Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
moikka pitkästä aikaa!
eipä oo tullut tänne kirjoiteltua taas vähään aikaan,vaikka jokaikinen päivä oon juttunne lukenut :)

Mulla oli kans tänään sokerirasitus,ja toisen tunnin arvo oli liian korkea :( viikon päästä saan mittarin kotiin,että pitää alkaa seurailemaan sokereita :( esikon aikana (10vuotta sitten) mulla oli raskausdiabetes,jossa oli ihan insuliinihoito,toivon todella ettei nyt tartte alkaa insuliinia käyttämään! kahdessa keskimmäisessä raskaudessa ei ole ollut mitään ongelmaa sokereitten kans :)

samalla reissulla oli myös neuvola,pikkusen syke oli 146 :Heartbigred ja kovasti siellä potkittiin :) sf mitta oli 13cm. onko muilta jo otettu tota mittaa? :)

tänään rv 16+2 :Heartbigred

Mulla oli eilen illalla kauhun paikat, kun housuihin lorahti yhtäkkiä jotakin nestemäistä, lämmintä ja lievästi makealle haisevaa. En saanut yöllä kunnolla nukuttuakaan, kun googlettelin vain erilaisia mahdollisia selityksiä asialle. Onneksi mulla sattui olemaan neuvola-aika juuri tälle aamulle! Sykkeet saatiin kuuluviin, kohtu tuntui normaalilta ja limakalvot näyttivät siisteiltä, joten syytä huoleen ei nyt kai ole. Lääkäri epäili syyksi ihan vain valkovuotoa, mutta minulla sen rakenne ei ole koskaan ollut tuollaista kirkasta ja vetistä... Lapsivettä voi tihkutella jo näilläkin viikoilla, mutta pieni määrä ei ole vaarallista eikä aiheuta jatkotoimenpiteitä. Jospa tämä tästä, tilanne on kuitenkin nyt ihan ok. :)

Täällä pahaolo loppunut ja oksentaminen jäänyt viimeviikon perjantaihin. Töihin palattu ja tänään toinen yövuoro. Olo hyvä mutta kauheesti huimaa.. piti ihan vetää pitkäkseen. Maanantaina kakkos neuvola ja parin viikon päästä alkaa kaksosten teho seuranta naikkarilla. Pääsee lääkärin ultraan taas :)

Onkos teillä joitain juhannus suunnitelmia?
Me ei ainakaa miekkosenkaa olla mitään erityistä keksitty. Itse haluaisin vaan olla kahdestaan kotona ku sitte maanantaina oltais lähdössä viikoks porukoidenkaa mökille.
Mies varmaa haluis lähtee pilettään mutta oon varmaan hirveen itsekäs jos kiellän?!. :D mut ei se nyt kivaakaan ole yksin olla kotona.. Ääh entiiä. Varmaan saadaan tästä jonkin näkönen sota aikaseks. Hah! :D
Mitäs mieltä te ootte oonko ihan kamala jos vastustan tätä ? :D

Wopwop, kyllä sä mun mielestä voit oman toivomuksen juhannuksen suhteen miehelles esittää. Ja varsinkin jos ens viikoks reissuunkin lähdet. Meillä mies ottaa tosi harvoin, ja siitä oon kiitollinen. Ottaa huomioon tosi hyvin sen että olen raskaana, ja kuuntelee toiveitani. Mutta silti toivon että hän sillon tällön kävis kavereiden kanssa nollaamassa päänsä, se tekee hyvää kuitenkin myös parisuhteelle :)

Wopwop mun mielestä et ole kamala, kun kohta kun saatte vauvan niin on parisuhde aika kortilla:) näin meillä, toisaalta mies viimeksi käynyt yksin juhlimassa viimeksi 6 vuotta sitten, ihan omasta valinnasta :D

Mä oon huono neuvoon noissa miehen omiin menoihin päästämisessä kun on aina ollu ongelma paremminki toisin päin ;) et miehiä saa oikeen potkia ulos kavereiden kans, että joskus ees sais yksin olla. Ja toisaalta itse kyllä kaipaan et saan välillä tyttöjen kanssa vaan rupatella. Mutta juhannus on kyl musta vähän spessu ja pitäis ensisijaisesti olla oman kumppanin kanssa, jos toinen kuitenki haluis...

