Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eiku olisin nimenomaan kattonu mitä muita britaxeja niillä olis... mutta ei ollu niitä matkarattaita, mitä ollaan mietitty.

Hah, tajusin just Vau.fi:n sovelluksen ansiosta, että nää mun alapään kivut on varmaankin symfuusikipuja! Pitääkin seuraavassa neuvolassa asiasta mainita. Onko muilla ollu kipua nivusissa&häpyluun alueella?

Mulla on ollut aikas usein nivusissa kovaakin viiltelyä välillä. Useinmiten silloin, kun nousee äkisti seisomaan tai tekee jonkun muun äkkinäisen liikkeen. Se ei kyllä ole jatkuvaa ja kestää vaan hetken. Aattelin kyllä itsekkin mainita tiistaina neuvolassa kun kyllä noi kaikenmaailman kivut aina huolettaa. Mulle ei ole edes tehty minkäänlaista alatutkimusta koko raskauden aikana niin ei voi tietää noita kohdunkaulan ym. juttuja. Ei ne kyllä varmaan turhaan mitään teekkään ja uskoisin että oireilisi enempi jos olisi jotain aihetta huoleen.

Uimaanmeno oli ihan kamalaa! Ennen rakastin uimista, mutta nyt kun menin uimaan niin tuntu tosi epämukavalta enkä jaksanut uida muutamaa metriä pidemmälle. Tunti ihan turhauttavalta räpiköinniltä ja siltä varmaan näyttikin kun mieheni tuli auttaan mua rantaan :D

Ihmetyttää vaan kun uimista kauheesti suositellaan ja kehutaan silloin kun on raskaana? Mutta onkohan sitten hieman eri asia jossain uimahallissa lämpösessä vedessä kuin järvessä

Ihan hirveä päivä takana... Eilen olin töissä pitkän päivän eli 7-22.. Tuolloin meni ihan hyvin, pientä kiristelyä päivällä mut se meni ohi, illasta sitä tuttua selkäkipua eli iskiaskipuja, mitä ollu pitkin raskautta enenevissä määrin... Mutta sitten viime yönä..... Aamuyöstä alkoi alavatsakivut, joiden ansiosta en meinannu päästä aamulla sängystä ylös. Olin yksin kotona, ajattelin, että no johan nyt, tähän jäin. Pääsin kuitenkin jotenkin kepluteltua itteni ylös, mut kävely sattu alavatsaan jonkun verran. Kivut kuitenkin helpotti jonkin verran tuossa aamupäivän aikaan, niin lähdin normaalisti töihin iltavuoroon... Melkein heti kuitenkin pisti sellaset alavatsakivut, että ihan tuskanhien pisti pintaan. Koko illan sitten koskenu alavatsaan, aaltomaisesti kipu vaihtelee.. Pinnistelin töissä kuitenkin koko illan, mutta jouduin kyllä valikoimaan työtehtäviäni mitä teen, mikä sitten taas kuormitti työtovereitani... :( tuli huono omatunto, kun kiirettä.. Huomenna onneks vapaa.

Huomenna aamulla soitto heti neuvolaan muissa asioissa niin kysäsen samalla, josko ottaisivat näytille.. :/ pissapurkin hain jo het kotia, niin sais aamuvirtsasta pissanäytteen.. Ei vielä tähän asti oo ollu näin kovia kipuja. ;( Tyty kuitenkin tuntuu potkittelevan entiseen malliin, niin ilmeisesti hällä kuitenkin asiat hyvin.. <3

Tänään rv 21+4

Kyllä alkaa itteä ressaan ku joka viikko jossai virastossa pitää käydä.. Tuntuu ettei tätä omaa raskausaikaa jää yhtää elettäväks vaa kaikki pitää jakaa kaikenmaailman virallisten tahojen kans :/ Iltavalivali olo. Hyviä ötyjä mammoille :)

Hah, tajusin just Vau.fi:n sovelluksen ansiosta, että nää mun alapään kivut on varmaankin symfuusikipuja! Pitääkin seuraavassa neuvolassa asiasta mainita. Onko muilla ollu kipua nivusissa&häpyluun alueella?
Edellinen raskaus oli loppua kohden raskas symfyysikipujen vuoksi ja fyssarilla tuli käytyä, suosittelen sitä niin pääsee testaamaan esim.tukivyötä helpotukseksi. Nyt raskaudessa ei vielä liitoskipuja mutta en tiedä johtuuko osin siitä että kroppa ei ihan ehtinyt palautua lähtötilanteeseen ennen esikoisen odotusta joka nyt puolivuotias hurmuri :)

