Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullaki lähtöpaino vain 52 ja nyt on 60. En edes syö paljoo ja liikunkin sen minkä pystyn. Pitää näköjään panostaa enemmän aterioiden sisältöön :D Onhan tässä tullu nyt kieltämättä herkuteltua kun on tää muutto menossa ja kaikki paistinpannut yms jo pakattu :D

Meillä taas miehen kanssa sotatila ja mä kun muutenkin oon niin herkillä niin itken ja murehdin vaan koko ajan jos ei heti sovita. Tossa hetki sitten kun tuli taas itkupuuska niin alko ihan kamala kipu alavatsassa joka säteili selkään, tuntu et pakko vaan lamaantua paikoilleen, eikai se voinut supistus olla? Tämmönen riitely oo kyllä mistään kotoisin :(

Ninnu hienoa että tulehdusarvot tulossa alaspäin!!! Täälläkin pidetään kaikki ulokkeet ristissä:)
Ja et sä mikään huono äiti ole, itsekään en olisi käytävälle jäänyt makaamaan!!

Äippälaatikko täälläkin laitettu tilaukseen:) kohta pääsee sit sitä hipelöimään ihanaa<3

Niin ja pauliinalle voimia, ei ole hauskaa tapella mutta se kuitenkin puhdistaa ilmaan!

Lellulle onnea tyttölupauksesta! :)

Mulla on Jemina myös tullut luomia lisää mutta erityisesti mua on huolettanut vasemman rinnan alle tullut ihosta koholla oleva ihomuutos, en tiedä onko se luomi vai mikä ihme...ei ennen vaan tuommoisia ole ollut. Se on ihonvärinen mutta vähän punertaa. Pitää näyttää huomenna neuvolassa jos ne osais mitään sanoa tai että pitääkö tohtorille näyttää. On onneksi sen verran alhaalla, että ei rintsikat paina sitä.

Onneksi Ninnu on crp laskussa! Paljon tsemppiä, että kaikki menee jatkossakin hyvin! En minäkään olisi mihinkään käytäville jäänyt makoilemaan ja kyllähän sä aina sinne takaisin pääset, jos tilanne alkaa näyttämään siltä. Kotona sitä osaa varmasti rentoutua ihan eritavalla.

Wildside, mullakin tuli 3 viikon ajan 900g/vko ja sit tasoittui eli ehkä kyse vaan jostain kasvupyrähdyksestä tai, että nesteet alkanu kertyyn kroppaan. Eivät neuvolassa kommentoineet muutakun että ihan hyvin alkanut paino nouseen. Ruokailut ja liikunta mulla pysyi suht samana koko ajan.

Onko muilla sellasta puristavaa tunnetta rintakehässä ja yläselässä? Tuntuu ettei keuhkoille oo enää tarpeeks tilaa. Eilen illalla kesti tollanen varmaan tunnin verran. Tosi epämukavaa. Sitä ei varmaan voi helpottaa millään konstilla?

Pauliina toivottavasti saatte sovittua miehesi kanssa.

On tämä foorumi ittelle kyllä ollu sellanen henkireikä, olette kaikkia ihania, ja vertaistuki, jonka tätä kautta saa on korvaamatonta! pus hali <3

Lääkäri soitti tänään, ja pissitulehdushan se siellä taas. Määräs mulle nyt sitte alotettavaks 5 päivän antibiootin ja loppuraskauden ajaks antibiootti estolääkityksen. Mietin vaa että onkohan kuinka noita tutkimuksia että miten toi estolääkitys vaikuttaa sikiöön, syödä nyt monia kuukausia raskaana ollessa päivittäin antibioottia...

Huomenna taas Terveyskeskus ja sitten fysioterapia, torstaina neuvola, sitä seuraavana maanantaina hammaslääkäri jnejnejne lista jatkuu vaan. Haluaisin vaa olla ja nauttia, mutta kun tuntuu olevan liikaa menemistä ja murehtimista.

Ninnulle voimia ja kiva kuulla hyviä uutisia!

