Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nannuska11 välillä tuntuu ettei kymmenenkään laskeminen auta, kun samoista asioista väännetään kättä päivittäin :/ Vaippaa ei suostu laittamaan (päivisin ok, mutta öisin tarvitsisi), vaatteista kiukutellaan, turvaistuimeen mennään kiukulla ja remmeistä pujotellaan pois ja tinttaroidaan välillä asiasta kuin asiasta.

Ja samoja kummeja ei viitsisi pyytää uudestaan. Eikä viittis jättää kastamattakaan, kun kaksi aiempaa kastettu. Epätoivo iskee :/

Täällä kanssa kummeja pähkäillyt kun esikoisella 6 kummia kun hormonipäissä tuli useampi kummi kysyttyä :s :) poikani kohta 6kk joten vielä ei uhmavaihe riepottele, sen sijaan krooninen ihosairaus riesana ja raskaudessa ärtynyt koko keho vereslihalle joten mätäkuu täysi painajainen.. nytkin raajat paketissa kun kudosnestettä valuu herkeämättä :/ edellisraskaudessa tarjottiin allergiasairaalan osastohoitoa avuksi mutta vaippaikäisen äitinä ei tunnu nyt vaihtoehdolta kun mies paahtaa kahta työtä ja arkisin läheisille hankala ottaa vauvaa yön yli hoitoon

Niin ja mietittiin tuossa miehen kanssa, että liekkö tulee sukupuolet "sukurasitteena". Siis takoitan nyt että kun miehen puolella on poika valta niin mies todennäkösesti siittää poikia enemmän. Sit taas jos olisi akka valta niin tulisi tyttö todennäkösemmin. :)

Miettikääs miehienne puolen sukua. Äippä onko teillä esim miehn puolella enemmän tyttöjä? Niinku miehesi isällä ja hänen isällä jne. Kun naiset ei voi sukupuoleen vaikuttaa vaan on täysin miehen armoilla tässä. ;) Oletteko koskaan miettineet sellaista asiaa?
Miehen suku on niin poikavoittonen ku olla voi. Meillä eka poika, toka tyttö ja tätä oon kokoajan aatellu poikana. Sitäpaitsi katoin esikoisen vauvakuvia ja aawwws haluan ne söpöliinit vaatteet käyttöön taas. Pinnallista :D Tokan kohdalla toivoin tyttöö et ei tartte heti käyttää samoja vaatteita ku ne oli just ollu käytössä ja niihin oli kyllästyny :D Nyt sama mut toisinpäin :D On mulla pinnalliset toiveet :D Mut en osaa aatella tätä tyttönä... Mikä kyl vähän ärsyttääkin koska voihan tää olla tyttökin..
Moni miehen sedistä (tai oikeestaa heidän vaimoistaan) toivoo poikien jälkeen prinsessaa ja yks viiden pojan äiti jännääkin mun kans yhtäaikaa asiaa. Heilläkin joulukuussa LA ja tyttö toiveissa. Toivotaan et he saavat prinsessan, vaikka ei se tärkein asia tässä ookkaan..
Kieltämättä tokaa odottaessa jännitti et saadaanko tyttö vaikka tyttöolo oliki ja veikkaus tytöstä saatu. Nuo miehen sukujuuret ku tuuppaa kasvattaan mielummin poikia. Miehen sisaruksista kuudes on tyttö.

Muokattu viimeksi:
Mä ajattelisin ton oliko iso muna-kommentin sellasena läppänä vaan. Tai harkitsemattomana heittona. En usko et ystäväsi oikeesti ajattelee onko se iso vai ei, ei nyt eikä tulevaisuudessa.. Mut kerro ystävälles et se loukkasi ja et mitä ajattelet itse siitä.

Muokattu viimeksi:
Uhmasta meillä on 1,5v 2,5v ja4v ja kaikilla jonkin asteinen uhma/itsenäistyminen menossa! Mikään ei kelpaa tai ole hyvin tai ainakaan kaikilla samaan aikaan! Hermoja kiristää harvasepäivä mutta sitten tulee hetki kun haluaavat halia meitä tai toisiaan ja kaikki unohtuu<3
Onneksi on siunattu harvinaisen pitkällä pinnalla niin ei nopeasti hermot mene, vaikka jatkuva vastaan väittäminen, huutaminen ja raivoaminen himpun verran nakertaakin:/

Kummeista meillä kanssa kummi ongelma ja pakko kierrättää samoja, menin vanhimmalle kysymään silloista hyvää ystävääni kummiksi ja suostui, iso virhe!
En päässyt hänen häihinsä koska lapsi kipeänä ja miehellä työvuoro, perun tuloni päivää aikasemmin kun ei saatu hoitajaa ja miehen vuoroa vaihdettua... Puhelimessa haukkui minut pystyyn ja ei ole kuullut sen koommin mitään, ei vastaa txt tai puh, ei synttärikortteja tms tytölle kuulunut:/ teinkö väärin kun perun tuloni kun tytöllä kuumetta 39+ ja ei hoitajaa? Omasta mielestäni en! Toisin sanoen suosikaa sukua kummeiksi!

