Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei te joilla on jo lapsia... Miten tärkeenä pidätte pinnasängyn sitä ominaisuutta, että sitä toista laitaa voi yhdellä kädellä kätevästi laskee? Versus että ei voi laskee ja saa vaan irti sit taaperoikäistä varten. Kauanko semmoista ominaisuutta tarvii ja miten usein? Hirveen vaikeeta, kun ei oo lapsista mitään kokemusta..
Meillä on ikean pinnis mistä saa toisen laidan pois. Niin kätevä ku voi käyttää sivuvaununa Eikä tartte nostella lasta pinnikseen ja pois, yösyötöt helpompia. Kun oppii kiipeileen (mut ei turvallista alastuloa), laitetaan pohja alas ja laita paikallleen. Isompana sit laita pois nii on taaperolle matala sänky.

Just tommosta Darkmintin kuvailevaa ikea pinnistä olen haaveillut. Olisko malli ollit hemnes, saatan muistaa väärin. Pituus sängyllä 120cm että taaperonakin mahtus jonki vuoden siellä pötkötteleen.

Meillä ikean Gulliver pinnis jo kolmannella vauvalla käytössä! Ja mahtava keksintö on saa 3 eri korkeuteen ja tosiaan sivu vaunuksi:) suosittelen! Hintakin just passeli!
Ja jos joku miettii miten pitkälle sänky menee niin meidän 4-v neito on nyt 110 cm joten jotain 3-4 vuoden käyttöikä, itse ajattelin modata siitä sit sänky uran jälkeen sohvan lasten huoneeseen:)
Todella laadukas ja kestävä sänky!

Tänään luvassa miehen vika lomapäivä, p*#%a!!!! Peli päivä ja tavaroiden kasausta ja pientä siivousta... En tahdon että ukkeli lähtee töihin!!! Taas alkaa tylsä arki... Onneksi huomenna tyttöjen ja mun vanhempien kanssa puutarhan hoitoa, piknik omena puun alla:)

Ai niin lisäys sänky asiaan suosittelen hommaamaan väh.2 ohkasta sijaus patjaa patjan päälle ihan vaan kakka,pissi, oksu vahinkojen siivousta ajatellen:)

Äippäx3, kantsii katsoa niitä ultrien hintoja netistä. Hintahaitari on varmaan joku noin 150-350€.. Me mennään hämeenlinnaan ultraan, se taitaa maksaa joku 150-200€.. Voishan sen rahan johonkin tarpeellisempaankin käyttää, mutta koen että ei se hukkaankaan mene, varsinkin kun jäi muutama asia vaivaamaan ru:ssa :)

Mulla onneksi on viel yksi ultra n. rv30 nii pääsee taas kurkkaamaan.
Ru ultrassa mielestäni pelkä kiviksi perustella ei voinut antaa niin varma ennuste. Ehkä sen takia kapinoin :) olen jo kaksi pippeliä nähnyt ultrassa ja nyt kun kätilö kysys mikä tämä on nii sanoin ett en oo ennen ikinä nähnyt :) pippeli en oo nähnyt. Hän näki joku kolmio mikä hän tulkitsi pippeliksi :)
Saa nähdä :) viimeistään synnytyssalissa :)

Minä en ole taas oikein edes kaipaillut ns. Sivuvaunu ominaisuutta. Jos vaan mahdollista oon halunnut jättää meidän sängyn ja pinniksen väliin rakoa. Nytkään ei pinnis mahdu edes meidän sängyn sivulle vaan joudutaan luultavimmin sijoittamaan sängyn jalkopäähän. Pointtina oli siis, etten pidä itse tärkeänä :)

Meillä on niin ahdasta että täytynee viritellä alkuunsa se laatikko kattoon killumaan. Pieni ja ahdas talo on nyt jo tukossa, enkä yhtään ees tiiä minne pitäis tullokkaan vaatteet mahtua kun nyt jo on jokaiselle käytössä yhdestä vaatekaapista yks hylly. Stressikäyrät nousee ku oikein funtsaa ... Aaaaargh!

