululahjat vaan pitänee tässä hyvissä ajoin ostella kun on vielä jaksamista kierrellä kaupoilla :)
Harvoin sitä on jo elokuussa suunnitellut joulua...