Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ootteko te pitäneet päiväkirjaa ja ostaneet jo vauvakirjan? Mun tulee tosi huonosti kirjotettua tuohon mun kalenteripäiväkirjaan, kun on muka niin kiire tai väsy koko ajan. Ja vauvakirjoja kävin innoissa kattoon jo ekalla viikolla ku tein raskaustestin, mutta vielä en oo ostanu sitäkään. Enkä YHTÄÄN mitään vauvaan liittyvää. Ja te ootte ostanu jo rattaitakin :o Oonko mä ihan huono äiti jo nyt? :o

Höpöhöpö, vielä on kuule aikaa hössöttää vaikka kuinka ;)
Itte tilasin jo aiemmin yhen kirjan johon voi kirjottaa alusta asti kaikkee raskaudesta jne. En vielä oo uskaltanut sitä aloittaa mut nyt varmaan alotan :)
Ja mitä rattaisiin jne tulee niin ei olla mitään vauvvajuttuja vielä katteltu :) aateltiin että ehtiihän sitä vielä, ja miehen sisko jo soitteli että ne meinaa kahtoo mitä kaikkee niiltä löytyy vielä käyttökelposena eli varmaan syöttötuoli jne tulee sieltä :) rattaat ehkä saahaan käytettynä ostettua kaverilta nyt syksyllä.
Kyllä meillä on tässä hyvin vielä aikaa intoilla ja alkaa riehumaan ;)

Mites muuten ainaki esikoisten odottajat? Meinasitteko tuleville isovanhemmille keksiä jotai kivaa pientä lahjaa tai jotain?

Ekan kanssa ostin kaikkea vaasta vikalla kolmanneksella, ja en nyt vielä ole edes ajatellut mitään ostavani, vielä... Varmaan menee taas viime tippaan vauvakirjojen tms ostelut:D mutta toisaalta hirveästi mitään uskalla ostella jos erehtys olemaan se poika niin pääsis hypistelemään vaaleansinisiä pikku vaatteita, prinsessa vaatteita kun sattuneesta syystä on jo pilvin pimein;)
Eikai se tavaran hamstraus nopeus huonoa äitiä tee! Ei ainakaan mun mielestä, kaikki aikanaan :)

Tänään oli neuvolakäynti. Se vajaan 2 vko takainen hienoinen veritiputtelu johtui ilmeisesti liian kovakouraisen kätilön käsittelystä aiemmin nt-ultrassa. Ei saanut mittoja mahan päältä joten lopussaan ultrasi alakautta ja aika ikävästi tökki sillä laitteella.

Itsellä hemoglobiini vähän alhaalla ja painoa saisi olla enemmän mutta vauva voi oikein hyvin =) Jospas se paino alkaisi tässä nousta sopivasti.

Noista liikkeistä. Minustakin ne tuntuu perhosen siiven hipaisuille / pienen pienille ilmakuplille. Nyt mieskin jo tuntee joskus vatsan päälle pikkuisen tonttulin möyrimisen. Hassua miten aikaisin nyt tällä kertaa noi tapahtuneet :) Tosin toi istukan sijainti takana nyt vaikuttaa asiaan.

Onko ne liikkeet sellasia "elohiiri" tyyppisiä? Itse tunsin sellasen äsken eikä oo aiemmin tuntunu. :)

Mulla oli kolmannen kanssa elohiiri mahassa tosi usein joten uskoisin että olisikohan sulla sama hiirulainen :)
Mikä mua vaivaa väsyttää, mutta en saa unta, kohta 2 h pyörinyt tässä... Hohhoijaa!

Vaikea kuvailla liikkeitä kyllä tarkasti. Jos "elohiiri" tuntuu sisällä siinä pinnan tuntumassa niin voi hyvinkin pienen liikkeitä :) Sen kyllä tietää sitten kun alkaa tuntumaan. Ja kun ekan kerran on alkanut tuntea niin sit olen ainakin itse alkanut tuntea niitä yhä enemmän joka päivä. Varsinkin jos rauhoittuu aloilleen ja kevyesti "silittää" vatsaa kohdun kohdalta.

Menis äkki se 5 viikko.. Emmä muuta nyt toivoakaan :) jännä ett kumpi siel makoilee ❤️ en saa vaa ajatukset pois ett kumpi hän on ❤️

Täällä ei myöskään olla hankittu vielä mitään, ei ensimmäistäkään vauva-juttua. Ehkä lomalla saattais jotain tarttua, mutta muuten puhuttiin miehen kanssa, että syksyllä sitten. Kun on joku haju kumpi on tulossa. Veljen vaimo tosin jo ilmoitti, että älkää hankkiko mitään ennen ku hän on kollannu heidän varastonsa läpi, heillä kun pari lasta ja yhtä ja toista jo jääny pieneksi:)

Tytsy: kyllä tässä ehtii vielä ostella. Itsellä tuli vaunut ostettua jo nyt, koska kaveri myi Facebookissa omiaan pois ja ne oli meille passelit ja todella halvat. Muuten oon ollut ihmeen rauhallinen ostosten suhteen. Toisaalta meillä on nykyinen kämppä myynnissä, joten en halua ostaa kamaa ennenkuin saan ne suoraan uuteen kotiin ja lastenhuoneeseen.

Mä löysin muuten aivan ihanan vauvakirjan (siis jo viime syksynä, kun vauvasta ei ollut tietoakaan), olen vain aristellut sen ostoa, kun on niin kallis. Tänään päätin kuitenkin laittaa sen tilaukseen ja säästää sitten jossain muussa. Eikä kirja ole edes selkeästi tytölle tai pojalle, niin ei tartte pelätä, että tulee ostaneeksi "väärän".

