Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minunkin puolesta kukin saa uskoa mihin haluaa. Kunnioitan jokaista vaikka olen ateisti. Ei se minulta ole pois, jos haluaa uskoa. Jokainen saa olla mitä haluaa! :)

Äippä mee sinne 4D-ultraan :) vaiks musta toi kyllä silti näyttää vähän tytöltä :/ josko se keskimmäinen nappula on klitoris ;) josko se 4D-ultra toisi lapsen läheisemmäksi myös Marabellalla, vaikka sukupuoli olikin eri mitä toivoo?

Sittenhän voi ottaa sen toisensukupuolisen tukilapsen tai jonkun, jonka kanssa tehdä poikien juttuja / prinsessaleikkejä :) Mulla on tukilapsi ja sen kanssa on aina niin kivaa ilman arjen huolia ;)

Mä en kuulu kirkkoon koska en usko luterilaiseen oppiin, enkä kasta lasta koska en usko lapsikasteeseen. Mut ihan hyvä näin ku aijon vauvalle nimikummitädiksi pyytää ystävääni joka on muslimi :D

Hankala, kun en osaa kädettömänä tänne kuvia laittaa mutta semmoinen esim. saranoilla kiinni oleva, jossa on samanlaiset pinnat, kun pinnasängyssä. Saisi vaan kätevästi nostettua ylös, kuin kannen :) suojaisi paljon paremmin kun mitkään verkot, jos kisut ois sattumalta päässy livahtamaan makkariin. En uskois meidän kissojen menevän pinnikseen mutta nukkuisin yöni rauhallisemmin jos semmoinen härpäke siinä alkuunsa olisi. Et sattuisi tekemän mitään tuontyyppistä tilauksesta? :grin

Täällä on kanssa koko ajan nälkä. Tuntuu,että nykyään en tunne kylläisyyden tunnetta,ennemminkin se ruoka rupee tökkimään kuin että tulisi kylläiseksi.. On tää ärsyttävää,kun haluis vaan syödä ja syödä :P

Täällä kanssa mietin tuota kissaverkkoa pinnikseen. Meillä on kaks kissaa,joista etenkin toinen ihan varmasti haluaa sitten pinnikseen.
Veljen poika ollut muutaman kerran yökylässä ja jos matkasänky on jääny auki pojan lähdettyä,niin jo on kissa nukkumassa siellä..

On täällä kanssa Salli ihan järjetön nälkä kokoajan. Nytkin parhaillaan putoaa iso lautasellinen pottumuusia lihapullilla ja tomaatti-kermakastikeella :p Eikä pitkiä aikoja voi pitää väliä syömisessä, muuten tulee tooooodella huono olo! En oo enää viittynyt stressata syömisestäni, kun kuitenkin vielä on varaa vaikka painoakin on tullut. Oo vaan yrittänyt pitää ruokavalion suht terveellisenä, ei ihan määrättömästi makeaa eikä roskaruokaa.

Hinta määräytyy paljonko puuta menee ja mitä puuta materiaalina käytetään. Paljonko menee työtunteja sekä pintakäsittely, puu pitää pintakäsitellä jollain esim vauvan tarpeisiin suosittelisin vahaa mieluummin ku lakkaa tai jos käyttää lakkaa niin mieluummin vesipohjaista kun liotinohenteista. Tuntipalkka n. 20€ ja jos tuohon nyt menee n. se 8 tuntia, niin siitä tulee hintaa jo 160€. Riippuu ihan puusepän työvauhdista. Jos tuohon nyt lisätään vielä sit puumenekki, esim jos koivua käyttää niin tulis maksaa noin 20€ tuommoseen työhön ja sit se pintakäsittely sen n 20€. Eli sellanen 200€ menis keppeesti. Puusepällä teetättämät esineet tulee useimmiten kalliiksi. Esim jotkut puusepät ottaa tuntipalkkana jopa 35€..
Itse voisin mielelläni tehdä kyllä halvemmallakin, mut ikävä kyllä mulla ei ole paikkaa missä tehdä :( Harmittaa kun itsekkään voi tehdä itselleni mitään sen takia. Ja minä puuseppänä en pysty viemään toiselle puusepälle toimeksiantoa kun osaisin itsekkin. :)

