Meillä autona chevy van, 2+3-paikkanen paku, että ei tule ongelmaa kahden istuimen ja turvakaukalon kans. Vielä ois yks muksu tän tulevan jälkeen vahvasti tarkotuksena pyöräyttää, että pitäs istumapaikkamäärältään sit olla isompi auto. Vaneissa onneks löytyy, tai sit joku muu jenkki ois kateltava :) Toisena autona meillä väliaikasesti ollut opel omega B ja ihan onnettoman pieni on! 740 farkkuvolvo vois olla mun valinta jos jotain isoa euroautoa edes harkitsisin. Ja onhan niitä kaiken maailman tila-autoja olemassa.
Korokkeessa on se paska puoli, että ei ole mitään vyönohjausta ja nukahtaeella lapsella vyö ei todellakaan kulje sieltä mistä pitäisi. Pitkillä matkoilla ei olla koroketta käytetty, isovanhemmat käyttää korokkeita lyhyillä matkoilla jos tarvis. Pitkille matkoille ollaan meiltä annettu mukaan palkki-istuin ja isommalle turvavyöistuin. Meillä nuo autot tuntuu vaihtuvan melkosta vauhtia, niin pitää olla sit istuimia joka lähtöön, ettei niitä tarvii aina olla uusimassa :D Palkki-istuin on mun suosikki, suojaa joka suunnasta ja antaa tukea, vaikka auto menis katon kautta ympäri...
Eiks isofix ole vaan se kiinnitysstandardi ja jokaisella turvaistuinvalmistajalla on sitten omat istuimet/kaukalot telakoihin, vaan se kiinnityssysteemi autoon on sama. Meillä päänvaivaa tuotti 2-pistevyö, että minkähän telakan siihen sais, mut kyllä semmosiakin onneks löytyi :)
Viikonloppu menee "siinä sivussa", tänään pitäs kotiin ajella Helsingistä, huomenna varmaan pyykkirumbaa tiedossa... Oon kyllä niiiiiin poikki kaikesta kävelemisestä ja on liitoskivutkin ihan just sitä luokkaa :P
Psyykkinen sairaus on sairaus siinä missä muutkin. Sairaus ei tee huonoksi äidiksi ja sehän kertoo jo tosi paljon sinusta, kun hoidat Nepppsu itteäs ja pidät huolen jos olo alkaa tuntua yhtään huonolta! Tsemppiä!