Samaa mieltä Wildis! Mun mielestä ihan järjetöntä, että joku jättää tulematta sen takia, että lasta ei kasteta tai toisaalta myös jos lapsi kastetaan, muttei itse kuulu kirkkoon. Aika jyrkkää ja naurettavaa, ettei voi juhlaan osallistua, jos nyt ei itse usko. Eihän heidän tarvitse siellä mitään palvoa tai laulaa mukana tms. Senkun ovat hiljaa ja kuuntelevat. Hohhoijaa... Se että on ateisiti, ei tarkoita mielestäni ettei voi hyväksyä, että joku muu voi ja saa uskoa mihin haluaa.
Ja CiCaDo, ei se nyt ihan tekopyhää ollut, että mieheni niin häiden vuoksi teki. On kuitenkin kuulunut kirkkoon lähes koko ikänsä, ollut jopa isosena rippikoulussa. Aikuisena vain sitten päätti, ettei halua pienistä tuloistaan koko ajan maksaa kirkolle, jotta he voivat viedä ilosanomaa eteenpäin. Mieluummin antaa rahansa vaikka hyvänteleväisyyteen. Itse en halua erota, enkä tosiaan olisi suostunut häissäni pelkkään kirkkosiunaamiseen vaan halusin mennä nimenomaan siellä naimisiin. Oli mielestäni suloista, että mieheni sen vuoksi halusi liittyä siksi aikaa kirkkoon. Varmasti monella syynä on juuri muiden odotukset tai pelkät perinteet. Itseäni en kutsu uskovaiseksi, mutta hengelliseksi kyllä. Ei siinä mielestäni ole väärää, että silloin kuuluu kirkkoon...