Eli summasummarum melko kallista on tää puusepän työ, mutta hei, se on aitoo käsityötä sentään eikä teollisesti tehtyä pahveista puristamalla saatuja tuoleja esim.. (ikean tuolit yms on esim pahveista valmistettuja eikä niissä ole yhtään aitoa puuta. Siksi niin halpoja)

Suvituulia, luin joltain sivustolta, että oli menestyksekkäästi kokeiltu tyhjään vauvan pinnikseen (siis vauva ei vielä ollut syntynyt) laittaa kippo, jossa oli etikkkaan kastettu rätti. Kisut olivat inhonneet vahvaa tuoksua ja jättivät pinniksen rauhaan. Tuota keinoa ei tietenkään voi käyttää, kun vaavi on syntynyt. Aattelin itse laittaa kokeiluun, kun kootaan pinnis makuuhuoneeseen.

Olisinkin Wildis melkein valmis sen 200 sijoittamaan turvallisuudesta ja mielenrauhasta. Harmi, ettei sulta voi tilata :( täytyy kysellä vähän laajemmin, voi olla että jotenkin saadaan asia ratkaistuksi ja onhan noita tosiaan tekijöitä varmasti moneen lähtöön. Paljon kiitoksia sulle tiedoista, ne valaisi asiaa jo hyvin paljon! :)

Nälkä täälläkin, pitää vaan olla tarkka mitä suuhunsa laittaa kun toi Radi, varsinkin iltaisin kova nälkä:/
Tänään menussa manteli kala ja pottu- bataatti muussi voilla :) namsk!!!

Kyllä mä nyt maltan odottaa synnärille ja varmaan tossa myöhemmin pääsee koko arvioon :)
Kun ei tää meille nyt niin kriittistä ole kumpaa sukupuolta on kun toi meidän pikku kakkonen on aika poikamainen rasavilli lapsi:)
Ja muutenkin niin tois arvoista!

Mikä on tukilapsi? Näitä yh-vanhempien lomitusta? Miten toimii?
Olis varmaan kivaa toimintaa kun omat ei enää mua kaipaa! :)

Joo totta ja kun puuseppä sen tekee niin ainakin tulee vankka. :) Tosi harmi etten voi enempää auttaa vaikka mielelläni tekisin. Rakastan puusepän töitä ja väkertämistä. Laitan tähän yhen työni, josta itse olen todella ylpeä. (jos löydän sen tuolta kansiosta vielä) :D

Me mentiin virallisesti naimisiin maistraatissa kaason ja bestmanin todistaessa. Saatiin siitä mukavasti myös lain säätämä vapaapv :) Varsinainen hääjuhla oli lauantaipäivänä ortodoksikirkossa jonka jlkn siirryttiin juhlapaikalle syömään. Minua ei siis haitannut yhtään että naimakauppojen virallinen osuus tavallaan hoidettu jo etkäteen. Miestä ei uskonto voisi vähempää kiinnostaa mutta kunnioittaa minun uskoani. Minä tietty haluan lapseni ortodoksiksi kastaa ja opettaa/näyttää lapselleni miten uskon ja miten perinteet menee. Mies puolestaan aikoo tuoda oman uskonnottoman näkökulmansa esille. Miksi teeskentelisimme kumpikaan mitään muuta kuin olemme? Perusarvot meillä on molemmilla samat, muuten voisikin olla vähän konstikasta. Enkä minäkään mikään fanaatikko todellakaan ole uakoni suhteen. Jokainen tekee jossain vaiheessa omat ratkaisunsa elämänkatsomuksensa suhteen. Näin myös lapsemme. Jospa oppisi kunnioittamaan eri näkökantoja..

