Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä sama kuin Mir:illä, vaikka ei srk käydäkkään. Mulla vahva kristillinen kasvatus, mut ei ev.lut. :) Lapset saa myös kristillisen kasvatuksen.

Meillä kans jonkin sortin kristillinen kasvatus kai vois sanoa :) en tiedä onko nykyään varsinkaan täällä pks pyhäkouluja yms. Olishan se hauska sellaiseenkin lapsi laittaa ku itsekin kävi ja sai kivoja tarroja :D

Meillä vanhin käy seurakunnan kerhossa ja kakkonen pääsee myös alkuvuodesta, siinä meidän uskonnollinen kasvatus:)

Älkää ymmärtäkö väärin, rakastan tätä meidän pientä oli jalkojen välissä mitä vaan mutta mulla on NIIN poika fiilis, vaikka meille lupailtiin tyttöä!
Kysynkin siis onko noi ultran lupaukset kuinka paikkaansa pitäviä?
Mutta tosiaan se mitä jalkojen välissä on niin on yhdentekevää ja rakas lapsi on oli sitten tyttö, poika tai epävarma:)

Hei te joilla on jo lapsia... Miten tärkeenä pidätte pinnasängyn sitä ominaisuutta, että sitä toista laitaa voi yhdellä kädellä kätevästi laskee? Versus että ei voi laskee ja saa vaan irti sit taaperoikäistä varten. Kauanko semmoista ominaisuutta tarvii ja miten usein? Hirveen vaikeeta, kun ei oo lapsista mitään kokemusta..

Tytsy78 Kyllä pitäs joka sunnuntai jumalanpalveluksen yhteydessä olla pyhäkoulu :)

Äippä, näittekö itse miltä näytti? Mä voin kuvitella miltä susta tuntuu, kun varmasti itsekin kovasti toivoisin poikaa tyttösarjan päätteeksi. Mutta eikö teillä mies vähän vielä yhtä kaipaillut vai kellä niin oli? ;) meillä ultrassa 20+2 oli kyllä ihan selvät pojan merkit näin maallikonkin silmiin :) huomasin saman tein. Kunnon kassit olis voinu meidänkin mies kavereilleen hehkuttaa :D

Mun mielestä kätevämpi se että laidan saa kokonaan pois, menee pitempään. Itse en ikinä käyttänyt sitä ominaisuutta että laidan sai laskettua.

Äippä, ymmärrän sua ite ajattelen niin kovasti että tyttö on tulossa et sit jos sanotaankin et poika niin on se vaan vaikee sisäistää, vaikka todellakin yhtä rakas on oli kumpi tahansa!

Muokattu viimeksi:
Tytsy78 samoin mun lapsuudessa, tai mun äiti piti pyhäkoulua naapuruston lapsille :)
Kerran äiti sairastu eikä ollut samanlaista somea että ois pystyny perumaan pyhäkoulun niin ennenku äiti ehti lähettää lapset kotiin oltiin isosiskon kanssa otettu ohjat käteen ja sisko alko vetää jotain " ystävä sä lapsien" virttä. Ei raaskinu äiti pistää lapsia pihalle niin me vedettiin siskon kanssa ensimmäinen pyhäkoulu :D

Hei toi sokerirasitus kiinnostaa, ketkä siihen joutuu/ pääsee? En ollu esikoista odottaessa eikä nytkään oo ollu mitään puhetta, missä vaiheessa se on jos on?

Miä joudun ainenkin siihen sokerirasitukseen.. Olikohan viikoilla 24-28..
Jotenkin inhottaa ajatus,mitä siskolta siitä kuullut.. ja harmittaa,kun töistä pitää ottaa vapaata sen takia,saa nähdä mitä sanovat.. Miun pitää pyytää siihen rakenneultraan myös aamupäivä vapaata.. Mutta hittoako ne siitä voi ruveta valittamaan ;P

Me ei miehen kanssa kuuluta mihinkään uskontoon, joten eivät lapsetkaan. Kummit, aikuiset kaverit, heille kuitenkin halutaan. Esikoisella on kolme, 3-4 pyydetään kuopuksellekin, riippuu ovatko pariskuntia vai sinkkuja. On kummivaihtoehtoja jo pyöritelty, mutta ketään ei vielä olla pyydetty. Onhan tässä aikaa.

