Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä väsymys (mutta silti ei saa unta) on edelleen seurana ja aika ajoin tulee paha olo, muuten ihan jees fiilis, en sit tiiä johtuuko tää mun väsy siitä kun mulla oli hemoglobiini 113 viimeisimmässä neuvolassa. Joka tapauksessa rautaa syödään ja yritetään nauttia matkasta :)
Minä siis HALUAN tietää kumpi tulossa, minä olen niin malttamaton ;)
Rv 16+5 muutama tunti:)

Lumikatriina, voimia sinulle tulevaan ja olisi tosiaan mukava välillä kuulla kuulumisiasi! Tulethan ainakin pienen synnyttyä kertomaan teidän voinnista :)

Koirakeskusteluun vielä palattava, kun tuo meidän sesse on niin iso osa ja ilon tuottaja mun elämässä! Meillä siis vähän reilu vuoden ikäinen pyreneittenmastiffin ja rotikan sekoitus uros ja on kyllä valloittava tapaus:Heartred Tulee toimeen niin ihmisten kuin muidenkin koirien kanssa ja tykkää myös lapsista. Kertaakaan ei ole kenellekään ärähtänyt. Molemmat vanhemmat oli paikalla kun pentua haettiin ja olivat tosi hyvänluontoisia ja kasvatuksella kans ollut iso rooli luonnollisesti siinä, millainen koirasta tullut. Mun mielestä koiran ja omistajan välillä pitää olla molemminpuolinen luottamus ja kunnioitus ja se rakentuu ainoastaan veittämällä aikaa koiran kanssa, olemalla kärsivällinen pennun kanssa ja antamalla hyvässä suhteessa niin rajoja kuin rakkauttakin, vähän kuten lastenkin kanssa :)
Meidän koiralla kun tosiaan tota kokoakin löytyy se 70 kg ni eihän siitä mitään tulis, jos ei vois luottaa, että koira on omassa hallinnassa tilanteessa kun tilanteessa! Rotujensa puolesta meidän sessellä voimakas vahtivietti, jota pääsee kyllä toteuttamaan täällä meidän tilalla kun on miellä aina tiluksilla vapaana. Meillä kyllä kuulee, kun vieras auto tulee pihaan :wink on kuitenkin säyseä vieraille ja menee innoissaan haistelemaan ja tutustumaan kun näytetään, että vieraat tuttuja eikä tarvii haukkua. Pojusta kyllä huomaa, että nauttii kovasti, kun sille annetaan käskyjä ja pääsee niiden mukaan touhuamaan. Eli uskollista sorttia vaikka omapäisyyttäkin tosin löytyy välillä:grin Mut monta kertaa jo tän vuoden aikana on saanu nauraa sen toilailuille, parit suruitkutkin itketty sen turkkiin ja aina se vaan on yhtä kaveria ja niin rakas:Heartred pari kertaa kyyneleet jo tulleet silmiin kun miettinyt, että joskus siitä pitää luopua, mutta onneksi nuori koira ja vielä paljon elämää edessä toivottavasti :happy: Ja anteeks nyt tää koiravuodatus! Taisin vähän innostua, mutta oikeesti koira vaan mulle niin älyttömän rakas niinku tästä varmaan huomaa:happy:

No sit jos vähän tästä tyypistä mahassaki:joyful: Täällä ollu todella kova väsymys, joka välillä jo helpotti, mutta palas noin viikko sitten mun seuraks:meh: Tänäänki töiden jälkeen oikeestaan vaan nukkunu, kun äsken heräsin tästä sohvalta! Ärsyttää, kun pitäis jaksaa liikuntaakin harrastaa ym. mutta ei tän väsymyksen kanssa jaksa mitään..muutenki ollu nyt vaikka millasta särkyä selässä ja mahassaki tuntuu niinku joku sisäpuolelta "porais" eli sillai vihloo ja jäytää..huoh. No jospa tää tästä ja huomenna jaksais touhuta vaikka muutakin, kun tehdä työpäivän ja rötvätä sohvalla.

Mindeli 13+5

Vielä koirahommasta lisättävä, että mulla on ollut periaatteena viedä tota meidän kaveria pennusta lähtien mahdollisimman paljon erilaisiin tilanteisiin /tapahtumiin, joissa ihmispaljoutta ja muita koiria! Uskon, että tällä kans ollut vaikutusta siinä, ettei ahdistu esim. vieraiden ihmisten määrästä kun pennusta tottunut :)

Tervetuloa Kyfi :) Sulla on tuuria ollut vähäisten oireiden suhteen. Vai onko se enempi vaan huolettanut sinua että kaikki on hyvin? Juup Marabella, täällä toinen malttamaton! :D Mulla olisi lääkärineuvola viikolla 17+ ja neuvolantäti kertoi hänen mahdollisesti myös ultraavan. Lääkäri on tavallaan tuttu muista yhteyksistä minulle niin aattelin vihjasta että jos näkyy mitään sukupuoleen viittaavaa niin saapi sanoa :) tosin en vaan tiedä onko meidän neuvolassa niin hyvät ultralaitteet kun sairaalassa ja että voiko sukupuolta erottaa noin aikaisilla viikoilla.

Täällä pahoinvointi nostaa taas päätään. Aikalailla 2h välein saanu jtn nappasta vaa silti paha olo suussa.vielä 1.5h töitä jäljellä.. lumikatriinalle hurjasti voimia.