Tänään turhautti miehen kanssa sukulaisilla vierailu kun paikalla ollut miehen sukulaisen ystävätär tylytti mm.kuinka hankittava kolmaskin lapsi koska kaksi poikaa ei ole hyvä kun oltava tyttölapsi, sitä kuinka lasten pieni ikäero on huono asia eikä sellaiset lapset voi olla toivottuja ja kuinka meidän ei kuuluisi olla mieheni kanssa yhdessä koska olen lyhyt ja mies pitkä ja on väärin ettei pitkille naisille riitä pitkiä miehiä (?!) Yritin kohteliaasti vastailla kaikkiin solvauksiin ja mielipiteisiin joista olimme täysin eri mieltä ja ihmettelen miksi täysin ventovieras oli niin vihamielinen samalla kun olen raskaushormoneissa muutenkin herkempi. .

Lisäyksenä vielä meillä mieheni kanssa lähes 40cm pituusero ja pidämme kahta lasta riittävänä määränä kun riskisynnyttäjänä esikoistakin yli 1 1/2-vuotta yritettiin eikä lääkäri antanut toivoa toisen saamiseen kohdun kunnon vuoksi ja lapsemme toivottuja oli sukupuoli kumpi tahansa. Huoh pitäisi oppia olemaan välittämättä vastaavista kommenteista kun kullakin omat mielipiteet vaikkei toisten taustoja tuntisi, pääasia että olen onnellinen perheeni kanssa :)

Muokattu viimeksi:
Huoh! Täällä on ollut unet kadoksissa kolmen jälkeen :confused: sängyssä pyörimistä jo muutama tunti. Oon selaillut netissä kaikkea mahdollista vaunuista ja turvakaukaloista. Onneksi huomenna on vapaapäivä.

Onko kellään muulla tullut lisää luomia?itellä on tullut nännien ympärille..ja vielä sellaisia törö luomia!että mietin pitäiskö käydä poistattamassa... ja tisseihin yleisesti tullut..

En oo ainakaa mie huomannu luomien lisääntyneen mutta pientä näppylää on rintakehä, selkä ja olkapäät täynnä...

Kyfi huhhuh mikä pöljä siellä möläytelly :( En kyllä ymmärrä miten joku edes viitsii tuolla tavalla kommentoida, ei tunnu olevan oikein tilannetaju hallussa! Itse en olisi varmaan kovin kohteliaasti kyennyt vastaamaan..

Tänään rakenneultra, siksiköhän ne unet loppuikin aikasin kun sitä jännäilen :) Mies pääsee ekaa kertaa näkemään pienen, ite oon pari kertaa nähnyt jo :)

Kyfi ihan tosi törkeää käytöstä! Luulis että joku ois asiaan puuttunut kun tommosia se nainen alko laukomaan! Suututtaa tommoset! Mur!

Jemina mulla on kaulan seudulle tullu just niitä semmosia pieniä varsiluomia! Tosi inhottavia!!! :/ aattelin että jos kävis tk:ssa poistattaa ne synnytyksen jälkeen :)

Tuuliinalle ihanaa ultrausta! :)

Kyfi tosi tyhmää käytöstä! Siitä puheen ollen on alkanu lähipäivinä kaikista eniten ärsyttämään ihmiset jotka ei tiedä olevansa ärsyttäviä :D
Täälä on tullut vaikka kuinka luomia, lähinnä käsivarsiin ja ei ole mitenkään erikoisemmin koholla. On muuten nännikarvojakin alkanut kasvaan, tummia vieläpä :o

Mieheni onneksi piti puolia rouvan tylyttäessä pituudesta jonka oli kuulemassa kun rouva ärähti että kuinka hän voi nähdä mitään kaltaisissani lyhyissä naisissa kun pilaan hyvät pituusgeenit :rolleyes: (olen 158cm)

Täällä kanssa tullut luomia vatsaan ja rintoihin, kaikkea ne hormonit teettää!

Ja vatsaan tullut karvahaituvia, ystävättäreni sanoi että poikaraskaudessa hänelläkin tuli kanssa karvamaha mutta synnytyksen jälkeen masu palasi karvattomaksi :)

Takaisin