Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ihan alusta asti ollu kaikenmaailman kivut. Jo ennen plussaa alko kipuilut ( hoidoilla alkuun saatu raskaus niin hyvin tiedossa kaikki mitä millonki tapahtu kropassa).

Mahassa ollu vihlomista, menkkakipua, muuten vaan kipeä maha, kiristystä, kovettumista, viiltelyä.. Kaikkea. Myös emättimessä sisällä ja häpyluun alueella ollu kiputiloja. Ultrassa käyty varmaan jo 6x ja aina kaikki vaan ollu hyvin. Itkun kanssa pari kertaa joutunu lääkäriin kovien kipujen kanssa mutta niin ne vaan väittää kaiken olevan kunnossa

Niin ja mulle sanottu että voi olla siis ihan asiaan kuuluvaa kohdun kasvua, paikat muuttuu jne. Tai jos on jotain kiinnikkeitä elimistössä niin voi niiden takia kipuilla enemmän.
( mulla vasemmalla puolen ollu endometrioosia, tähystysleikkaus tehty ja mahd kiinnikkeitä ja just tämä vasen puoli kipuilu eniten)

puolentoistaviikon päästä RAKENNE ultra! :Heartred Enoo tähän asti asiaa sen "kummemmin" miettiny, mut nyt iski oikee Superjännitys :dummy::dummy1: Vanhojen uskomusten mukaan ja kiinalaisen kalenterin mukaan solis tyttö, jota olen vähän toivonu :rolleyes: Mutta sitten on kuitenkin "poika" olo ja unissa pikkunen on poika. Miten mä pysyn nahoissani vielä päälle viikon, iiiiiiii :Heartred Yökukkumista.

Täällä yökukkuja.Meillä on muutto huomenna.Onneks saatiin jo eilen vähän tavaroita vietyä,mut on tässä paljon tekemistä ja jännittämistä...onneks on muuttoapuja tulossa,niin mun ei tartte kantaa mitään.Silti vaan on stressaavaa pakkaaminen ja ympäristön vaihtaminen.Mut kyl kaikki hyvin menee!
Melkein aina kun pysähdyn ja lepään,tunnen vauvan liikkeitä,ja se tekee iloiseksi:)

Mulla meni ihan surkeesti viime yö. Monta viikkoo on menny niin että ensin en saa millään unta ja sitten kun nukahdan niin saan pari tuntia nukuttua kunnes herään enkä enään saa unta. Viime yönä nukahdin varmaan 01 aikoihin ja 04 heräsin ja vitkuttelin pari tuntia ennen ku nousin ylös :sad001

Taaskin kun ei saa nukuttua niin pyörittelee asioita päässään niin mua rupes kauheesti pelottamaan et jos vauva ei olekkaan kasvanut mahassa, kun viime raskaudessa oli huono istukka ja napanuora liian ohut ja sekin lähti jostain väärästä paikasta niin poika oli koko ajan ravinnon puutteessa, eikä lopuks enään kasvanut. Pelottaa et sama toistuu. Rakenneultrakin on vasta perjantaina, siellähän selviää kyllä kehitys.

Huomaa taas huonojen yöunien vaikutuksen kun kaikki stressaa ja pelottaa.
Muutenki nää raskaushormoonit on ihan raivostuttavia kun mä saatan herkistyä siitä että mies on ostanut jotain tosi ihanaa ruisleipää, tai kun me käytiin kattomassa yhtä tonttia johon vois mökin rakentaa niin kyyneleet vaan valui kun katoin miten kaunis järvimaisema siellä oli. Onneks ei ollu kun oma perhe mukana, muuten olis hävettäny :happy:

Öisin vaivaa myös sellanen outo vaiva kun herään jossain vaiheessa niin tuntuu inhottavalta olla paikoillaan, pitäs käydä kävelyllä tai jotakin (kauheen vaikea selittää), olisko nyt samaa kun levottomat jalat mut koko kropassa? Onko muilla tällästä?

Ja hengittäminenki tuntuu iltasin vähän vaikeelta, pitäs vaan huokailla että saa tarpeeks happea. Kellään muulla samaa vaivaa?

