Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiittärä: täällä myös hirveä väsy, nyt pyörähti rv 19. Huono omatunto ku mies puurtaa pihalla ja minä pötkötän. Tyttö onneks viihtyy askarteluissa omineen..

Meilläkin juhlat menossa tossa äsken kun nukutin tyttöä, ihanaa kun tää näin eläväinen massussa niin ei tarvii huolehtia :)

Joo kyllä ne äippähousut jossainkohtaa pitää ostaa. Mun mielestä super kätevä väliaikainen ratkaisu kun alkaa housut käymään piukaksi :D

Voimia väsymyksen ja unettomuuden kanssa painiskeleville! <3 Ei kannata Metsäläinen, Tiittärä ja Nannuska potea yhtään huonoa omatuntoa väsystä, sillon pitää vaan mahdollisuuksien mukaan ja itsekkäästi koettaa levätä!

Itekin oon huomannut, että unet on vähän herkillä ja ainakin unentarve on suurempi ku ennen raskautta. Meilläkin tuo tyttö on nyt jostai syystä heränny harva se yö, niin aina ei meinaa heti saada sitten unta. Onneksi mies pystyy sen kanssa öisin hoitaan vessatuksia, pyllypesuja ja kanniskeluja kun mulla alkaa oikeasti sanomaan lihakset jo ittensä niistä hommista irti... Oon nyt pari päivää ollu vähä huolissani selän kipuiluista ja alkanu miettiin, että pitää varmaan tota nostelua ja kanniskelua alkaa tosissaan rajoittaan ja ostaa ehkä joku tukivyö. Onneks ei kohtu oo hirveästi reagoinu, mutta vatsa- ja selkälihakset huutaa välissä jo apuva >.<

Osta Josa ihmeessä äippähousut, taivas aukenee ku saa masu olla ilman että mikään puristaa! ;) :D

Metsäläinen voimia, kyllä se siitä :happy: Itsekkin nukkunu nyt viimeset neljä viikkoa toooosi huonosti, ja on ollut menoa ja tekoa, väsymys painanu, mutta sitten ku se väsy tulee ja pääsee nukkumaan sen univelan pois (itte 18 tuntia repäsen välillä :angel9) nii helpottaa :happy:

Mulla on alkanu tuleen nyt joka yö, parikin kertaa yössä tosi ikäviä suonenvetoja pohkeeseen. Olisko mulla joku magnesiumin tai kalkin puute? Ei kiva ku pohkeet aivan krampis :wideyed:

Näki äsken parin tunnin unilla pitkästä aikaa unta vauvelista. Unessa vauva oli vihree silmänen poika (ollaan pohdittu miehen kans et minkäväriset silmät pienelle tulee ku miehellä vihree/sini/harmaat ja ittellä ruskeat)
Unessa se pienokainen sitten sano mua ekaa kertaa äitiks! Se oli jotain nii liikuttavaa vaikka olikin vaa unta, olin että AAWWWWWW ja iiiiiiiIIIIIII :Heartred Iskää ei osannu sanoa vielä nii sano tuota ukkoakin äitiks :grin Ihana uni :Heartred

Tänään pamahti RV 21+0

Mulla on kans yöheräilyä ja valvomista aina välillä.Suonenvetoja oli kans,mut suosittelen ottamaan magnesiumia(sitraatti-muodossa)illalla,se auttaa,myös rentoutumaan ja lihasjumeihin:)

Metsäläinen voimia, kyllä se siitä :happy: Itsekkin nukkunu nyt viimeset neljä viikkoa toooosi huonosti, ja on ollut menoa ja tekoa, väsymys painanu, mutta sitten ku se väsy tulee ja pääsee nukkumaan sen univelan pois (itte 18 tuntia repäsen välillä :angel9) nii helpottaa :happy:

Mulla on alkanu tuleen nyt joka yö, parikin kertaa yössä tosi ikäviä suonenvetoja pohkeeseen. Olisko mulla joku magnesiumin tai kalkin puute? Ei kiva ku pohkeet aivan krampis :wideyed:

Näki äsken parin tunnin unilla pitkästä aikaa unta vauvelista. Unessa vauva oli vihree silmänen poika (ollaan pohdittu miehen kans et minkäväriset silmät pienelle tulee ku miehellä vihree/sini/harmaat ja ittellä ruskeat)
Unessa se pienokainen sitten sano mua ekaa kertaa äitiks! Se oli jotain nii liikuttavaa vaikka olikin vaa unta, olin että AAWWWWWW ja iiiiiiiIIIIIII :Heartred Iskää ei osannu sanoa vielä nii sano tuota ukkoakin äitiks :grin Ihana uni :Heartred

Tänään pamahti RV 21+0

Ihana uni :)

Aivan ihanaa kun täällä tsempataan ja löytyy kohtalontovereita (tai eikai se niin ihanaa sinänsä ole). Niin mä sitten lähdin ja oli mukava reissu. Auton mittariin tuli yht 750km mutta ihmeen hyvin jaksoin. Palatessa loppumatkasta alko väsyttään uudestaan mutta ei niin paljo ettenkö olis vääntäny omenapiirakkaa uuniin... :P kohta vedän sitä vaniljasoossin kans.

Toi stressi ja huono mieli on muuten niinvaikutusaltis vauvalle. Menomatkalla tuntu että tulee harjotussupistuksia ja ties mitä. Sitten päätin että nyt lopetan stressaamisen ku oon kerta jo matkallakin ja masuasukkikin yuntui rauhottuvan! Pieni kutituksia välillä ehkä tuntuu eli oon saattanu alkaa viimein tuntee jotain liikkeitä...

Mä en viäkää tiä oikein mitä noi harjotussupparit on, ei oo menny masu missää vaihees pineeks tai kovaks, ainoo mitä tuntenu on noi liitoskivut ku oon aina nii hätänen että nousen ja liikun liian nopeesti. Onko se yleistä että tulee näin aikases vaihees noita harjostussup?

Harkkari supistelut on aika yksilöllisiä yleensä alkaa vasta vikalla kolmanneksella mutta joillain "onnekkailla" alkaa jo puolessa välissä joten vaikka sulla Lillith (ja muut) ei ole vielä harkkari suppareita niin kyllä sä vielä ne kerkiät kokemaan;)
Mä ainakin niin supistus herkkä että ihme että vielä ei ole paljon tullut toisin kuin edellisissä :)

Ja toisaalta mulle neuvolassa sanoivat, ettei niitä välttämättä tunne ollenkaan. Ainakaan ekan lapsen kohdalla.

Mulla ei esikoisen raskaudessa ollut harkkasuppareita kuin joskus rv 35 --> mut tässä toisessa jo rv 15 --> :| onneks ei oo mitään vaikutusta ollu noilla ...

Supistuksista puheenollen, tänään töissä hirveät kivut ja sairaalaan! Kohdunsuu ei ollut onneksi auennut tai mitään mutta järkyttävät kivut itkun kanssa. Nyt viikko sairaslomaa ja lepoa:sad001 Huomenna 20+0.
On täällä iloisiakin uutisia.. Rakenneultrassa näkyi pikkuinen poika!:joyful: Voi tätä hämmennyksen määrää! Alusta asti tyttöolo + oireet kaikki viitannut myöskin tyttöön. Ja sukulaiset ollut myös varmoja että tyttö tulee!:hilarious:

Huh että on tänään vihlonu vatsaa... Nytkin tuntuu että veitsellä vedeltäis. Ihan kaameeta. Muutenkin ollu väsy päivä ja sit vielä nää kivut. Ei kiva. Jos ei huomenna hellitä niin maanantaiaamuna on soiteltava neuvolaan, onkohan tää ihan normaalia? Sivuilla tuntuu kipeenä ja silti pikkumuru potkii normaalisti. Onneksi.. Mut on inhottava olo.

Takaisin