Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ostin meille juuri Ford Grand c-maxin. 7 paikkanen tila-auto jossa takaovet liukuovina. KÄTEVÄT!! Taakse mahtuu hyvin 3xturvaistuin. :)

Rv16+4 ja ekassa naikkarin kontrolli ultrassa käyty. Pikkuset oli aika samiksia, A oli 137g ja B 143g :)

image.jpg

Vatsassa käy semmonen mylläys että siel on jotku kemut <3

Henriikka voi ihanuutta! Onko Naistenklinikalla 3D ultra?! Vai näyttääkö se normi rakenneultra jo noin selvältä? Eiiii, miks mä en tiennyt, niin olisin sinne toivonut, kun vähän ilm olisi saanut valitakin, minne menee! Ja näin jälkikäteen muutenkin, olis ehkä kannattanut sinne toivoo siksikin, että eikös siellä ole kaikki parhaan asiantuntijat muutenkin?

Mä en ymmärrä autoista mitään, ikinä en oo omistanut. Ilmankin pärjää täällä Hgissä hyvin... mies saa hoitaa sen puolen:) mut olisikohan toi Ford grand x-max just se minkä nimeen moni perheellinen työkaveri vannoo.

Kysymys: voiko isofix-telakalla olevan kaukalon laittaa kiinni mihin tahansa isofix-telakkaan?? Että onko se kaikki kaukalot ja telakat jotka isofixsysteemillä yhteensopivia?

Meillä autona chevy van, 2+3-paikkanen paku, että ei tule ongelmaa kahden istuimen ja turvakaukalon kans. Vielä ois yks muksu tän tulevan jälkeen vahvasti tarkotuksena pyöräyttää, että pitäs istumapaikkamäärältään sit olla isompi auto. Vaneissa onneks löytyy, tai sit joku muu jenkki ois kateltava :) Toisena autona meillä väliaikasesti ollut opel omega B ja ihan onnettoman pieni on! 740 farkkuvolvo vois olla mun valinta jos jotain isoa euroautoa edes harkitsisin. Ja onhan niitä kaiken maailman tila-autoja olemassa.

Korokkeessa on se paska puoli, että ei ole mitään vyönohjausta ja nukahtaeella lapsella vyö ei todellakaan kulje sieltä mistä pitäisi. Pitkillä matkoilla ei olla koroketta käytetty, isovanhemmat käyttää korokkeita lyhyillä matkoilla jos tarvis. Pitkille matkoille ollaan meiltä annettu mukaan palkki-istuin ja isommalle turvavyöistuin. Meillä nuo autot tuntuu vaihtuvan melkosta vauhtia, niin pitää olla sit istuimia joka lähtöön, ettei niitä tarvii aina olla uusimassa :D Palkki-istuin on mun suosikki, suojaa joka suunnasta ja antaa tukea, vaikka auto menis katon kautta ympäri...

Eiks isofix ole vaan se kiinnitysstandardi ja jokaisella turvaistuinvalmistajalla on sitten omat istuimet/kaukalot telakoihin, vaan se kiinnityssysteemi autoon on sama. Meillä päänvaivaa tuotti 2-pistevyö, että minkähän telakan siihen sais, mut kyllä semmosiakin onneks löytyi :)

Viikonloppu menee "siinä sivussa", tänään pitäs kotiin ajella Helsingistä, huomenna varmaan pyykkirumbaa tiedossa... Oon kyllä niiiiiin poikki kaikesta kävelemisestä ja on liitoskivutkin ihan just sitä luokkaa :P

Psyykkinen sairaus on sairaus siinä missä muutkin. Sairaus ei tee huonoksi äidiksi ja sehän kertoo jo tosi paljon sinusta, kun hoidat Nepppsu itteäs ja pidät huolen jos olo alkaa tuntua yhtään huonolta! Tsemppiä!