Joo, että pitäs varmaan kieltää koko yöt kun niistä tuntuu ainakin mulle olevan enemmän haittaa kun hyötyä :smiley-angry017

Yhdeltä vielä katselin kelloa. Ravasin vessassa nukahtamisen jälkeen vielä neljästi ja sitten ylös puol 5.. Ei oo nukkumisen lahjoilla näköjään siunattu :(

Eilen lääkärissä käyty kun toista jalkaa pakotteli, ei tukokseen viittaavaa. Silti jalka vieläkin vihottelee ja puutuu. Johtunee sitten selkäkivuista kai. Jännä vaan et vasemmalta alaselkä hiton kipeä ja oikea jalka puutuu... :O Mikä lienee...

Huomenta huono uniset aamu virkut, itsekin sellaiseksi ilmottaudun:/
Vaikka kyllä omasta tahdosta riippumatonta on tää mun aamulla herääminen mutta yöllä saa vessa juosta minimissään4 kertaa ja vaikka väsyttää niin ei saa unta:(

Metsäläiselle onnea huomiseen (huomenna tuskin muistan:))

T87 täälläkin on ongelmia hapettumisen kanssa kun koko ajan sellainen olo että olis tehnyt ihan älyttömän pitkän juoksulenkin ja haukkoo vaan henkeä huulet sinisenä :/

Hormoonit täälläkin vaivana itkettää ihan kaikki!!! Koirassa oli punkki itkin, pakkasin tavaroita itkin kun ihanaa/kamalaa muuttaa. Löysin mun ja miehen ekan yhteis kuvan ja se oli niin ihana ja kamala, itkin saman kuvan takia vanhuuttaan ja sitä miten paljon meille on miehen kanssa tapahtunut 8,5 vuoden aikana:D
Ja paras oli itkun aiheissa sen kun mies osti väärää kalaa, voi ukko parka!!!!

Teille ketkä kipujen kanssa painitte niin jos alkaa kivut olla ihan kamalat tai mieltänpainaa vauvan hyvinvointi niin voihan sitä minä viikonloppuisin äippäpolille päivystykseen! Voimia!!!

Rv 22+3

No ei se Äippä helppoa oo sullakaan, eikä sun miehellä :hilarious:

Ninnu: jos sä huomaamatta kävelet tukeutuen toiseen puoleen enemmän kun varot sitä kipeää selkää niin se vois selittää ton toisen jalan ongelmat.?

Mulla myös tota hitsin vessassa ravaamista öisin vaikka illalla yritän juoda vähän vähemmän.
Sentään jotakin hyvää tämänkin aamun aikasin heräämisessä oli, sainpa juoda aamuteet rauhassa ja istua lukemassa teidän höpötyksiä :happy:

Joo ei ole ei:)
Minä täällä sorrun sellaiseen mitä olen sanonut että en koskaan lapsia telkkarin eteen istuta mutta no tossahan ne nyt telkkua tuijottaa, kun mamma ei nyt jaksa ennen kun on saanut kahvin juotua:/

Aamuheräämisessä on se hyvä puoli että saa paljon aikaan jo aamusta:) jahka saa koneen käyntiin :D

Heippa!

Te ootte olleet ahkeria kirjottajia, mä mä olen ehtinyt lukea teidän kirjotuksia vain kun oon koiralenkillä, mutta kommentoinnit on jääneet... Mutta ensiksi aivan ihastuttavia äitejä täällä, tosi upeita kuvia! En Äippäx3 ole ajatellut minkä näköinen olisit, paitsi että olisit varmasti mukavan näköinen kun tunnut ihmisenä sellaiselta, ja aivan upealta näytit! Varmasti ihmisten päät kääntyy kun vauvamahan kanssa liikuskelet :) Ja siihen kun kysyit mun masennuksesta, niin onnellisena voin ainakin vielä todeta, että ihan mukavasti menee :grin Vähän hulluhan olen aina, mutta masennuksen oon saanut pidettyä poissa, ja toivottavasti näin on jatkossakin !!

