Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ei oo mitään erityistä ohjelmaa, säiden salliessa ulkoillaan ja mun äiti tulee käymään. :)

Tän raskauden eka raskausarpi bongattu navan yltä, "jes" :D Mulla niitä tulee ihan kauheesti kun tavallista pehmeämpi ihokudos...

Rv 17+3

Kysymys perheille missä odotetaan 3+lasta, millä autolla liikutte? Meillä on siis tällä hetkellä Audi A6 ja sen isommaksi ei enää farkku mene, meillä nyt käytössä 2 turvaistuinta ja koroke, mutta sitten kun joulukk saapuu niin 3 turvaistuinta, mihin autoon sellaiset mahtuu?
Mies katsellut volkkarin multivania, onko muita hyviä ehdotuksia?

Kohta pitäis lähtee grillaamaan ystäväperheen luo, siinä meidän viikonlopun suunnitelmat... Sen verran huonoo säätä luvattu että toivotaan vaan että pihalle päästään:)
Pizzaa pitäis vääntää lauantaina ja isompien kanssa pientä leffa/peli iltaa luvassa... Perus settii siis:)

Mulla viikonloppuna kaverin polttarit. Pakko oli ostaa uusi mekko, kun mikään omista ei sopinut vauvamahan kanssa teemaan 50-luku. En tiedä onko toikaan nyt niin fiftari, mutta menettelee. Sieltä mennäänkin sitten aloittelemaan lomaa anoppilaan ja ensi viikolla suuntaamme Pori Jazzeille. Kaikkea kivaa siis tiedossa.

Kysymys perheille missä odotetaan 3+lasta, millä autolla liikutte? Meillä on siis tällä hetkellä Audi A6 ja sen isommaksi ei enää farkku mene, meillä nyt käytössä 2 turvaistuinta ja koroke, mutta sitten kun joulukk saapuu niin 3 turvaistuinta, mihin autoon sellaiset mahtuu?
Mies katsellut volkkarin multivania, onko muita hyviä ehdotuksia?
Itseasiassa skoda super b farkku on a6:sta isompi :)

Jemina, sama täällä noiden tissien kanssa :D mieskin ihan innoissaan, et onpa isot, kun nää normisti about A:t on muuttunu B:ksi. Tämmösinä kauniina ja kiinteänä kun pystyis forevö, niin olisinpa onnellinen. Mutta kauhulla ootan sitä kun ne kutistuu entistäkin pienemmiksi :o Pitää varmaan ees valokuvia ottaa muistoksi ;)

Volkkarin golf (farmari) ja ei hajua miten tullaan siihen joulukuussa mahtumaan :nailbiting: takakontti ja edessä istuvilla tilaa hyvin, mutta takapenkillä tulee tiukkaa tekemään istuimilla :/ Oliko teillä äippä yhdellä pelkkä koroke? Minä oon vähän koroke vastainen ollut, mutta luultavimmin isoimmalle se on nyt hankittava. Ei nimittäin mitään saumoja saada kahta turvaistuinta ja kaukaloa sinne mahtumaan. Varaakaan ei ole nyt alkaa vaihtamaan isompaan... Näillä siis mennään.

Meillä on nissan almera. Kaksi ovea vain ja mietin että kuinka saan vauvan synnytyksen jälkeen taakse ängettyä turvakaukalossa. Ku koskaan ei tiiä miten synnytys menee ja miten kipeet paikat on sen jälkeen.. Joten hiukan jännittää tuo pikkuauto, mut ehkä me pärjätään. Onneks meillä on farmari malli kuitenki vaikka kaks ovea vaan on. :)

Tiuh joo meillä on yks (4-v) korokkeella, pakon edessä:)
Nyt pitäis yksi istumapaikka autoon saada lisää tai jos tää lisääntyminen jatkuu samalla temmolla niin kai se on sitten minibussi hommattava:D

Meillä tulee olemaan sama edessä ja onneks alkaa olemaan jo niin iso :) Viimeks turvakaukaloa ostaessa yks myyjä haukku korokkeet lyttyyn niiden turvattomuudesta. Liekkö siitä jäänyt negatiivinen mielikuva :D

Onhan se mahdollista että kovassa nopeudessa koroke luiskahtaa lapsen alta. Meillä sellainen koroke missä lantiovyö menee korokkeessa olevien "sarvien" läpi ja ainakin tuntuu tukevalta:) mutta ainakin ehdoton että on tyyny turvavyössä kaulan kohdalla että ei vyö pääse hiertämään... Mutta jokainen tyylillään :)

Meillä varmaan viikonloppu kuluu kyräillen kun hylkäsin miehen suvun järjestämien "läksiäisten" kutsun omalta osaltani. Ei noi ryyppäjäiset hirveesti innosta kun pelkkä viinan haju tekee jo oksennusrefleksin. Noo, pääsenpä mä tyttöjen kans kattoo sit uusimman Magic Miken ;)

No vieläkin näkee, et jotkut kuskaa vauvoja ihan sylissä. Jokainen tietty tyylillään, mut en mä siitä korokkeesta niin huolissani olis. Pahempaakin nähty! Meilläkin papan kyydissä koroke käytössä.

Meidän viikonlopusta tulee jännä :happy:
Lähetään huomenna kattomaan yhtä mökkiä ja toivon että se on yhtä ihana kun kuvissa ja toivon että myös kunnossa, jospa saatais meidän perheelle ihan oma kesäpaikka ostettua.
Saa nähä miten mä saan ton meidän 2,5-veen ylös sängystä aamuneljältä :nailbiting:

Noihin autoihin en oo perehtynyt mutta mun tuttavaperheellä on 7-paikkanen Chevrolet, näyttää ihan kätevältä. Hinnasta en tiiä.

Aamulla käyty omalla psyk lääkärillä ja hyvä niin. Sai ulkoistettua pään sisällä olevaa sekamelskaa. Suoraan sanoen kroppa ei pysy mukana siinä mitä pää suunnittelee ja mitä kaikkea haluaisin tehdä. Ottaa iskias kivut taas osansa.

Jouduttiin aloittamaan uudestaan estolääkitys maniaa vastaan kun tosiaan oli jo hypon puolelle mennyt. HAL-Polin lääkäreille soitin vielä lääkityksestä ja nyt on kolme erikoislääkäriä ne tarkistanut, että sopivat tilanteeseeni ja ultria mahdollisuuksien mukaan taas vähän enemmän.

On tavallaan ihana tässä vaiheessa "sairautta" olla oppinu se, että missä vaiheessa alkaa mopo keulimaan kun ennen ollut sairaudentunnoton ja mania aika oli niin mukavaa mukamas ja vasta muiden painostuksesta lähtenyt hoitoon tai tapaamaan psykologiani. Sekamuotoisista jaksoista ei ole kuulunut pitkään aikaan ja nyt oireetonta jaksoa olikin suhteellisen pitkää ja oli ihanaa ja nyt tajusin näin hyvissä ajoin alkavan manian joten oppi ikä kaikki...

Onko musta tulossa huono äiti kun psyykkisesti sairas? Itse en tähän usko, koska olen oppinut hallitsemaan hieman sitä sekä tukiverkostoni on niin laaja, että osaan pyytää apua jos sitä tarvitsen/tarvitsemme. :) uskon, että olen omalle tulevalle pienokaiselle se maailman paras äiti <3

Täytynee tutustua tarkemmin korokkeisiin, kun se aika koittaa :) Meillä on lasten mummolan autossa isommalle koroke ja sitä ovat käyttäneet tarvittaessa/minun silmän välttäessä.

Takaisin