Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alko iltaa vasten taas puristelee ja kiristelee. Mut tuntuu lähinnä siltä kun ois syöny ittensä täyteen ja mahanahka venyis. Et tuskin supistuksia. Mut joka kerta vessassa sellasta geelimäistä kirkasta limaa paperiin. Toivottavasti ei vereks muutu..

Päivät on pitkiä kun oon yksin kotona. Mut tällästä tää ny on. Alkaa huomata et ystäviä ei hirveesti oo. Kukaan ei oo tarjoutunu kylään tai mitään. Ainanen telkkarin kattominenkaan ei napostele :(

Voi ei :/ tiedän tunteen.. Kun itse joudun aikalailla itsekin makoilemaan kohdunsuun tilanteen takia niin ei yksikään ole tarjoutunut tulemaan moikkaamaan.. Laittaa kyllä viestiä, mutta thats it.. Missä päin asut?

Mulle kans helpompaa saada orgasmi, tosin oon yleensäkin aika helppo. Paikat on vähän turhankin herkät. Asennoista toimii parhaiten öö... Menee vähän selitykseks mutta, mies polvillaan minä selälläni jalat miehen yläkroppaa vasten kohti kattoa ja kyljellään kasvot vastakkain mut minä silleen takakenossa et on hyvin tilaa mahalle :) Takaa ei oo onnistunut enää esikoisen saamisen jälkeen, alkaa aina ihan mieletön vihlova kipu ristiselästä jompaa kumpaa jalkaa pitkin, yleensä vasenta :S

Mäkin oon ollut täällä alusta asti mut toi parin kuukauden nettipaasto vähän pudotti kärryiltä :/ Silläpä en ookaan enää hirveen aktiivisesti kirjoitellut kun tuntu etten pysy mukana kaikessa.

Jaksamisia petipotilaille, on varmasti puuduttavaa :/

Voi teitä, mä kyllä tarjoutuisin tulemaan heti kyläilemään jos lähistöllä asustelisitte. Aika siellä makoillessa käy pitkäksi ja vierailut piristäisi varmasti. Jaksamista kaikille ❤️

Itte otin aikoinaan sikainfluenssaan rokotteen, koska mut painostettiin se ottamaan, ja kauhee kuume monta päivää sen jälkee ja käsi johon se pistettii aiva krampis myös sen pari päivää, ja oli siis oikeesti tosi häijy olo o.O

Voi kyllä jos lähempänä asustelisitte,niin viis vierailla :)

Miä en myöskään ole instagramissa..

Tänään alkoi perhevalmennus,aiheena meillä voidaan hyvin. Ei kyllä töiden jälkeen jaksais siellä istua,hyvä etten nukahtanut ja isäntä samoin :D varmaan katottiin,että on siinäkin pariskunta :D ja nälkäkin oli,kun ei kerinnyt kotona käymään välissä ollenkaan. Pitää ens viikolle varata evästä laukkuun ;)

Tänään pamahti sitten Rv 21+0 <3 ja liikkeitä ruvennut vihdoin tuntumaan! ;)

Täällä on niin paljon tätä luettavaa ettei kaikkiin pysty oikein paneutumaan mutta haluun kommentoida ainakin muutamaan, kun kaikkea en muista.

Vaipoista puhuitte. Me ruvettiin käyttämään lidlin vaippoja heti kun pienin koko oli sopiva (ihan kokeilumielessä) ja sen jälkeen ei muita olla käytetty kun ihan hätätapauksessa. Aivan sama onko ne nyt halvimmat vaiko kalleimmat mutta pääasiahan on että omalle lapselle istuu, ja noi lidlin vaipat sattuu vielä olemaan halpoja. Pamperseista ei tykätty muista ku keskoskoosta ja muumivaipat oli meillä tukalan kuumia ja paksuja, libero ihan ok.

Ja meillä on tuo lidli lähin kauppa jossa mies käy ruokaostokset töiden jälkeen ja jossakin erikoisemmassa/isommassa kaupassa mä käyn ehkä kerran kuukaudessa (ostamassa muumimukin tai jotakin muuta yhtä tärkeää :grin). Meidän lidlissä on ollu aina tosi hyvä tarjonta, ja ollaan muutaman kerran testattu ostaa samat ostokset lidlistä ja k-kaupasta (Lidliin meni 36e ja k-kauppaan 70e). Ja täytyyhän lidlissä kattoo tietty että mitä ostaa jos haluaa aina sen edullisemman, mutta jos joku tuote maksaa enemmän ku toisessa mutta loppulaskussa säästää niin parempi kai se on. Ymmärrän täysin myös ihmisiä jotka ei halua astua lidliin kun pakon edestä, koska jotkut lidlit on kyl aika sotkusen ja vanhan näkösiä. Meidän lähilidli on uusi ja ihanan siisti.