Ninnu, mullaki piti hirveesti tökkiä vauvaa että liikku ultrassa, oikein sattu itseä (mutta ei kuulemma vauvelia). Kuulemma ihan normaalia :) joskus ne tarvii lepoa paljon, kun kaikki energia menee hurjaan kasvuvauhtiin :) ja kai toiset on muutenkin rauhallisempaa sorttia. toiv tuo on myös vauvana samanlainen eli nukkuis kaikki yöt makoisasti ;)

Helou mammat!
Nt-ultrassa käyty ja meidän pieni christmas present vastas viikkoja 12+6,crl oli 6,8 cm ja laskettu aika siis jouluaattona :santa
Turvotus oli 1,24 eli senkään puolesta ei huolta! Ultraajana oli erittäin mukava kätilö, esitteli meille vauvan rakenteita mahalaukusta virtsarakkoon. Todella alallaan oleva henkilö oli kyllä tämä naikkonen :happy:
Kovasti oli vauva halukas esiintymään ja näyttämään taitojaan. Kerran veti käden lippaan otsalle, näpräsi toista korvaansa ja nieleskeli ja aukoi suutaan. Rauhallisen oloinen tapaus oli kyllä noin muuten! Vauvan jalkovälissä oli kätilön mukaan selkeä uloke, ja nähtiin se kyllä itsekin miehen kanssa, mutta ultraaja tuumas, että aikalailla samannäköset vehkeet on molemmilla sukupuolilla tässä vaiheessa, vaikka pojalle tällä hetkellä näyttikin. Rakenneultra varattiin 13.8. ni siellä sit varmaan selviää :Heartred
Kotiintulomatkalla mies jäi välillä töihin ja minä sitten jatkoin mummulleni kertomaan uutisia ultrakuvien kera. Ihanasti otti tuleva isomummu uutisen, hyppäsi kaulaan ja kertoi, että on vähän tätä uutista jo odottanutkin meiltä :joyful: Mummulassa oli käymässä myös mun äiti ja 7v pikkuveli, joka päätti vetää kunnon murjotus ja itkukohtauksen tästä siskon vauva-asiasta, vaikka hänelle siitä jo aiemminkin kerrottu. Mustankipeä kun on ja pelkää varmaan, että sisko ei häntä sit enää huomioi, kun oma vauva tulee :sorry: Asiaa kuitenkin hänelle sit selvennettiin, että on mulle edelleen yhtä tärkeä ja rakas veli, vaikka mulle oma lapsi tuleekin. Sitten jo oli mieli plajon parempi ja esitteli jo omaa pieneksi jäänyttä pyörää, jonka kuulemma meidän ipana sitte saa :happy: Tämä samainen pikkuveikka muuten tuumas tahdikkaaseen tyyliinsä että "ei tässä nyt vielä ihmeitä ole tapahtumassa, eihän siellä ole vasta kun pieni hännän pätkä" (mun mahassa siis) silloin kun hänelle vauvasta kerrottiin :laughing025 on nuo lapset niin ihanan rehellisiä ja sanovat, mitä sylki suuhun tuo:Heartred
Tulipa pitkää stooria:happy: ihana, että täällä niin monella muullakin hyviä kuulumisia ultrasta:Heartred
Nyt ei sit vissiin muuta kun masua kasvattelemaan, niinku kätilökin totes :love7