Naikkarilla on normiultran yhteydessä 3/4d ultra ja sain muutaman kuvan niin. Ja tää ei ollu ees rakenne ultra vielä. Käyn parin viikon välein kun yksi ustukka ja kaksi vauvaa

Mä kävin kans naikkarilla nt ultrassa ja ihan vaan 2D:llä tehtiin eikä puhettakaan 3D:stä. Luulen että noita riskiraskauksia tutkitaan naikkarilla eritavalla ja siks Henriikka saanu 3D ultran.

Metsäläinen: ei ole telakat yhteensopivia. Kuten Warheart tuossa aiemmin mainitsikin, niin Isofix on vain se kiinnitysstandardi. Itse päädyin ostamaan turvavyökiinnityksellä olevan telakan, kun meillä ei toisessa autossa ole Isofixiä. Olisin halunnut sen telakan, missä on molemmat vaihtoehdot, mutta sitten iski nuukuus... :)

Ehkä just noin et riskiraskaudet vaan tai hyvällä säkällä... Pitää kysyä kaverilta joka kans oottaa kaksosia. Haluisin kyl tohon 3/4D-ultraan, onko suosituksia paikasta ja ultraajasta Hgissä? Hinta/laatu...

Femedassa mä kävin ja bruno ultras. Tykkäsin kovasti ultraajasta ja hyvä maku jäi käynnistä :) sekä kallis dvd ja kuvat :D kelakorvauksen jälkeen jäi maksettavaa 213€

Onkohan täällä muita äitejä joilla useempi laps ja käy päivittäin töissä???? mulla nimittäin on aika ihan äly rajallinen ku kesällä herään klo 5.00 ja lapset herättelen siin 15 yli... Klo 6 vien ne päiväkotiin ja sit haen klo 14.30... Siihen kotihommat päälle, ni tuntuu kyl tää väsymys aika paljon... Nyt varsinki ku kesäloman jälkeen ei oo ollu ku yks vp aina ja sit pitäny taas mennä töihin... ja joka lauantai.... jotenki meinaa ärsyttää mut osaavaa kuulema tarvii ni siinä syy-..

Meillä on ford mondeo farmari, mut 5 paikkasena, vähän harmittaa ku laitettin se vuos sit ja nyt sit viimeistään joulukuussa pitää vaihtaa isompaan... Mun hyvällä kaverilla on toi ford s-max 7 paikkasena ja kehu kyllä sitä... Meilläki vanhimmaisellla joko koroke tai sit vyöistuin, ku kummatki löytyy...

Mulle jo tullu melkeen 10kg lisää painoa lähtöpainoon ja kaikki mahaan eli mulla on jo melkonen pallo jota ei peitellä... taitaa tulla joulukuussa/ tammikuussa 4kg pötky täällä :D Teen kumminki edelleen ns. fyysistä työtä ja joudun nostelee aika paljon.. saa nähä mitä neuvolalääkärissä sanovat...

Cicado, kävitkö millä viikoilla femedassa? Mä kävin ekasta siellä myös ja juurikin Brunolla. Hän on ehdottomasti paras! kela korvauksen saa yksityisellä 4d ultrasta ennen rv 22. Mulla jäi maksettavaa silloin 160€.

Onko se sillai että jos kunnallisella on käyny normi rakenneultrassa, niin sit 4D-ultrasta ei saa kelakorvausta, vai miten se on?

Kivaa, taidanpa ylipuhua miehen jos rakenneultrassa vähääkään sukupuoli jää arvelluttamaan tai jokin muu asia :)

Täällä pikkunen potkas oikeen kunnolla ekaa kertaa! :Heartbigred Makasin sohvalla menossa päikkäreille nii sieltä tuli potku, ihanaa :love7 Miehen ja minun molempien parhaat kaverit vknloppu kylässä, tänään grillataan ja vietetään laatuaikaa :) Pikkusela tuli kans tasan 18 viikkoja tänään :love7

Takaisin