Nyt alkoikin itsenikin jännittää pystynkö lastani kastamaan kun minua ei ole kastettu mutta haluaisin aikuisiässä vielä kuulua kirkkoon, lapsen isä kuulu kirkkoon ja ei olla naimisissa, ja itse asiassa ei asuta edes,samassa taloudessa, joten toivotaan että tämä selviää. Jospa se lastenvalvoja tietää jolla käydään isyys tunnustamassa. Juuri tämän takia haluan lapseni kastaa ettei olisi niin suuri prosessi aikuisiällä... Isäni ja veljeni eivät tosin suostu tulemaan ristiäisiin, kun ovat niin ateisteja. Minusta todella loukkaavaa kun kyse on kuitenkin minun elämästäni enkä ole mitenkään katkera vanhemmilleni minun kasvatuksestani. Vaikea käsittää mut ehkä ne leppyy kun näkee pienokaisen ja kamalaa se lapselle on jossain kohtaa sanoa että eno ja pappa ei tullut kasteen takia kuulemaan sinun nimeäsi :\

Kiitos pinniskokemuksista! Erityisesti kysyin siis siitä ominaisuudesta, että on "lennossa" laskettava reuna ton kokonaan poistettavan lisäksi. Kun esim laittaa vähän vanhempaa vauvaa jo sinne alhaalla olevalle pohjalle nukkuun, niin miten paljon se ottaa selkään ja on hankalaa ilman sitä. Meillä kanssa sängyn koko iso ongelma pienessä kämpässä...

Mä en ihan ymmärrä miks joku joka ei usko kristinuskoon haluaa kastaa lapsensa kirkkoon? Tai jos uskoo ni miksi erota kirkosta? Ei se vero nyt niin iso ole että jos uskoo etteikö varmasti mielellään silloin maksaisi sitä jotta saa kirkot pidettyä. Itse eronnu kirkosta koska en usko, olen ateisti ja minusta olisi todella tekopyhää liittyä kirkkoon häiden tai ristiäisten takia. Ja miks joku joka ei usko haluaa kirkkohäät? Ei ymmärrä :D

Mutta tiedostan että iso osa on tapa kristittyjä, eivät usko mutta kun kirkkoon kuuluu kuulua ja lapset pitää kastaa koska niin omatkin vanhemmat tehny ja mitä se sukuki miettii jos ei tule kirkkohäitä.. Musta se vaan tuntuu tosi oudolta :)

Ja äippä,minä nään tossa kuvassa pippelin ja kassit xD mutta empä mä nyt silti sano että ne ne on ku ultraaja väittäny muuta :) sillä enempi kokemusta ;) mutta jos ite olisin tollasen kuvan saanu ni olisin menny 4D ultraan oitis varmistamaan asian varsinki jos edelleen poika olo :)

Ite ajattelin lähinnä vain perinteen takia, mutta ymmärrän myös sun näkökannan koska jokseenkin ajattelen itse samoin. Olen myös ateisti. Toisaalta lapsi voi myöhemmin liittyä kirkkoon jos itse niin haluaa.
Itselläni ristiriitaiset mielipiteet asian suhteen. Tosiaan kirkkoon haluaisin kastaa vain ja ainoastaan koska ollut perinne. Mut sit ajattelen samoin kuin CiCaDo, että miksi helvetissä pitäisi kun ei itsekkään usko.
Olen samalla myös sitä mieltä, että mikäli nimenantojuhla joillekkin ei tule kysymykseenkään niin ei tarvitse tulla sitten. Mutta niinkuin minunkin vanhemmat ja miehenkin vanhemmat sanoneet, että teemme päätöksen joka on meille oikea eikä kenelläkään ole siihen mitään mutisemista.

Takaisin