Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä katon tarkemmin kun muksut tulee kotiin, jos sama oli jatkuu tottakai sit menen. Ehkä tämä johtuu tylsyydestä ja/tai lapsia kohta ikävä..

Onpa kurja kuulla, että osalla vieläkin pahoinvointia ja toisilla sitten uniongelmia. Itsellä haittaa lähinnä jatkuva väsymys. Vaikka nukun yöllä ihan hyvin ja päivälläkin päikkärit, niin illalla oon tosi väsynyt. Onneksi oon kesälomalla ja voi nukkua. Toivottavasti väsymys helpottaa, kun työt alkaa, muuten jää kyllä harrastukset ja kotityöt vähille, kun energia menee työpäivään.

Miten kaikilla on mennyt oireiden kanssa ? :) oon välillä ihan ihmeissäni kun kuulen joistain raskausoireista joita en edes ole osannut odottaa raskauden tuovan mukanaan :D itse nautiskelen vielä helposta raskaudesta, sillontällön jos nousen nopeasti niin tuntuu vihlovaa kipua alamahassa mutta se onkin tällähetkellä ainoa vaiva mitä matkanvarrelta on mukaan tarttunut :)

Taisin tuntea ensimmäiset potkutkin? Heräsin yöllä ja tuntui ihan ku joku sormella tökkisi kohdusta :D

Kiitos äippäx3 ja mindiS tuesta!!! <3

Onneksi sovittiin sittenkin nukkumaan mennessä miehen kanssa asiat. Olis se ihanaa joskus miehen kanssa viettää aikaa kaksin, viimeksi vuosi sitten oltiin kaksin... Meillä se ongelma, että kaikki sukulaiset ja sellaset, jotka vois noita lapsia hoitaa on tuolla 600km:n päässä, kait täältäkin maksullista lastenhoitopalvelua saa, mutta kynnys sellaseen on aika korkea.

Toivon todellakin, että tää mun alakulo johtuu vaan raskaushormooneista ja tuntuu kyllä hyvältä lähtee pariksi päiväksi huomenna lomaileen! Onhan se toisaalta aikamoista mennä kylpylään yksin noiden viiden kanssa, mutta onneksi noista 5 ja 6 vuotiaista on jo apua! Eipä tarvi siivota eikä muutakaan kotitöitä tehdä ja nautin siitäkin kun lapsilla on hauskaa :)

Voimia kaikille uniongelmaisille, itelle aika tuttua kanssa ja vie kyllä voimat!

Ihanasti iltaisin tuntuu jo pikkuset potkut masussa ja tänään poksui rv 16!

Mukkis hienoa että saitte sovittua miehesi kanssa! Jospa ainakin ennen joulukuuta pääsisitte hetkeksi hengähtämään ja nauttimaan toisistanne, vahvistaa sidettä kummasti :)
Toivotaan että alakulo menee pian ohi ja pääset ilolla nauttimaan pikkuriikkisistä masun tökkimisistä:) ja myös isommista lapsista!
Annanpa pitkän pitkillä käsilläni voimahalin sinne lappiin täältä Espoosta <3

Oireet on muuten loppunut paitsi nyt alkaa enteilee mun kiinnarit ja vessa saa juosta 30 min - 2 h välin... Yötä päivää :( en tykkää!
Oireet muutenkin mulla ollut aina tosi vähäiset ja nopeasti ohimeneviä, pisiten kestää väsymys mikä vasta nyt vähän helpottanut :)

Rv 19:)

Mulla kanssa toi vessassa ramppaaminen ottaa päähän. Koko ajan muka kamala pissihätä ja kun pöntölle pääsen tulee 2 tippaa.. Perkele :D

Mulla alakulo ja väsymys vaihtunut alkavaan maniaan jonka takia otin yhteyttä heti omalle lääkärille, että kattoo mitä tehdään tilanteelle kun lääkkeitäkin pudotin pois muutama kuukausi sitten. Heti huomiseksi sain ajan onneksi.

On se myös onni, että alkaa tunnistamaan milloin on lähdössä mopo käsistä suuntaan tai toiseen.