Paljon oon ollut töissä meidän kalamyymälä-toripaikassa, ja ihan kivaa vaihtelua on, jalat vaan tuppaa huutamaan hoosiannaa iltaisin kun on noi ikävät suonikohjut.... Hommasin netistä halvat reisipituiset tukisukat, mutta saa nähdä täytyykö siltikin viä hommata ne ihan mittatilauksena tehdyt sukat, ovat niin paljon paremmat mutta maksavat n.130€ ja hinta vähän kirpasee :yuck:

Eilen vietettiin kaksosten 4v. synttäreitä ja kyllä menoa riitti:happy:

Tsemppiä kaikille kipujen kanssa tuskaileville :Heartred

Onko kellään vinkkiä mitä tehdä tuolle nuorisolle, joka varsinkin viikonloppuöisin rallaa ympäri kylää ja jyskyttää bassojaan autoissaan niin että ikkunat tärisee ?:cussingMä tiedän missä useat niistä asustelee, pieni kylä kun on ja porukoittensa ostamilla mersuilla ajelee. Olen monta vuotta asunut ihan korvessa tuolla Rovaniemen ja Sodankylän rajalla, ja kyllä välillä sinne kaipaa kun siä oli niin ihanan rauhallista! Se voi olla ettei niille lain puitteissa mitään voi tehdä, mutta pelkään että joku yö menee hermot ja tää hullu raskaana oleva pirttihirmu säntää kaulimen kanssa raivoomaan tonne kadulle :smiley-angry016 Onneks ainakin talvi sitten rauhoittaa tota touhua. Onhan sitä itekkin ollut joskus nuori, mutta eipä ollut tapana möykätä keskellä yötä...

Kohta tehdään miehen kanssa taas vahdinvaihto ja lähden töihin....

Mukkis rv 19+3

Kivuista kärsiville. Itsellä neuvolalääkäri diagnosoi vihlonnat kyljissä ja alavatsassa liitoskivuiksi ja määräsi kahden viikon sairaslomalle. Myös liikuntaa joudun rajoittamaan sekä istumista, kun kivut on yhteydessä kävelyyn ja pitkään istumiseen. Eli kotosalla mahdollisimman paljon oleillen puoli-istuvassa asennossa tai pitkälläni, kävelen vain pieniä lenkkejä kerrallaan ja nekin ihan mummovauhtia.

Mullakin oli kakkosen kanssa yhtä hengen haukkomista, mutta tais olla vähän myöhemmin. Esikoisen kanssa taas jalat oli tosi levottomat. Silloin joku neuvoi nukkumaan villasukilla. Ja oliko siitä magnesiumistakin tässä kohtaa apua...

Mulla jatkuu huomenna taas koulu tai siis seuraavat 6 viikkoa pitäisi olla harjoittelussa vanhusten parissa. Hieman jännittää miten jaksan työpäivän jalkojen päällä ja miten tuo vanhusten nostelu, siirtely, kääntely ja muu sujuu. Tällä hetkellä tuntuu että pitää ottaa kävelykin rauhassa, muuten alkaa supistella.

Mulla on nyt pahimmat vihlonnat helpottanu, tuntuu silti että aina kun nousen ylös niin pitää vatsaa tukea jotenkin, ja samalla selässä vihlasee (mulla on selkärankareuma & nivelrikko ei-akuutissa vaiheessa). Yritin kuitennii googlata porvoon sairaalan sivuilta numeroa minne soittaa jos yhtä hankalaksi äityy niinku illalla, mutta kas! enpä löytäny. Sen mukaan numerot toimii vaan arkisin ja vain synnytyssalinumero toimii. No enhän mä voi synnärille soittaa tämmösestä..
Tänään meinasin tytön kanssa notkua pihalla keräillen kirsikoita, mutta ihan tajuton päänsärky alkoi ja nyt pötkötän taas.. Huoh... Mitähän seuraavaksi :-(

Täällä ei mahaa enää piilotella.. Moni kyllä voi luulla,että tämä mamma on vaan lihonut ;P
Mutta moni kuka tietää meijän tulevasta sintistä,niin sanoo että on jo selkeä vauvamasu :)
Muita housuja ei voi tosiaan enää pitää kuin mammahousuja. Ah,ne vaan on niin ihanat jalassa :)

Aurinkoista päivää kaikille! :)

Rv 18+5 <3

Takaisin