Rokotukset meillä otetaan vaan rokotusohjelmaan kuuluvat, ei mitään ylimääräsiä eikä missään nimessä osallistuta mihinkään tutkimuksiin.
Jännä kun suomessa mainostetaan miten etuoikeutettua on ryhtyä rokotetutkimuksiin (saa ihan ilmaset rokotukset) ja muualla maailmassa saatetaan maksaa 10 000e tai jopa 30 000e siitä että joku osallistuu tutkimukseen, sillä annetaan lupa siihen että jos lapsi sairastuu vakavasti niin mitään ei korvata. Kun täällä osallistutaan ilmaseks niin eipä niitä korvauksia tipu siltikään.

Ja mielipiteistä kun myös keskustelitte, niin helpompihan ne omat mielipiteet täällä on tuoda esiin kun kasvotusten :happy:
Mua ei ainakaan pelota yhtään, tiedän et joka mielipiteelle löytyy vastakkainen myös. Ja olishan se tosi tylsää kun mistä tahansa keskustelee niin vastaus on: oon ihan samaa mieltä, ja maailman kaikki muutkin ihmiset ajattelis niin myös :hilarious:

Tänään taas Hoplopissa vaikka ajattelin etten enään raskausaikana mee kun tulee selkä kipeäksi, onneks mä sain istuu koko ajan kun miehellä on loma ja se lähti sinne temmeltämään lapsen kanssa :happy:

Joku mietti mitä leipoa. Mites olis korvapuustit?
Tuli taas syötyä öbaut 3 korvapuustia enemmän kun olin suunnitellu ja nyt ansaitusti närästää :inpain:
Ainakin pienellä on mahassa juhlat :p

Ääh, mä menisin kans mielelläni perhevalmennuksiin, mutta ilmeisesti niitä ei vielä ole. Neuvolatäti puhui viimeksi, että ehkä syksymmällä alkaisi jokin ryhmä. Netistä en ole löytänyt mitään tietoa niistä perhevalmennuksista.. :(

Enpä ole Instassa minäkään, Facessa ainoastaan näiden foorumien lisäksi. Tällä foorumilla plussa ja rikkaus ovat juurikin erilaiset mielipiteet ja laidasta laitaan vaihtelevat keskustelunaiheet. Sekä ehdottoman hyvä henki, kun ketään ei lytätä. Tai en ole ainakaan itse sellaiseen tärmännyt tai niin asioita kokenut. Monenmoisiin asioihin saa apua ja vertaistukea ja vaikka en myöskään joka väliin kerkeä vastailemaan, niin luen kaikki kommentit kyllä innokkaasti.

Rokotteista olen samaa mieltä kuin moni muu, eli kaikki normiohjelmaan kuuluvat otetaan kyllä. Niistä on kuitenkin niin pitkät kokemukset ja juurikin se hyöty, että kun suuri osa väestöstä rokotetaan niin monet vaaralliset taudit katoaa vähitellen kokonaan.

Ja meillä eilen neuvolassa puhuttiin myös perhevalmennuksista. Neuvolan puolesta on kaksi iltaa, joissa aiheina synnytykseen liittyvät asiat sekä imetys. Sitten seurakunta järjestää yhden illan, jonka aihe olisi Parista perheeksi. Tuo seurakunnan tilaisuus olis ensi viikolla ja neuvolan illat lokakuussa. Näin siis Espoossa. Meinasin mennä kyllä kaikkiin ja mies tulossa mukaan myös ainakin noihin lokakuun juttuihin. Tuskin kai esikoista odotellessa voi mitenkään saada liikaa tietoa eri näkökulmista:)

Perhevalmennus kiinnostaisi täälläkin. Täytyykin kysellä torstaina kun on neuvola-aika.

Oletteko käyttäneet noita yksityisiä synnytysvalmennuksia? Itse en vielä uskalla tätä H-hetkeä juuri edes ajatella... Taidan päätyä aivan hermoraunioksi vielä... Eli ei puhuta siitä vielä :nailbiting: Mutta jos on kokemuksia valmennuksista niin kuulisin mieluusti.

Tänään kerroin töissä työryhmälleni, että marraskuussa jään toviksi sivuun. Itku meinas tulla ja yritin katsella seiniä kun tyypit onnitteli. Kamalla tämä itkseskely, nyt pitäis hakea teatterikouluun jos tarvis itkua näytellä. Herkässä on.

