Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa sale, täällä toinen vielä sua vanhempi ensikertalainen ja toistaiseksi kaikki hyvin. :)

Mäkään en tosta glykywhatever-aineesta ollu kuullutkaan, mut googletin ja kävi ilmi et lakritsi tosiaan aiheuttaa verenpaineen nousun lisäks mahd. lapsen aivojen kehitykselle hallaa. Kognitiiviset kyvyt huonommat ja enemmän ADHD:ta niillä joiden äiti syönyt raskausaikana paljon lakua. Vaikutti mm. jotenkin istukan kykyyn estää stressihormonin läpäisyä yms. kai noita yllämainittuja asioita. Että taidanpa kanssa jättää vähemmälle, vaikka oon sitä syönyt just siks kun on liian alhaiset paineet. :o

Juu, aiheesta löytyy myös melko skadaalihakuisia artikkeleita, joiden tutkimuspohja ei ehkä ole ihan paras. Aamulehdessä oli kai ainakin ollu joku artikkeli, mutta se oli täynnä sanoja "saattaa", "voi vaikuttaa" ja "mahdollisesti", että ei tainnut olla kovin luotettava... Silti olisin mieluummin liian varovainen, kuin huoleton ja söisin vaan tuon 50g maks paristi viikossa...

Äippä, ja muut
Hyvin hän siel voi, kaikki oli kohdallan. Painoa on jo melkein 500g ja pitkiä jalkoja naureskeltiin. Kätilö oli tosi mukava ja ihanasti selitti kaikki :)
Kun kysyttiin ett kumpi siel on nii hän näki kivikse. Mä ja mieheni emme.. Uskon hänen ammattitaitoo, mutta joka kertaa kun mietin ett tulee poika nii se tuntuu jotenkin väärin. Tottakai häntä rakastetaan, mut en tie.. Epäilen vieläkin ett hän on poika :)
Olen nähnyt untaki (joku aikaa sit) ett synnytin pojan, mutta heti vaihdon sukupuolta :) ja muutenkin pelkästään tyttöunia ;)
Noh.. synnärillä se selviä kumpi on oikeassa äiti vai kone :) paitsi mul on viel +- rv30 on yks ultraa :)
Tärkeitä ett hän voi hyvin ❤️

Ymmärsin Wildside sun pointin :) halusin tuoda vähän toistakin näkökulmaa, että ei nainen ihan täysin varmaan miehen armoilla tässä oo, kaikki vaikuttaa kaikkeen ja monien asioiden summa on ihan kuten sanoit :)

Ja kuten sanoit että heitit jutun ilmaan mietittäväks, minä mietin ja kerroin mitä tuli mieleen :) ei ollut tosiaan tarkoitus tyrmätä sun mietteitä, jos sulle sellainen fiilis tuli ;)

Ei ei missään tapauksessa :D Kiva että tulee erilaisia näkökulmia asioihin ja niitä voi yhdessä sitten pohtia. :) Ei näihin varmasti ole absoluuttista totuutta olemassa tms. En tiedä kun en ole sellaista ainakaan kuullut kyseisestä asiasta :D

No hyvä :D samaa mieltä oon :) tosiaan välillä vähän vaikea heittää ilmaan omia mietteitä, kun ei aina voi olla varma miten täällä muut reagoi ja kenenkään mieltä ei halua kommenteillaan pahoittaa. Mutta hyvä henki täällä noin yleisesti ollut mun mielestä keskusteluissa :)

Hei anteeks ihmiset, mut nyt on mun pakko avautua tästä asiasta ja en keksi parempaa paikkaakaan kun te olette samassa tilanteessa.

Elikkäs kerroin hyvälle ystävälle tänään tuon ultrahomman jälkeen et poika tulee kun selvästi pippeli siellä vilahti. Hän sitten laittoin viestin et "oliko iso muna?".. Hänen kanssaan usein puhutaan perus akkojen juttuja jne.. Mut mun mielestä toi oli loukkaava kommentti. En minä kato mun lasta et onko sillä iso vai ei. Ymmärrän ettei sitä sukupuolta muutenkaan oikein voi kattoo kun kurkistamalla sinne haaroväliin mut... Ja jotenki kirjotti sen vielä niin rivosti. Ite puhun lapsella mieluummin pippelistä, se on sivistyneempi sana ja miellyttävämpi puhua lapsesta. Munasta puhutaan, jos puhutaan rivoja.. Vai oonko ainut joka näin ajattelee? Vähän ehkä loukkas kyseinen kommentti kun ei tullut edes onnitteluja vaan suoraan tuo tökerö tokasu. Hän on välillä vähän pinnallinen ja tuskin tarkoitti loukata kommentillaan, mut pitäähän hänenkin ymmärtää et kyse on mun omasta lapsesta ja siitä et oon aikuistunu jne.. Hän taitaa olla vielä sillä "kato tuolla on iso muna" -tasolla.. Tuntui myös siltä, että hän ajattelee et tärkeintä on "munan" koko jne... Annoin aika ympäripyöreen vastauksen hänelle aiheesta. "Sellanen pikkunen mut kuitenki ite sen erotti".. En oikein osannu muutakaan laittaa. Taidan pitää hetken etäisyyttä ihmiseen ja olla kertomatta tietynlaisia asioita. Ajattelin hänestä jopa kummia pojalle, mut en tiedä enää kun ajattelen että hän vain ajattelee poikani pippelin kokoa tms..