Mindeli 12+6

Timbe ittekki aina välillä saan iha käskeä miehen lähtemään poikien kanssa vähän nollaamaan :D tuosta mun entisestä bilehirmusta on tullu semmone kotihiiri että :) en sais valittaa mutta haluaisin että se nyt vielä kävis ulkona poikien kans vähä nollaa ku en usko että se malttaa tai haluaa joulukuussa saati sitten vauvan synnyttyä poistua ku töihi meiä luota :D mut en voi valittaa, ihana mies se on <3

"Kivaa" että tänne tulee muitakin radilaisia, pakko sanoa että mulle ainakin tää on se hyvä motivaattori pitämään järjen ruokailussa;)
Arvot ollu tosi hyvät ton puolentoista päivän aikaan, toivottavasti niin pysyykin!

Äityli onko se lääkehoito tähän niin insuliini pistokset vai minkälainen se on? Mulla oli edellisessä ihan ruokahoito.

Ei tää mikään maailmanloppu ole, mässäillä voi sit puolenvuoden päästä :)

Äippä: joo,mulla ainakin oli insuliinin pisto hoitona,ja tietenkin tarkka ruokavalion seuraaminen. Ei ollu kyllä kivaa pistää joka kerta ennen syöntiä :-( toivottavasti nyt riittää pelkkä ruokavalio :-)

Itsekin pelkään tota insuliini hoitoa:/ mutta toivotaan että riittää pelkkä ruoka! Tsemppiä:)

Niskaturvotus 1.5mm, CRL 7.46cm! Kaikki rakenteet täysin kunnossa napanuoran paksuudesta lähtien. Ultrailtiin 40minsaa ja kyllä viuhto kaveri menemään. Ehkä ens yönä siis nukutaan tässä taloudessa :)

Laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan. 16.12. pysyy mikä oli kuukautisten perusteella.

Nyt kun sais tän niskahartiajumin vielä pois et koko ajan ei särkis päätä :/

Olen lomalla tämän viikon ja kännykällä välillä käyn lueskelemassa kuulumisianne. Kaikilla taitaa olla nt-ultra takanapäin. MindiS:lle erutyismaininta ;) olit kyllä sitkeä sissi kun maltoit tm-raskauden jlkn odottaa nt-ultraan asti! Ihanaa että siellä kaikki oli hyvin!

Mulla on kuvotukset jääny nyt jo yli vko sitte pois. Syötyä tuleekin hyvällä ruokahalulla... huh huh. Kahvi ei edelleenkään tosin maistu. Appivanhemmille ja miehen siskollekin viimein kerrottu uutisesta. Ovat aivan intona. Tämä on heille kaikille eka vauva. Eikä muita ole tulossa ellei meille lisää joskus tule... eli lellipentu tulee neidän vauvasta! :)

Hyviä ja paksuja vointeja joulumammat!

Metsäläinen rv 13+0

Ihania ultrakuulumisia kaikilla! :) ❤️
Ja WopWop et ole mielestäni lainkaan itsekäs jos miehelle sanot ettet haluaisi hänen lähtevän, mä en itse edes ymmärrä kuka haluaa juhannuksena viihteelle :D ;) Tai mun mielestä juhannus on lähinnä joku mökkeily, koti tms juhla, itse aina kokenut sen niin mutta tietty jokainen tavallaan :) Mulle on myös onneksi vihdoin osunut mies joka ei juuri koskaan käy viihteellä tai juo! Saa oikein potkia perseelle et joskus kävis edes kavereita moikkaa :D varsinki nyt kun ollaan vielä kahden, meillä ei myöskään vauvan synnyttyä mies liiku meidän luota varmasti muualle kun töihin :D On se niin maailman paras mies ❤️

Mä en tiedä vielä minne suunnataan jussina. Auto alle ja miehelle muutama matka olut. Grillausta ja yhdessä oloa :)

Mindis; ollaan niin yhtäaikaa Kysillä. Saman ikäsiä ja molemmilla ekat :D

Takaisin