Mä en ihan ymmärrä miks joku joka ei usko kristinuskoon haluaa kastaa lapsensa kirkkoon? Tai jos uskoo ni miksi erota kirkosta? Ei se vero nyt niin iso ole että jos uskoo etteikö varmasti mielellään silloin maksaisi sitä jotta saa kirkot pidettyä. Itse eronnu kirkosta koska en usko, olen ateisti ja minusta olisi todella tekopyhää liittyä kirkkoon häiden tai ristiäisten takia. Ja miks joku joka ei usko haluaa kirkkohäät? Ei ymmärrä :D

Mutta tiedostan että iso osa on tapa kristittyjä, eivät usko mutta kun kirkkoon kuuluu kuulua ja lapset pitää kastaa koska niin omatkin vanhemmat tehny ja mitä se sukuki miettii jos ei tule kirkkohäitä.. Musta se vaan tuntuu tosi oudolta :)

Mulla tilanne se, että vanhempani kuuluvat toiseen uskontokuntaan eikä siinä uskota lapsikasteeseen. Näin ollen minuakaan ei ole kastettu, mutta olen saanut kristillisen kasvatuksen ja näin haluan myös omalleni sellaisen. :) Jos olisin ollut fiksu niin olisin mennyt rippikouluun kun oman ikäiset siellä oli, mutta eipä tullut silloin tarpeeksi ajateltua. Itse myös uskon kristinuskoon ja koen sen olevan ihan luonnollista liittyä kirkkoon, enkä toki aio siitä erota häiden jälkeen. :D Mulle tää on enemmänkin itselle tärkeä juttu, eikä mikään että kun näin kuuluu tehdä. Jokainen tekee miten parhaaksi näkee :)

5ff6a68db710bb86a206b43088add868
Tuossa on esim tv-taso, jonka olen tehnyt omin pikku kätösin. Tein joskus sellasen antiikkiaikasen korurasian tammesta. Kubistisen istumen ja mitähän muita näitä nyt oli :D

Ouh, wau Wildis! Sulla on kyllä taitoa ja silmää! Kyllä harmittaa, että et pysty tekemään tilauksesta, sulta olisin tilannut enemmän kun mielelläni!

Äippä, esim sellainen. On tukihenkilöitä = näkee lasta kaksin muutaman tunnin esim. muutaman viikon välein ja tukiperheitä = lapsi tulee esim koko viikonlopuksi tai lomaksi perheeseen kuin perheenjäsen. Ja sithän on vielä ihan sijaisperheitä, missä kokonaan asuu kunnes on hyvä taas mennä kotiin jos koskaan. Esim sossun kautta voi hakea tukihlöksi tai omalle lapselle sellaista. Ja ainakin mml ja pelastakaa lapset yms. järkkää toimintaa kanssa.

Voihan pinnasängyn valinnan vaikeus! Taas tunnin surffailu... Haluisin löytää korvaavan sängyn stokkelle, mihin oon ihastunu, mutta joka on ihan hirveen kallis. Eikä siitä saa sitä sivua laskettua, saa vaan irti kokonaan...

Rakastan niiin puutöitä ja harmittaa ettei ole omaa pajaa missä askarrella. Ehkä sitten tulevaisuudessa kun hankitaan se omakotitalo :) naurettiin miehen kans et meikä hoitaa meillä sit nikkaroinnit ja ukko hoitaa kosmetiikat ja lääkkeet kun farmaseutti on :D

Tytsy mua kiinnostais, että eikö tollanen lapsen pompottelu perheestä toiseen ole lapselle rankkaa. Vai onko se tukihenkilö aina sama tietylle lapselle? Ettei lapsen tarvii tyyliin yhtenä viikkkona olla yhessä perheessä, käy kotona välillä ja seuraava viikkona taas eri perhe?

Takaisin