Kiitos ja anteeksi avautuminen. Oonko ihan hölmö kun ajattelen näin vai?

Wildside et oo mun mielestä hölmö ku aattelet tolleen.. mun mielestä kaveris heitti aika törkeen kommentin. Itse olisin varmaan suutahtanut kanssa tosta.. :(

Wildside, et oo typerä. Kaverisi näämmä on vaan jääny lapsen tasolle noissa jutuissa.. Minä ilmoitin mahdollisesta tyttölupauksesta kavereille viestillä missä luki jotain että "pippeliä ei näkyny, joten taitaa olla tyttö tulossa", niin ei kukaan ainakaan mun ystävistäni noin törkeästi vastaillut, vaan onnittelivat. Minä en vastais tuollaiseen viestiin mitään!

Mä mietin, et oonko vaan hormoonien takia herkillä.. Mutta kun mun mielestä lapsesta/vauvasta ei kuulu puhua noin "onko sillä iso muna"

Mä uskon kanssa, et sukupuoleen voi jossain määrin vaikuttaa. Eli milloin siittiöt on emättimessä suhteessa ovulaatioon. Nyt mulla ei tietoa, koska ovia oli, mut aiemmin tää piti meillä paikkansa. Poika sai alkunsa ovulaatiopäivänä, tyttö pari päivää ennen ovista.

Mutta meillä myös miehen puolella esikoinen AINA poika ja kakkonen tyttö vaikka kuinka pitkälle :D Erikoista...

Oon myös kuullu et naisen ruokavalio vois vaikuttaa sukupuoleen, mut toi väitä taitaa olla aika hataralla pohjalla :D

Ja tosiaan et ei mitään onnitteluja tullu.
Onneks sisko on innoissaan kun hänelle soitin ja kerroin. Hän niin myötäelää tässä raskaudessa meidän kanssa. Ja oli ostanu pikkusellekkin jo vaatteita <3 Mulla on maailman suloisin pikkusisko ja hän on kyllä mulle se paras kaverikin aina ollut. Hän ei koskaan päästäisin suustaan mitään noin harkitsematonta tai typerää.

No jo on kaveri törkeästi sanonut! Kuitenkin pienestä ihmisen alusta on kyse!

Itse hirveästi olen miettinyt,että kerronko muille sukupuolen,jos saadaan itse tietää ultrassa.. Tavallaan ei ole salaisuus,mutta sitten taas toisaalta ei haluaisi kertoa.. Saa nähdä miten ajatus muuttuu ;)

Meillä taas ei oikein sovi tuo seksin ajoitus sukupuolen kanssa. Meillä ei juuri sinä päivänä ollu seksiä kun ovis oli (luulin eka et oli pari päivää myöhemmin) Olin vielä iltaa istumassa tuolloin kun ovis olikin päällä. Eli oli ennen ovista ja oviksen jälkeen, mut juuri toi ovispäivä jäi välistä.

Mulla oli tytsy ihan samat aatteet, ku sain ekasta tietää, et poika tulossa. Mut on se ollu ihan mahtavaa seurata isän ja pojan sekä pojan ja papan yhteisiä touhuja :) Pappa oli ekat vuodet paras kaveri <3 Jos tästä nyt sit tulis mamman neiti :)

Ja voi vitsit miten rakas se lapsi on kun sen ekan kerran syliin saa, oli haarojen välissä mitä tahansa<3. En malttais oottaa.

Itse ainakin kadun, että kyseiselle kaverille kerroin sukupuolen. Olisi pitänyt mennä loppuun asti vain sanoilla "en tiedä kumpi tulee kun ei suostunu näyttää, nähdään sitten synnärillä" vaikka siis oltaisiinki tiedetty.

Wild johan sun kaveri kummia laukoo! Mun mielestä toi on kysymys joka kysytään max yhden yön säädön jälkeen, EI ultran jälkeen :/ itse en olisi vastannut asiaan mitään! Outo kysymys!!!

Me yritettiin tosiaan miehen kanssa saada nyt poika. Kateltiin netistä että mitä vois tehdä että olis isommat tsänssit poikaan ja toi ruokavaliolla oli sellainen vaikutus että se muuttaa naisen "lootan" (en nyt parempaakaan kuvausta keksi:)) phta niin että on suotuisampaa poika siittiöitä kohtaan. No näin söin ja seksikin ajoitettiin oviksiin mutta pikku prinsessaa pukkaa siitä huolimatta joten luotan ennemmän genetiikkaan kuin mihinkään muuhun:)

Marabella hienoa että kaikki oli hyvin masukilla:)

Aika törkeesti sanottu kaveriltasi, wildis! Mun mielestä "muna"-sanaa ei käytetä kenenkään rakkaan tavarasta. Siinä on niin ruma vivahde. Eikä noin saa sanoa sun vauvasta vaikka kuinka hyvällä tarkottas :mad:

Äippä mäki miellän ton kommentin yhen illan hoidon puhumisesta.
Ah ihanaa, että en yksin ajattelen tästä asiasta näin, jess!! Muna on rivo sana eikä mielestäni ole sopiva puhumaan vauvan sukupuolesta. Puhun pippelistä! Ärsyttää kun hän puhu jotenkin niin ällösti.. Pakostikkin tuli mieleen et en varmaan koskaan anna vauvvaani hänelle hoitoon.
Miehellekkin laitoin töihin viestin asiasta ja hän vastas et "vittu opettelis elämän arvoja uudelleen"

Takaisin