Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin pieni tunnin aikaan 40+ potkua:D villi tapaus tulossa siis...

Nää illat on kamalia kun mies töissä ja yksin kotona lasten ja koiran kanssa:/ mahakin nykyään iltaisin todella väsyneen ja kipeän tuntuinen, jalat turvoksissa ja selkään koskee (valivali)
Huomenna katsomaan koiranpentuja, voi ihanuusyliannostus:)

Oih, mä taas pelkään että tää odotus menee ihan liian nopeesti. Ei olla ehditty miettin vielä mitään hankintoja ja koulujututkin on ihan auki. Ja tykkään tästä mahasta, tisseistä ja ruokahalusta :D

Mun ajatus vauvavakuutuksessa on lähinnä se jos nyt sattuis synnytyksessä jotain tai sitten niiden ekojen kuukausien aikana. Täytyy katsoa sitten kun tää kakkonen on vähän isompi että muutetaanko jotenkin vakuutuksia, koska pitkä pennihän niihin menee ja esikoista ei esim olla jouduttu vielä viemään lääkäriin kertaakaan.

Suvituulia; samaa odotellaan täällä. Nää ihme nykäykset niin ei oikeesti tiedä mitä on. Ois kiva olla jo varma et tämä on nyt potku :)

Mulla samat fiilikset kunTSC92:lla. En haluis ikinä luopua tästä masusta <3 Just eilen sanoin miehelle, et voi ku joulukuussa vois synnytyksen jälkeen pitää tän mahan. Se ei vaan olis yhtä söpö, jos siellä ei olis asukasta :D Tähän mennessä oon ainaki niin nauttinut tästä ajasta, hiivoista, pissitulehduksista ja säryistä huolimatta. Vois olla eri olo jos kovasti paikat kolottais tai olis tosi huono olo.

Mekin päädyttiin ottamaan Ifin vauvavakuutus. Hieman asiaa punnittiin monelta kantilta mutta koettiin paremmaksi se ottaa.

Tänään on vauvelilla ollut vilkasta. Aikaisemmin valittelin, kun mitään ei oikein tuntunut ja ihmettelinkin, kuinka jotkut voivat jopa nähdä potkut masun päältä! No nyt olen saanut kokea sen omakohtaisesti ja on kyllä mahtavaa! :)
Huusin miehenkin katsomaan, kun maha pomppasi mutta tietenkin tyttö lopetti monottamisen siinä vaiheessa kun mies ehti paikalle :rolleyes: Ultrassa kätilö kertoi istukan olevan edessä, joten se on vaikuttanut siihen, etten ole aikaisemmin juuri liikkeitä tuntenut.

Täälläkin istukka edessä mut kyl jotenkin alkaa huolestuttaa ettei potkuja tunnu niin et tunnistais niitä ainakaan :( 20+2 kuitenkin jo

Uskon Ninnu että ne potkut sieltä pian ilmaantuvat. Jos sulla on istukka ihan siinä edessä niin mulle kätilö sanoi, että usein aika sivuilta kyljistä tuntuu ekat liikkeet/potkut. Niin se mulla olikin. Nyt olen tuntenut myös edessä navan kohdalla ja siitä kohtaa näin potkun myös ihan omin silmin :)

Täällä tänään ultra ja tyttö taitais olla tulossa:) Istukka oli edessä ja sen takia en oo liikkeitä juuri tuntenu. Tai tajunnu, mitkä ovat liikkeitä. Niistä oli tuolla tänään kätilön kanssa puhetta ja nyt osaa jo vähän paremmin erottaa. Alavatsassa ne pääosin tuntuu, semmosia pieniä nippailuja.

Vakuutuksesta, meille on tulossa Lähitapiolasta, kun muutkin vakuutukset on siellä. Kyllä noissa aikalailla eroja on. Esimerkiksi nyt kun raskaudenaikaisesta matkustuksesta ja syntymättömälle lapselle reissussa mahdollisesti tapahtuvista jutuista on paljon ollu julkisuudessa. Niin joissakin yhtiöissä alle 18-v lapset, myös syntymättömät, kuuluu äidin matkavakuutuksen piiriin jos sellainen on, toisissa taas pitää ottaa erillinen matkavakuutus syntymättömälle niin ettei tuo normaali vauvavakuutuskaan kata reissuja.

Synnytyksiin ja niihin liittyvään tietoon liittyen törmäsin tämmöiseen: https://www.facebook.com/events/1680356588867895/ Ilmoittauduin mukaan, joten jos on pk-seutulaisia tai muuten helppo tuonne tulla, niin tuo vaikutti asialliselta tietopaketilta.