Meillä oli pitkään pinnasänky ilman toista laitaa sivuvaununa parisängyssä. Jossain vaiheessa laita laitettiin paikalleen, mutta en siloin kaivannut laidan laskettavuutta. Sitten taapero muuttikin jo lastensänkyyn, jotta pinnis vapautuu uudelle tulokkaalle.

Eihän se mitään herkkua ole, mutta sen litkun ja odottamisen kestää kyllä. Ei oo niin paha. Varsinkin jos yleensä tykkää makeasta, niin menee varmaan ihan hyvin... (Oon siis aiemmin käynyt rasituksessa ennen raskautta) Ja varmaankin juuri noiden viikkojen aikaan, kun istukka alkaa piestä insuliinia maahan. Siksi siis osalla nousee verensokeri.

ImageUploadedByVau Foorumi1437852054.953328.jpg

Kyllähän toi nyt tytöltä vissiin näyttää vai?
Mies tosiaan vielä yhtä haluais mutta mä luulen että mun kroppa ei kestä:/
Paljon mahtaa noi 4D ultrat maksaa pk seudulla? Ei mitään käsitystä!
Mut tosiaan näiden 3 tytön jälkeen olis ollut ihan kiva jos poika mut loppupeleissä ihan sama! Rakastan mun tiukkaa ylikaiken, mun rakas:)

Äippä, voi kun ymmärrän sua :(
Itse niin haaveilin tytöstä ja nyt kolmas poika.. Ensi luulin ett olin pettynyt sukupuolen, mutta nyt ymmärsin.. Mun haavet vietiin multa pois (en tee enää lapsia)
Mä en ikinä saa koittaa miltä tuntu kasvatta tyttöä.. Vaikka oliski joskus lapsenlapsi tyttö, se ei oo sama asia! Tästä asiasta katkeroituin ja masennuin (siis en vaivasta)
Mä oon siitä hassua.. en ymmärä miksi mut mä en kiinty vauva-asukki ja en rakastu heti vauvaa.. Kai se on joku suojailu keino..

Luin nyt paljon netissä tästä mun päävammasta ja ärsytti kun ihmiset on nii tuomitsevia :( "jotkut ei saa lapsia laisinkaan" jne kommenttia ja kyllä olen yksi niistä kellä lapset ei heti tuu ja oikein tekemällä tehty tämä vaavi, söin vuoden kaikkinäkösiä pillereitä ja seurasin hulluna kiertoani ( mikä ei oo säännöllinen ) ja silti.. Mulla ja muillakin ihmisillä on oikeus haaveilla ja kun haavet ei toteudu nii on luonnollista tuntea pettymyksen :(
Mut mennä näillä päivää kerrallaan ja totutellaan ajatukseen ett kohta minulla on kolme jäbä :)

Sinne sokerirasituksee joutuu jos on yli 25v, painoindeksi on yli 25 tai suvussa on sokeritautia. Mä kammoan sitä tosi paljon, sillä en pysty oleen 3h pidempään napostelematta jotain esim hedelmää tai tuoremehua sillä muuten tulee paha olo.. Kaiken lisäksi kaikki makeat litkun ynnä muut saavat mut voimaan pahoin :( eniten kammoan jos tuloksissa jtn poikkeavaa niin siitä seuraavia jatkotoimenpiteitä, esimerkiksi ennen aamupalaa sokeriarvojen mittaukset, tunti sen jälkeen sekä tunti päivällisen jälkeen ja olikohan taas tunti ennen illallista? Ja kalorimäärää lasketaan ja hiilihydraatteja otetaan runsaalla kädellä pois ja niitä joutuu laskemaan. Oon ottanut itse jotenkin kauheen ressin siitä ja nyt en uskalla syödä yhtään mitään sokeripitoista vaikka se tuskin tuleekaan mun tuloksia siinä rasituksessa muuttamaan, onhan siihen vielä 3vk aikaa..

Ei mulla fiksattu juurikaan ruokavaliota, vaikka sokereita seurailenkin. Tarkoitus on mennä mahd pitkään niin, ettei mitään tarvitse jättää ruokavaliosta pois. Enkä ole todellakaan laskenut kaloreita! Tärkeintä oli diabeteshoitajan mukaan, ettei saa olla nälkä. Ja mulla tosiaan sokeritaustaa vuosien takaa, ylipainoa (Bmi noin 32) ja järjettömät sukurasitteet. Don't worry.

Takaisin