Täälläkin pissaamisen kanssa alkaa rauhottua. 2-3 x yössä. Aikasemman n. 6 sijaan :D

Miten kauan liikkeitä joutuu odottelee? Istukka kuulemma on todella edessä et se blokkaa sit vissiin niin paljon? Ja mahakaan ei oo alkanu kasvaa. Tosin tota omaa mahaa oli ennen raskauttakin että jospa se sieltä makkaroiden sijasta joskus tärähtää? :(

Mulla tuntuu jo liikkeet, mut todella satunnaisina. Ei niitä sillon tietenkään tunne kun alan illalla kuulostella, mut yhen kerran oon herännykki potkuun ku sen verran voimakas taidonnäyte pikkuselta tuli. Mutta mulla onki istukka takana. Tai oli ainaki viime tutkimuksen mukaan.
Mullakaan ei vielä selvää massua oo mut selällään alkaa hiukan hahmottuu. Näyttää kuitenki vielä siltä ku oisin hitosti lihonnu vaikka turvotustakaan ei enää oo.. :(

Mäkään en tunne vielä liikkeitä (tänään 17+2), mutta en oo ollu huolissani enää, kun keskiviikkona kuunneltiin sydänääniä neuvolassa ja vauva liikuskeli kyllä kovasti! Uskoisin, että mulla suurin syy tähän on se, etten tunnista pieniä liikkeitä, kun mulla niin herkkä maha ruoalle, että möyrii vuorotellen nälkää ja sitten ruoansulatusta.

Wildis, mun maha näyttää kans siltä, että olisin jäätävästi lihonut! Mutta mulla johtunee siitä, että ylipainoa jo ennestään, niin kuka tuota nyt vauvamahaksi tunnistais :D Yritän olla ressaamatta asiasta, kun itse tiedän, ettei oo pelkkää läskiä mahassa!

Mulla ollu myös ahdistunut olo kasvavan mahan aiheuttamana. Normaalisti kun näin käy se tarkoittaa, että paino on noussu rivakasti ja on otettava kurinpalautus. Nyt paino on kuitenki pysynyt samana. Silti odotan kovasti, että maha pyöristyisi vielä lisää, jotta näyttäisi kaikkina päivänaikoina ja kaikissa asennoissa vauvamahalta. Nyt se on edelleen aamupäivällä istuessa vaan kasa läskiä... :( Kyllä se tästä.

Miusta myös tuntunut,että tää maha on vielä yks läskikimpale.. Isäntä äsken silitteli massua ja sano,että kyllä tämä on jo selkeästi vauvamassua kun tuollainen kumpu ;D

Mitäs teillä on viikonloppu-suunnitelmissa? Meidän ois kohta tarkoitus lähteä kattomaan Sulkavan soutuja,huomenna ois kunmitytön synttärit ja katotaan mitä kaikkea sitten keretään tekemään :)

Jaksamisia kaikille!

Rv 15+3

Täällä isäntä aina painaa naamansa mun masuun ja sanoo kuulevansa pikkusen potkut ja liikkeet :'D Sieltä varmaan kuulu muutaku suoliston kuplintaa :D

Miehen 4w muksu lähti just yöks äitinsä luo, ja tulee taas huomenna uudestaa yöks tänne. Varmaan käydää kylillä jäätelökioskilla jos ilmat sallii. Sillon pitää ottaa kaikki hyöty irti hyvästä ulkoilmasta kun sellanen on, on ollu niin surkee kesä :O

Mä käyn alkuillasta kusella keskimäärin pari kertaa. Herään siis n tunnin päästä nukahtamisesta. Mutta sitte nukun sillain että yhen kerran ehkä vielä herään aamuyöstä. Mutta helpottanu on. Päivällä kun juon paljo niin kusella saa käydä aika usein... En edes jaksa laskia!

Ihaninta odotus ajassa on se,että oon aina ollut pienrintanen mut nyt pääsi ostaa uusii bikineitä ja rintsikoita!! Harmi että kelit ei oo sallinu viel esittelemistä :D ja nyt kun tisut ei oo enää kiin kipeätkää ettei oksu lennä pelkästä kivusta! Mut tosiaan helpottavaa kuulla etten oo ainut jolla pahoinvointi jatkuu..ja toivon että päästään tästä odotusajasta nauttimaan!

Takaisin