Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me päädyttiin Pohjantähteen. Siellä oli ehkä parasta se, että vakuutus katto harrastustoimimman 18 vuoteen kans. Eli jos meiän muksu alkais harrastaa vaikka jäkistä, ni lisenssimaksut ois pal halvempia ku ei tarvi sitä vakuutuksen osaa maksaa. Pohjantähdellä ei myöskään ollu mitään rahallista rajaa, et mihin asti ne korvaa tapaturmia, kuten monilla muilla oli.

ja kummiasiaan.. oli itsestään selvää kun testi näytti plussaa että mun bestiksestä sylikummi ja sit kahdesta muusta lapsuudenkaverista tulée kummisedät! pyydettiin ne tyyliin heti :D eipä tarvi enää miettiä kummiasiaa!

Me päädyttiin Pohjantähteen. Siellä oli ehkä parasta se, että vakuutus katto harrastustoimimman 18 vuoteen kans. Eli jos meiän muksu alkais harrastaa vaikka jäkistä, ni lisenssimaksut ois pal halvempia ku ei tarvi sitä vakuutuksen osaa maksaa. Pohjantähdellä ei myöskään ollu mitään rahallista rajaa, et mihin asti ne korvaa tapaturmia, kuten monilla muilla oli.
"Vauvavakuutus ja muut henkilövakuutukset voidaan myöntää, jos olet Pohjantähden kotivakuutusasiakas. Jos et ole vielä kotivakuutusasiakkaamme, pyydä tarjous myös kotisi turvaksi." eli nyt pitäis vaihtaa kotivakuutus paikat yms? :D

Joo se oli jotenki hassusti yhteyksissä, mut me vauhdettiin joka tapauksessa kaikki vakuutukset sinne ku oli paremmat ehdot ja etuudet.

Meillä on lasten (siis kaikki) vakuutukset ifistä ja ollaan ainakin oltu tyytyväisiä, mutta toisaalta (koputan puuta) ei ole ollut tarvetta käyttää lapsianyksityisillä eikä ole ollut pitkiä sairauskierteitä!
Mutta kannattaa kysellä monesta paikasta tarjouksia ennen kuin otat(te)
vakuutuksia, ja ehtoihin kannattaa perehtyä tarkasti!

Meillä kaikki Turvassa ja neidinkin paperit jo odottelee pöydällä. Tosiaan oon kans kuullu et pohjolan kattavin, mm. puheterapia menis niillä vakuutukseen.

Meillä oma plus monen tutun muksu alottanu hoidossa 1 v 3 kk ja se on tosi hyvä ikä. Sopeutuu helposti ja mm. kävelee ite. Tota aiemmin en tätäkään kyllä hoitoon laita.

Meillä on lasten (siis kaikki) vakuutukset ifistä ja ollaan ainakin oltu tyytyväisiä, mutta toisaalta (koputan puuta) ei ole ollut tarvetta käyttää lapsianyksityisillä eikä ole ollut pitkiä sairauskierteitä!
Mutta kannattaa kysellä monesta paikasta tarjouksia ennen kuin otat(te)
vakuutuksia, ja ehtoihin kannattaa perehtyä tarkasti!
Meiltä kans löytyy kaikki vakuutukset Ifin puolelta. Ollaan harkittu tuota vauvavakuutuksen ottoa, mut ei oo vielä kuitenkaan otettu.. Pitäs päästä ihan vakuutusyhtiön konttorille asiasta keskustelemaan, ettei sitten tulis mitään ylläreitä, jos otetaan sumikassa. Mut kiva kuulla että jollakin on jo kokemusta Ifinkin vauvavakuutuksesta, niin uskaltautuis itsekin sen ottamaan. :)

Huhhuh täällä taas yövuorot selätetty, seuraavan kerran töihin vasta maanantaina. :) Ukko tosin päivystyshommissa, joten ei ole vkl kotona ;( Mut saan mieltäni piristämään hoitokoiran huomenna, joten eiköhän se aika mene nopeesti.

Vieläkö täällä joku nukkuu vatsallaan?? Itse tykkään ja nyt alkaa olevaan vaikeeta, kun en enää pysty ihan mahallaan nukkumaan, kun tuntuu että alamahassa on jotain "ylimääräistä" mikä painaa. :D <3 ja hyvin usein Nappula ilmoittaa itsestään potkien tai muuten mönkien, kun mahalleni yritän olla. Nytkin! <3

Huomenna rakenneultraan!!!!!! <3 On sitä jo odotettu :) Tänään rv 20+1

Mä edelleen nukun vatsallani, tosin tyyny toisen reiden/nivustaipeen alla etten ihan liiskaa rääpälettä :D

Meillä olis tarkoitus ottaa vauvavakuutus Lähitapiolasta, sieltä on muutkin vakuutukset, myös esikoisen vauvavakuutus.

Tänään oli myös neuvola, tuhdista olosta huolimatta painoa on tullut yhteensä vasta 3kg. Muutenkin kaikki kunnossa, maanantain ultraa odotellessa :)

Parin kuukauden lomailun jälkeen on hiukan motivaatio-ongelmia... En meinaa millään tajuta et nyt pitäis alkaa ihan oikeesti opiskeleen ettei jää lakki saamatta ennen vauvan tuloa.