Vaipoista mulla ei ole mitään hajua... Paljon opittavaa :)

Enkä kyllä rokotteistakaan veilä mitään ymmärrä... mutta mikään varmuuden vuoksi- ei innosta.. en pysty perustelemaan.

Ainiin, hitsi. Tuleeko kellään kipeitä supistuksia siitä jos kunnolla hermostuu? Mä en yleinsä hermostu pienistä mut tänään jouduin puhelimessa tuohtumaan ja piti oikein lause keskeyttää kun sattui.
Niin ja me ei olla hommattu vielä mitään vauvalle. Tosin jäähän meidän esikoiselta aika paljon kaikkea mutta ehkä sitten kun äippäpakkauksen saa hypellettäväks niin luultavasti sitä innostuu. Ootan ihan innolla että pääsee pesemään niitä pikkuvaatteita ja järjestelemään vaatteet, vaipat ja tarvikkeet omille paikoille :happy:
Esikoisen ollessa vauva meidän hoitopöytä näytti aina ihan mainokselta kun kaikki siistissä rivissä ja koreissa, saa nähä kerkeääkö sitä tämän toisen kanssa vai tuleeko ne rojut vaan heiteltyä sinne minne kerkeää :grin

Ah voihan seksikeskustelut! Lempiaiheeni :D Mulla myös orgasmit nyt paljon parempia ja ne tuleekin tosi paljon helpommin! Ei voi muuta sanoa kuin että nyt raskauden aikana on seksi ollut ihan super ihanaa :) Aika monet asennotkin onnistuu edelleen ihan normaalisti, toki mies päällä normi lähetyssaarnaaja siis meinaa välillä tuntua et henki loppuu vaikka mies kuinka yrittää olla varovainen :D

Tänään on ollu alapää niin kipeänä, kun kävelin sellaisen 6km päivällä. Tuntuu kuin ois häpyluussa murtuma. Ihan kamala on ollut liikkua koko loppu päivän. Kokeilen huomenna pyöräilyä, jos se vaikka onnistuis paremmin, niin pääsisi terveyskeskukseen hakemaan tukivyötä lainaan. Tiedä sitten onko siitä apua, mutta kokeilen ainakin.

Täällä on ostettu lasten yhdistelmävaunut ja hommattu pienen pienet pinkit lapaset ^_^ Tänään just käytii kylän uudessa kaupassa hypistelemässä vauvan vaatteita, muttei raaskinu ostaa, kun oli niiiiiin hintavia. Toivottavasti löydän jostain FB:n kirpparisivustolta jonku joka haluais myyä halvalla läjän tyttövauvan vaatteita, tulee muuten niiiiiiiiiiin kalliiks. Turvaistuin löytyy jo ja pinnasänky, sitterikin kuulemma löytys, mutta mies meinas että on nii vanhaa mallia että paree olis löytää halvalla jostai vähän uudempaa mallia. Nyt alkais juu oleen aika alkaa kaikkea mahdollista hommaileen, kun huomannu että aika rientää sellasta vauhtia, ettei pysy perässä.

Nyt itteäki vasta alkanu mietityttään imetykset ja synnytykset. Synnytyspelkoa mulla ei ole laisinkaan, ainoana häirittee se, että jos väliliha repeää, kuulostaa nii kivuliaalta. Toivon siis että turhaan mun pyllyä ei aleta leikkaamaan, vaan osaavat ihmiset sen leikkaa siinä vaiheessa, jos siltä alkaa näyttämään kesken synnytyksen. Ja imetystäkään sen enempiä miettimättä, mutta toivoo vain, että sitä maitoa sitten tulis ja että sei ota ja lopu keskenkaiken. Nyt ainaki sitä maitoa tai jotain tiputtaa ihan kunnolla päivittäin, vähän väliä saa olla tissiliiviä vaihtamassa, toivottavasti sitä riittää sitten pikkusellekkin :D

Maidonhan ei pitäs yhtäkkiä loppua. On tiheän imun kausia/rintaraivareita yms mutta nekään ei tarkota maidon loppumista. Tai se et pumpulle ei heru, se ei oo mitenkään verrannollinen siihen saako vauva tisseistä maitoo.,
Suosittelen imetyksen tuen faceryhmää et liitytte ja selailette/lueskelette jo raskausaikana ja tarvittaessa alun ongelmissa kysytte neuvoo tukiäideiltä, on se vaan edullinen ja ihana tapa ruokkia oma lapsi..

Miulla ei oo vielä kertaakaan tihkunu maitoo? Millä viikoilla oot lilith? :)

Takaisin