Mua häiritsee myös tosi paljon näissä hallituksen suunnitelmissa varhaiskasvatukseen kohdistuvat leikkaukset. Suurempien ryhmäkokojen haitoista on näyttöä mutta sille vaan viitataan kintaalla. Lisäksi, ei varhaiskasvatuksen idea oo antaa vanhemmille lomaa, vaan tarjota kaikille lapsille tasa-arvoisesti laadukasta varhaiskasvatusta. Jos näiden leikkausten jälkeen kaikilla lapsilla ei ole mahdollisuutta päästä varhaiskasvatuksen piiriin (vaikkapa sellainen tilanne jossa vanhempi pienemmän kanssa kotona eikä varaa laittaa isompaa hoitoon), lisääntyy eriarvoisuus. Puhumattakaan siitä miten varhaiskasvatuksen laadun heikkeneminen vaikuttaa työssäkäyviin vanhempiin. Menipäs nyt vakavaksi... :D
Lilith_Mist, anteeksi kun oon ihan pihalla, en oo ehtinyt lukea kaikki viestejä, mutta siis mikä estää zumbaamisen? :) Vedän ite zumbatunteja ja ainakin mun mielestä se on ihan parasta liikuntaa kun voi tehdä aina itselle sopivalla teholla ja tavalla :)
Meillä esikoinen täytti 3 maaliskuussa ja menee tässä kuussa tarhaan 15pv/kk. Vuoden verran on käynyt kerhossa 2-3krt/vk. Myös kakkosen kanssa aion olla kotona ainakin sen pari kolme vuotta, mutta kyllä nyt alkaa esikoisen kanssa oleen sellainen olo etten pysty mitenkään tarjoamaan samoja virikkeitä kun tarha. Kuitenkin kun opiskelen ja teen töitä tässä sivussa. Ikätovereiden seura tekee vaan hyvää, saa enemmän kavereita ja oppii ryhmässä toimimista :)
Tällä masuasukilla ei kyllä tunnu olevan mitään rauhallisia jaksoja... Ihan sama mikä vuorokaudenaika, koko ajan myllertää. Taitaa tulla samanlainen hyppypapu kun isosiskonsa :P