Tuleville isovanhemmille "kerrottiin" vauvasta antamalla Isovanhempien kirjat, jotka saavat halutessaan täyttää vauvalle.

Mulla oli sellasia tosi ikäviä vihlasuja toissapäivänä ja eilen tuolla ihan "tavarassa". Siellä se eilen ensin olikin niin päin et jalat oli kohdunkaulaa päin ja potkutteli sitä. Vois olla siis ehkä siitä johtuvaa. Pari viikkoa ajottain tuntunu sellasta ihan kun pikkusella värinällä olis puhelin tärräämässä mahassa. Kätilö sano et hyvinkin voi olla liikkeitä :)

Vauvakirjat on molemmilla muksuilla, mutta tosi huonosti niitä olen täytellyt :oops: Arvoin ekaa odottaessa, että millaista kirjaa ois kiva täytellä ja oon molemmille päätynyt sit ostamaan Mauri Kunnaksen vauvakirjat.

Liikkeitä tuntuu päivittäin, välillä enemmän tuommosia kutinoita ja sit voimakkaammat tökkäsyt varmaan ihan potkuja. Tuonne alakertaan suuntautuvat potkut tuntuvat kyllä vähintäänkin mielenkiintoisilta :)

Mun mielestä ei ole tökeröä esittää toiveita miehelle juhannuksen viettämisestä. Yhteinenhän se tuleva muksu on, että kyllä mies saa luvan ottaa huomioon mun toiveet, ainakin erityisempinä viikonloppuina :) Eipä tästä aiheesta onneksi ole tarvinnut kamalasti vääntää.

Meillä ostamatta vielä vaunut, jotka ostetaan käytettynä kun tulee sopivan hintaiset ja kunnoltaan hyvät vastaan. Vaatteita pitäs vähitellen alkaa kirppareilta haalimaan, ei ole tarkoitus värikoodata vauvaa, vaan kaikkia värejä voi ostaa niin tytölle kun pojalle, mekot yms mun mielestä muutenkin niin epäkäytännöllisiä vauuvalla, että jäävät joka tapauksessa ostamatta :p Muutaman bändin bodyja saatetaan tilata kans, mut harvempi raskaampaa musiikkia soittava pitää kokoelmisaan vauvan bodyja :grin Ja kestovaippoja noiden olemassaolevien lisäks tulee varmasti haalittua tai sit ite ommeltua lisää. Rintapumppuun saattasin panostaa nyt enemmän, koska ainun halvimmalla käsikäyttösellä ei irronnut kyllä niin mitään ja ei pystynyt imettäessä samalla pumppaamaan. Tiedä sitten onko pumpulle herumiselle sillä eroa, että millainen pumppu on.

Meidän juhannus alkaa tänään kun mies pääsee töistä. Ajellaan mökille ja tullaan sit takas suunnuntaina. Ihana päästä viettämään aikaa lähelle luontoa! Nyt vaan pitäs jaksaa tiskata, pyykätä, siivota ja pakata :grin

Mukavaa juhannusta kaikille! :dance011

Voi näitä nykyajan nuoria, meidän esikko syntyi hiukset hienosti raidoitettuna ja nyt sitten vielä puhelimet kourassa :D
Sori mä vähän väsy!

Meillä Jussia vietetään ihan vaan kotona hengaillen, ei mitään kummoista. Taitaa olla perinteiset Jussi kelit että ei taida puistoonkaan päästö:(

Mä pidin blogia ensimmäisestä ja kirjotin sitä kuin päiväkirjaa. Sen sitten kopioin ifolorin valokuvakirjaksi nimeltä odotus ja syntymä. Siitä tuli ihana! Nyt pidän blogia kaksosten odotuksesta. Luultavasti teen siitä myös kuvakirjat ja tietty kahtena kappaleena :)

Meillä kans hommattu toi mauri kunnaksen vauvva kirja. Tosin sitä ei alkuraskaudessa uskallettu paljoo täytellä kun keskenmeno pelotti. Nyt ollaan alettu täytellä, mut yks mikä harmittaa on se, että siinä ei kauheesti oo ultrakuvien paikkoja. Meillä ku niin tiiviisti ollaan ultrattu niin niitä kuviakin riittää. Olis kiva laittaa niitä sinne ja sit kattoo kuinka toinen kehittyy :)

Meillä on muutamat vaatteet jo hommattu ja turvakaukalo kun tuli halvalla vastaan sellainen (kolaroimaton tietenkin) kakskymppiä vaan maksoi, kun edellisellä oli kiire päästä siitä eroon. Vaunut taidetaan hommata uutena mutta vaatteita tuskin tarvii itse paljoo ostella kun anoppi taitaa hoitaa sen puolen. Eikä kyllä haittaa yhtään, jääpähän itsellä enemmän rahaa muihin hankintoihin :)

Minäkään en ole ostanut vielä mitään, enkä aio ihan vielä ostellakkaan. Vaikka tämä on neljäs lapsi, niin kaikki tarttee taas hankkia, koska olen jo laittanut kaikki aiemmat tavarat pois. Tämä on siis perheen iltatähti ja hyvin toivottu sellainen. Hieman olen miettinyt, että miten sitä jaksaa yövalvomiset, mutta eiköhän ne suju
Rv 13+3

Takaisin