Mullakin vasta vko 20 alko tuntumaan. Ja istukka edessä. Luulen, et käänty kaveri jotenkin niin et alko potkii eri kohtaan, koska liikkeet oli heti kuitenkin tosi selkeitä. Ei mitään höyheniä enää näillä viikoilla :D

Meillä isommilla lapsilla tapaturmavakuutukset ja ensimmäisen kohdalla kadutti kun en ottanut kattavaa vakuutusta ja poika sairasti koko ajan, korvat putkitettiin ja kitarisa poistettiin ym ym ja aikaa vietetty ihan liikaa päivystyksessä :/ uudelle tulokkaalle tulee nyt kunnon vakuutus.
Rv 21+2

Hirni: katoin että sieki olet savonlinnasta =) Ja meillä on näköjään samanapäivänä rakenneultrakin :grin

Mullakin on istukka edessä, luin just päiviksestä että ekat liikkeet tunsin jo viikolla 14+, ainakin oletan että olivat liikkeitä, pikkuhiljaa ovat selkeästi voimistuneet ja eilen illalla tunsin ekat kunnon potkut <3 Tänään on ollut vauvvalla hiljainenpäivä, saa nähdä miten jyllää huomenna :D

20+0

Neuvola oli äsken ja tunnin päästä lääkärille aika. Kipeitä supistuksia ja viikko sitten ulkoa sormelle auki ja kohdunsuu pehmeä. Sen jälkeen paineentunnetta alakerrassa ja tänään tarkastetaan tilanne joudunko sairaalaan makoilemaan vai kotilepo.. :/ 8kg tullut nyt raskauden aikana, kauhistuttaa paljon sitä oikein vielä tulee :D

Ei kannata turhaan olla huolissaan tilasta.
Mulla oli tyttö nro 3:a odottaessa viikolla 20 kohdunsuu auki 2cm ja kohdunsuu pehmeä.
Supisteluja päivittäin jotka jatkuivat aina synnytykseen asti.
Määrättiin tietysti vuodelepoon joka auttoikin niin hyvin, että tyttö syntyi 10 pvä yliaikaisena ☺

Kannattaa kuitenkin ottaa nyt rauhallisesti jotta pääsee turvallisille viikoille

Pepita kiva kuulla että on joku muukin savonlinnasta ! :) aattelin et oonko ainoo joka tähän kaupunkiin vauvaa tekee :'D

Vakuutusta meillä ei vauvalle oteta, koska jäis niin moni juttu korvauttavuuden ulkopuolelle... Koko perheellä taitaa tapaturmavakuutukset olla kotivakuutuksen yhteydessä.

Unettomuus vaivaa! Öisin tulee vaan pyörittyä hereillä/puoliunessa ja päivät menee sit ihan hukkaan kun mitään ei jaksas tehdä :dead: Jospa tämä tästä joskus helpottas...

Meillä ei oo tullu lämmintä vettä nyt kahteen päivään, alkaa kyllä tiskipöytäkin siltä näyttämään :mad: Jos sitä sit tänäänkin suuntais johonkin "evakkoon"...

Ei kannata turhaan olla huolissaan tilasta.
Mulla oli tyttö nro 3:a odottaessa viikolla 20 kohdunsuu auki 2cm ja kohdunsuu pehmeä.
Supisteluja päivittäin jotka jatkuivat aina synnytykseen asti.
Määrättiin tietysti vuodelepoon joka auttoikin niin hyvin, että tyttö syntyi 10 pvä yliaikaisena ☺

Kannattaa kuitenkin ottaa nyt rauhallisesti jotta pääsee turvallisille viikoille

Kuinka pitkä vuodelepo sulle määrättiin ja miten tiuhaan tilannetta tsekattiin?

En tiedä kuinka useasti ton kohdunsuun tilanteen takia, kun se raskaus oli tiukasssa seurannassa virtauksienkin takia.
Kävin saikulla ultassa keskiraskaudessa kahden viikon välein ja loppua kohti kerran viikossa.
Minun ei tarvinnut olla täydellisessä vuodelevossa eli sain puuhailla kevyesti.

Eilen oltiin rakenneultrassa.Olipa hienoa,kun mieskin pääsi mukaan tällä kertaa.Vauva jumppaili,näytti vahvalta ja kauniilta(mun mielestä se on ihan mun miehen näkönen:))

Kaikki rakenteet kunnossa,istukka takana,ja sukupuolikin selvisi,mut pidetään viel salaisuutena.Painoarvio oli jotain 380g eli vastasi hyvin viikkoja.Nyt siis 20+6 tänään.

Onpas helpottunut ja onnellinen olo ultran jälkeen.Tuli semmoinen tunne,että kyllä kaikki menee hyvin.Ihanaa lääkettä viime päivien mielialaheittoihin ja pelkoihin,että mitä jos mies jättääkin mut,kun se ei oikein kestä mun tunneherkkyyttä välillä.

Mul oli illalla kävelyllä ekaa kertaa harjotussuppareita,tuntu kipua ja tartti pysähdellä välillä.Vatsa alkaa todella TUNTUA isolta,vaikka se kyl kasvaa vielä vaikka kuinka paljon...(hui).Olen niin iloinen ja onnellinen raskaudesta:) Mielettömän hienoa saada kokea tää koko prosessi.

Takaisin