Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon ny parina yönä nähny painajaisia. Herään aina ennenku kamalin kerkee tapahtua, mut pahaa alkaa jo tapahtuun.. Inhottavaa.. Js sit viel painajaiset tulee aamuyöstä ku mies on jo menny töihin.. Muutenki ihan sekoja unia :S

Itku pääs äsken..on meinaa pahoinvointi sen verran helpottanu et tänään sain syötyä isot lautaselliset kesäkeittoa ja lime-juusto kakkua. Ja vielä iltapalaks hapantaleipää oltermannin kera! Nam. Olin just tulos nukkumaan kun ilmeisesti jääkaapista leijas joku haju joka sai mut kakomaa ja siitä sitten pöntölle..ja kaikki ulos.. ai että kuinka potuttaa.. nyt kun ruoka kerta maistuu niin miten joku pikku haju voi tuhota kaiken :( oon nii kypsä tähän oksentamiseen.. millo tää helpottaa..? 15+3

Täälläkin menee jo hermo tän pahoinvoinnin kanssa. Ke pitäis lähtee ajelee Tanskaan, tulee varmaan tosi herkku reissu, jos siihen mennessä ei ala helpottaa :/

15+4

Lueskeltiin muuten eilen siitä apteekista saatavasta vau-kirjasesta, että naisen hormonit vaikuttaa miehenkin hormoneihin. Olisko ollu viikon 21 kohdalla tai siinä lähellä. Kantsii molempien lukaista, jos tuntuu että mieskin on stressissä ja kiukkusempi ku normaalisti. Ei sit ota niin vakavasti pikkukärhämiä :)

Toi ois kyllä kivaa, ku tietää varmaksi kumpi tulossa. Ultran perusteella kun ei aina voi olla varma, ellei nyt selkeästi näy kaikki osat. Tietty tärkeintä, että tintti on terve, mutta olisi ihana pystyä jo etukäteen valmistautumaan siihen, kumpi tulee.

Muistan kun viime raskaudessa ultrassa sanottiin vauvan olevan tyttö, eikä mitään epäilystäkään pitänyt olla, niin silti vielä synnärilläkin mietin, että jos se onkin poika. Miten käy kaikkien vaaleanpun. vaatteiden kanssa :D ja nytkin vaikka kromosomit on tutkittu ja asiasta voi olla satavarma, niin silti välillä on fiilis, etten usko ennen kuin näen...

17+4

Minulle viimeksi kaikki sano ultran luvatessa tyttöä, että entäs jos se on poika. Sanoin, että sitten se on poika joka kulkee vaaleanpunaisissa ja mekoissa :grin Onneks kuitenkin lupaus piti paikkansa ja sieltä tupsahti tyttö, eikä tarvinnut kiireellä alkaa poikien vaatteita etsimään :D

Darkminttu hyi, painajaiset on kyl pahimpia :/ jospa ei enää montaa yötä vaivais semmoset unet.

Jemina ja rahi jospa teillä alkais pahoinvointi pikkuhiljaa helpottamaan, niin pääsisitte etes hetkellisesti nauttimaan raskaudesta ja rahi sinä pääsisit nauttimaan siitä tanskan reissusta! :)

Tytsy hahaha, täällä vissii alkanu jo tuo miehen hormoneihin vaikuttaminen ku se on ollu tosi väsyny viime aikoina :'D

Äippä ihana kun reissu oli menny hyvin :)

Mukkis kannattaisko sun soitella neuvolaan jos pääsisit sinne juttelemaan noista tuntemuksista?
Äipältä oliki tullu ihana idea siitä että jos pääsisitte pitämään miehen kanssa yhteisen treffi illan?
Jospa tuo pieni reissu lasten kanssa sais suhun vähän virtaa taas jaksaa. Tsemppiä <3

En muista kuka kyseli, mut en tiedä koska maha kasvaa eniten, mutta mulla kasvaa ainakin just nyt :) 18+4

Ihanaa kun voi vapaasti asiasta puhua ja pukeutua niin ettei piilottele mahaa nyt, kun töissäkin tiedetään :) ja pomo on aivan ihanasti suhtautunut. Sen takia varsinkin haluun nyt tehdä työt tosi hyvin loppuun asti!

Onpas tänne tullut paljon tekstiä sillä välin kun oltiin muutama päivä mökillä. Huomenna lähdetään parin viikon junareissulle Keski-Eurooppaan, sitten varmaan tipahdan kärryiltä lopullisesti. Saa nähdä mitä matkasta tulee, kun mukana on yksi uhmaikäinen ja yksi pahoinvoiva. On siinä miehellä retkue perässä vedettävänä... Luulin jo muutaman päivän, että pahoinvointi ois helpottamassa (ekassa raskaudessa helpotti näillä main), mutta ehei, rv 16+1 ja still going strong.

Tänään soitin neuvola, pyysin kaikki mahdolliset verikokeet mitkä voi aiheuttaa mun "masennus"
Kysyin ett haluanko mä jutella jonkun psykologin kanssa, hmm mistä mä sit juttelisin? Mä vaa olen surullinen ja siihen ei ole varsinaista syytä..
Tämä mun nukkuminenkin aiheutta pientä kiukkua.. Lapset on mummolassa ja mä en pysty nukkumaan pitkää :( viimeistään 9 herän. Nukun joka yö 8h ( menen mä nukkumaan 1ltä tai 2 lta aina se sama 8 h.) eilen tein virheen ja nukkuisin päikkärit (2h) ja se oli pois mun yöunista eli viime yönä nukkuisin n.6h
Kiva.. 6.40 ylös ja ei unta enää :/
Hiton hormoonit... :/

Täällä pari kertaa viikossa yöunet jää aika olemattomiks. Meen nukkumaan klo 22 maissa ja herään siinä 1.30-2.30 enkä saa enää unta. Blaah...

Eilen pikaultras veikkasivat sittenki tyttöä pojan sijaan. 5 viikon päästä se sit selviää. Viikoille 22 meni se rakenne, harmittaa ku niin pitkälle :/

Tulasin legginsit alkuviikosta ja eilen ne tuli ja kokeilin. Aijon kyllä ostaa vaatekaapin täytee noita leggareita, ihan parhaat! :)

Unet viimeyönä oli taas sitä luokkaa.. vauva meinas syntyy etuajassa, ja se oli täysin poikittain tuolla masussa. Olin jossain vaihees kans jossai synkässä saatanallisessa rituaalissa mukana ja mua kutsuttiin valtiattareks. Olin kans kokkina merirosvolaivalla, joka seilas meren sijasta pullataikinassa, ja mä siitä pullataikinasta tein niille merirosvoille pullia :D

Marabella ei mullakaan ollut sillon syytä tai aihetta mistä ouhuisin psykologille kun siellä kävin juttelemassa. Eikä sinne mennessä tarvii ollakkaan aihetta. Kyllä ne psykologit keksii kysymykset ja alkaa kysellä. Yks vois olla ainakin että puhuisit ihan yleisesti raskaudesta. Elä huoli, psykologin tehtäviin on selvittää mikä sinua painaa vaikka itse et tietäisikään. :) Suosittelen edes kokeilemaan, itseäni auttoi pahimmassa tilanteessa ja siitä alkoi minulla elämässä ylämäki. :)

Marabella olen täysin samaa mieltä wildiksen kanssa. Ittekki oon käynyt juttelemassa pari vuotta sitten psykologille ja koin sen tosi helpottavana vaikka en tiennyt heti mistä puhua :)

Takaisin