Meillä otettiin just vauvavakuutus Pohjolasta. Meillä on kaikki muutkin vakuutukset sieltä paitsi auton. Pohjolassa on nyt tarjous, että kaikista tän vuoden puolella otetuista henkilövakuutuksista -30% ensimmäinen vuosi.

Miä oon kanssa yleensä nukkunut mahallaan,mutta nyt ei oo pitkään aikaan enää pystynyt. Heti rupee pakottamaan ja tuntumaan inhottavalta. Nykyään kyljellään on paras asento :) kokonaan selälläänkään ei kauaa pysty olemaan

Ollaan kanssa mietitty tuota Pohjolaa, kun kaikki vakuutukset ym. ennestään sieltä. Kiitos vinkistä, että sieltä jotain alennusta saisi, pitää tsekata.

Kävi vähän nolosti tänään. Piti käydä lähikauppoihin viemässä pihakirppisilmotuksia ja ajateltiin mennä ihan hissukseen kävellen. Siinäpä puolivälissä matkaa rupes sitten maha sattumaan. Mies käppäili sitten auton kotoa ja jatkettiin loppukierros sillä. Pitäisi kai oikeasti uskoa, että vois pari päivää nyt vaan makoilla...

Kiva kun löytyi muitakin joogailijoita täältä :happy:

Mä löysin jonkunmoisen mielenrauhan synnytyksen suhteen kun alkuun se pelotti. Luin paria kirjaa (Janouch: Synnytys ja Haataja: Hyvä syntymä). Jotenkin tuli semmonen luottamus että synnytys on maailman luonnollisimpia asioita, ja jopa into, että pääsispä jo kokemaan sen :)

Vakuutusasiat meilläkin on vielä auki. Mietin vaan sitä, että kuinka paljon siitä on hyötyä oikeasti, kun julkinen terveudenhuoltokin hoitaa lapset hyvin. Vai onko näin? Osaisko joku kertoa kuinka vakuutus on hyödyttänyt, olisko lapsi jossain tilanteessa jäänyt hoitamatta ilman vakuutusta? Mekin se ilman muuta laitetaan jos näin on. Lähitapiolassa on muut vakuutukset nyt, joten sinneppä siis tämäkin.

Kummiasiatkin on juteltu keskenämme; mun ainoa sisko ja yksi miehen parhaista kavereista on meidän valinnat. Kirkkoon lasta ei kasteta, mutta pieni nimenantojuhla pidetään. Näin minun toiveesta kun en kuulu kirkkoon. Lapsi saa sitten itse valita isompana liittyykö kirkkoon vai mitä tekee.

Ja ihana elohiiri oikean silmän päällä jatkaa eloaan :shifty: Sunnuntaista asti jo, aargh! Liittyneekö raskauteen tuokin..

Sale minun mielestäni jos lapsi perusterve eikä mitään sairauskierteitä niin varmaan riittäisi pelkkä tapaturmavakuutus (mitä tätä meidän apinalaumaa läheltä tarkkaillut niin se tulee jossain vaiheessa tarpeen) julkinen sairaanhoito kuitenkin Suomessa hyvää (ja aika usein samat lääkärit yksityisellä ja kunnallisella )
Pienet lapset pääsee päivystyksessä nopeasti hoitoon:)
Tää vähän kaksipiippuinen juttu, jos sitä ei ole sitä tarvii mutta jos se on niin tarvii...

Synnytyksestä pakko sanoo vielä sen verran että mä en tästä raskaana olemisesta varsinaisesti, ok potkut ja ultrat on ihan kivoja, mutta ennemmin olisin siellä synnärillä synnyttämässä elämää ja tapaamassa mun ja mun miehen luomuksen, täydellisen pienen luomuksen<3
Äh mä oon niin valmis synnärille:)
Vielä 17 viikkoa jäljellä...

Synnytyksestä pakko sanoo vielä sen verran että mä en tästä raskaana olemisesta varsinaisesti, ok potkut ja ultrat on ihan kivoja, mutta ennemmin olisin siellä synnärillä synnyttämässä elämää ja tapaamassa mun ja mun miehen luomuksen, täydellisen pienen luomuksen<3
Äh mä oon niin valmis synnärille:)
Vielä 17 viikkoa jäljellä...
Voin vaan uskoo, sinulla kun on jo tää raskausaika koettu jo aijemminkin. :) Vaikka mulla on tulossa vasta ensimmäinen ja kaikki on uutta ja odotan innolla ja kauhulla tulevia viikkoja, niin minäkin haluaisin jo pikku tuhisijan syliin.. Odotan ihan hirveesti sitä, että päästään näkemään, mitä meistä kahdesta on saatu aikaiseksi mun masussa ja muutenkin sitä vauva-arkea päästäis kokemaan.. Ja mulla vielä se 20 viikkoo!! :D

Mulla on ihan hirvee halipula... :( ukko ollu maanantaista asti pois kotoo, tulee kotiin joko sunnuntaina tai maanantaina.. Surettaa. ;(

Nappula pitää siitä huolimatta iltajumppaa.. <3

Takaisin