Mulla Biara sama juttu, että paino alkuun nousi hurjalla vauhdilla mutta nyt se on tasaantunut. Huomenna neuvolassa saan varmaan uutta kommenttia kun käyn neuvolan vaakalla enkä kodin positiivilla :grin näyttää paljon vähemmän aina tuo kotivaaka.

Mulla oli myöskin painontunnetta, hengenahdistusta ja sydämentykytystä ja multa otettiinkin ekg mutta ei siinä mitään erityistä ollut, onneksi. Lääkäri selitti sen kuuluvan vahvasti raskauteen. Verta kiertää enemmän ja keho joutuu työskentelemään isommalla teholla ja vauva voi painaa aorttalaskimoa, varsinkin kun on selällään. Sen takia suosittelevat vasemmalla kyljellään nukkumista. On kuulemma verenkierron takia edullisempi asento.

Ninnu pidetään täälläkin peukkuja! Ja eiköhän vauvallekin ole lopulta parempi että sulla on mukava olla :)

Pauliina, tiedän tunteen, raskausaikana ei oo ollenkaan kiva riidellä, kun on tunteet niin pinnassa. :( Jos riidat usein vaivaa, niin esimerkiksi Väestöliiton sivuilta ja muualtakin netistä löytyy paljon juttuja siitä, miten voi oppia riitelemään rakentavammin. Kun harvoin kai kumpikaan osapuoli oikeasti haluaa riidellä vaan riitelemisen ilosta. Toivottavasti saatte pian sovittua.

Mulla paino teki lauantai-iltana omituisen kiepauksen 65 -> 67 ja huomasin että sormia turvotti ja mahaa kiristi. Sit kuitenkin seuraavana aamuna taas 65 eli tän hetkinen saldo edelleen sama +1.5-2 kg. Sitten kauhee ihmettely, että millä ihmeellä sain tuollaisen äkillisen turvotuksen aikaan... O_o

Lilith, tiettyjä antibiootteja voi syödä myös estona raskauden aikana. Ymmärsin, että ne on pienempi paha, kun jatkuvat pissitulehdukset koska ne aiheuttavat herkästi supisteluita ja voivat johtaa pahimmallaan vauvan ennenaikaiseen syntymään. Mulla oli juuri VTI ja olivat kyllä tosi tarkkana, soittivat sekä neuvolasta että terkkarista etä rupeehan oireet lievittymään? Huomenna itse vien kontrollinäytteen ennen neuvolaa ja sormet on ristissä, että se on puhdas. Muuten aika varmasti aloittavat estot mullekkin. Ollut jo ennen raskautta. Sun kannattais kanssa harkita tuota karpalo-maitohappoyhdistelmää. On mua selkeesti auttanut. Saa apteekista, esim Lactolady ja muitakin valmisteita taitaa olla tarjolla mutta ainakin tuo käy raskauden aikana, mulle suositeltiin neuvolassa.

Tulehdusarvot 17. Laskussa. Lääkäri sano että epäilee että vettä tihkuttaa jostain ylhäältä (joka ilmeisesti parempi asia?), koska kohdussa vettä oli lauantaina hyvin. Torstaina seuraavat labrat ja poliaika. Voi kun pysyis tilanne näin.

Voi ihanaa Ninnu, että tilanne noin hyvä! Nyt vaan rentoudut kotona ja me pidetään kaikki peukut pystyssä, että saat kuin saatkin oman vauvelin syliin vasta turvallisemmilla viikoilla.

Ehottomasti kannattaa köydä tarkastamassa tilanne jos yhtään siltä tuntuu et kaikki ei oo kunnossa.

Toivottavasti kukaan ei saa enää mitään huonoja uutisia (itteni mukaan lukien) !

Ninnu hyvä että tilanne näyttää paremmalta, peukut täälläkin pystyssä.
Kyfi toivottavasti kaikki kunnossa.

Äippä minulla oli kanssa rajuja supistuksia, ja tänään kävin lääkärissä. Ei onneksi ole supistukset saaneet mitään aikaiseksi. Lisäksi nyt kova selkäkipu, joka säteilee toiseen pakaraan. Nyt olen kaks viikkoo saikulla ja sitten katsotaan miten jatko.
Rv 22+0

Takaisin