Meillä tuon muutenkin aran pennun kimppuun kävi toinen koira lenkillä. Olisi varmaan tappanut ton jos ei mies olisi toiminut nopeasti. Tästä johtuen on varppeellaan muiden koirien kanssa.
Itse en koiria pelkää, mutta jätän täysin rauhaan ne koirat, joiden kanssa omistaja ei pärjää. En myöskään päästä omaa koiraa kehenkään tutustumaan ennenkuin asiasta on sovittu. Eli en täällä terrorisoi ja pelottele naapurustoa. :joyful:
Onneksi oma koira tajuaa kokonsa lasten kanssa.

Lilith; itse oon käyny joskus parisuhdejutuissa sellasessa kun Jussityö (ei varmaan kaikis kaupungeissa oo), vaikka se on miehille olevinaan. Sai ajan seuraavalle päivälle. Ja seurakunnilla eikös oo keskusteluapua? Tosin jos ei muuten oo mikään uskovainen niin en tiedä sit miten se toimii. Ei oo siitä kokemusta.

Kirkon keskusteluapuun riittää että kuuluu kirkkoon. Kaverini kävi miehensä kanssa siellä eivätkä ole olleet eivätkä ole edelleenkää uskovaisia tai käy kirkossa koskaan.

Arya, toivotaan ett siel näky jotai ❤️
Itse pääsen vasta 4 viikon kuluttua .. Grr.. tekis mieli mennä yksityiselle. Mut ei rahaa kasvaa puus.. Musta se olis lysti maksaa n. 160 ett saisin ehkä tietää kumpi siel makoilee ;)

Lumikatriinalle voimia. Olen pahoillani, että koit keskustelun ahdistavana. Itselle tuo opamox oli entuudestaan vierasta tavaraa ja siksi utelin. Ja tiedän, että minullekin saattaa tulla tilanne, kun joudun tuohon tavaraan silti turvautumaan. Ihan en ole tytön kuolemasta vielä selvinnyt, enkä luota itseeni henkisen voinnin osalta ollenkaan. Arvostelkoot ken haluaa, itse en tälle mitään voi!

Lilith, onko siellä kriisipolia? Turussa pääsee ymmärtääkseni vakavissa tapauksissa sinne, jos lapsi on kuollut, parisuhteessa väkivaltaa tms. Ja neuvolasta voi saada perhetyöntekijän avuksi. Riippuu tietty mikä tilanne on.

13+3

Pakko sanoa, että minä olen myös syntynyt Oulussa (asunut Limingassa), vaika olenkin nyt puolet elämästäni viettänyt täällä pääkaupunkinseudulla.

Meillä voidaan hyvin, lukuunottamatta sitä, että olen onnistunut saamaan itselleni jonkun kesälenssun. Kurkku on kipeä ja nenä vuotaa. Noh, eiköhän tämä tästä kun juo aloeta ja arginiinia enemmän, saa pöpöt kyytiä.
Seuraavaan neuvolaan ja ultraan varsinkin tuuntuu olevan pieni ikuisuus. Eikä se neuvola niin, mutta se rakenneultra. :D Haluaisin kovati tietää sukupuolen, että voisi ruveta tekemään hankintoja. Minä en suoraan sanottuna jaksa alkaa miettimään, mitkä tavarat ja vaatteet ovat sellaisia sukupuolineutraaleja. Tähän mennessä olen ostanut ipanalle yhden satukirjan ja käynyt hakemassa äidiltä kaksi muuta kirjaa, vaikka ne joutuvatkin odottamaan muutaman vuoden.
Juuri nyt minulla ei ole juuri minkäänlaisia oireita, välillä alavatsaa vihlaisee ja pissalla saa ravata koko ajan. Muuten olo on kuin ei raskaana olisikaan. Kaikki on siis hyvin. Innolla odotan, että liikkeet alkavat tuntua.

Rv. 14+5

Ääh, tää painonnousun seuraaminen on kammottavaa... Ainahan se on noussut ja raskauksien jälkeen pikkuhiljaa palautunut normaaliksi, mutta silti... Sanotaan, ettei alkuraskaudessa tarvis paljon nousta, mutta mulla nousee aina. Herkkuja tullut kyllä syötyä liikaa... Mulla noussut jo 5kg vaikka vasta rv 13+6! Toisaalta liikun kyllä paljon päivittäin. Onko muilla tällasta nousua?

Tännehän on tullut tektiä vaikka kuinka! Mukava kuulla juhannuskuulumisia ja muutenkin teidän itse kunkin olosta ja elosta.

Juhannus oli ja meni täällä puoliksi Prahan-reissussa, josta kotiuduttiin eilen. Ah niin sateiseen Helsinkiin. Täällä olo alkaa olla myös tosi hyvä. Pinetä väsymystä ja iltaturvotusta lukuunottamatta on kutakuinkin normaali olo. Huomenna toinen neuvola, joten saa taas vähän valaistusta tuohon masuasukin oleskeluunkin. Mitään liikkeentapaisia en ole vielä tuntenut. Tuolla aikaisemmin kun oli istukan paikasta puhetta, niin nt-ultrassa kätilö sanoi, että mulla sitä istukkakudosta on tässä vaiheessa joka puolella kohtua eikä siksi voida oikein sanoa, missä se istukka varsinaisesti on. Neuvolakortissa ei asiasta myöskään ole mitään merkintää. Joten odotellaan rakennultraan, joka olis 6.8.

Takaisin