Henriikka mahtavat (teko) nimet pikkuisille keksinyt! :)

Tulis tosta heräilystä mieleen että taitaa masukki kertoa että miten tykkää heräillä:) 22 aikaan lopettaa rokkaamisen ja jatkaa tossa aamu 3 ja 6 :) jos tää samaa rataa jatkaa synnyttyään niin pakko sanoo että kylläpä likka nukkuu hyvin:)
Toive ajattelua varmasti!
Itse siis herään noihin sen aamu yön touhuihin, vaikka nukkuakin vois:/

Henriikalle paljon onnea pikku pojista! Ääh, tietäispä jo itekin! Ihan varmaan meidän tintti ei suostu näyttämään yhtään mitään ja saa odotella lisää...

Meillä esikoinen tulossa ja kummit jo päätetty: miehen veli (ovat tosi paljon tekemisissä) ja hänen vaimonsa ja heidän lisäksi mun paras ystävä, joka mulle läheisempi kuin omat sisarukset. Vaihtoehtoina olis ollu vielä mun sisko miehensä kanssa, mutta heillä jo kolme kummilasta. Tätä mun ystävää on jo kysytty ja hän oli ihan innoissaan ja alkoi neuloa vauvalle :)

Mies ei kuulu kirkkoon ja minä olen sukujemme ainut ortodoksi eikä ortodokseja ole ystäcväpiirissämekään. Kummiasia mietityttää. Tod.näk. Jos vain joku vieraskin voisi kasteessa toimia lapsen hengellisenä kummina en odottaisi häneltä jatkossa mitään. Muodollisena ja pääasiallisena "kummina" lapsen elämässä tulee todnäk toimimaan ainakin miehen sisko, joka ei omia lapsia saanut.

Itse aloin kanssa tuumimaan kummeja ja minulla on kolme todella läheistä ystävää. Loukkaako yhtä jos valitsen heistä kaksi? Toinen on alkanut juuri seurustelemaan vakavasti ja muuttanut miehen luo, pitäisikö hänen avopuolisoaan pyytää myös?! Ja siis lapsen isän puolelta tulee kaksi kaveria. Onko neljä kummia liikaa esikoiselle? Mutta ajatuksena on tehdä vain yksi lapsi :)

Meillä tulee kummeista varmaan vääntöä miehen kanssa. Mies haluais suvustaan pari, joiden kanssa en tule oikeastaan lainkaan toimeen ja varsinkin lapsen kasvatusasioissa on heidän kanssaan napit ihan vastakkain. Kiukuttaa jo valmiiks jos heistä on sitten pakko ottaa kummit.

Tosin tämä päivä taitaa olla sellanen et kiukuttaa muutenkin kaikki asiat :(

Mun mielestä 4 kummia on hyvä määrä. Ei ainakaa oo liikaa ;D itelläki 4 kummia.. 2 pariskuntaa . Me ollaan ottamassa 3 mun lapsiuden ystävää (yksi niistä oli mieheni luokkalainen ja paritti meidät..kaksikin kertaa) ja voi olla että mieheni haluaa vielä yhden kaverin. Täällä tosiaan esikoinen tulossa niin ei ole kummeista pulaa. Ainoo vaa ettei kukaan mun lisäksi kuulu kirkkoon,mut kaikki liittyy siihen kun on minulle tärkeää. Ihania ystäviä; )

Me ei kuuluta kirkkoon eikä lapsia siis kasteta. Mut nimikummit on esikoisella, mun paras ystävä ja miehen paras ystävä. Ovat tosi hyvät kummit, saa nähä löydetäänkö yhtä hyvät kuopukselle...

Esikoiselle tuli 6 kummia mikä aika paljon, nyt mietinnässä ketä kummeiksi kysytään kun 4 voisi yhtä hyvin olla hyvä määrä ettei tule jaeltua kummiutta kuin karkkia :) onko muilla joulukuun mammoilla tullut vastaan seuraavaa ongelmaa: hiuksia lähtee tupoittain päästä! edellisraskaudessa hiukset olivat elinvoimaiset ja hyvässä kunnossa niin mietityttää kun eikö tätä tapahdu tavallisemmin vasta synnytyksen jälkeen..

Täällä mietitty myös kummeja. Isäntä sanoo,että ei vielä kiire,mutta itse haluisi jo kysyä ;) suoraan sanoen miä oisin halunnu kaksoset,niin ei ois tarvinnu miettiä,tuleeko siskosta ja sen miehestä vai veljestä ja sen avovaimosta kummit ja sitten isännän puolelta tulee ehkä sen veli. Pitää toivoa,että vielä joskus saisi toisen lapsen,että sitten voisi pyytää toista sisarusta kummiksi ;)

Täällä lähtee hirmusesti hiuksia! Just sanoin,että jääköhän tän raskauden jälkeen yhtään hiuksia päähän.. :(

Takaisin