Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla onneks turvotus laskenu ja tuo on ihan sellanen kiintee pallo..ei tarvii ihmetellä kenenkään tota nimimerkkiä..hirvittää vaan tosiaan aatella minkä kokonen se on jo mahollisesti tossa rv 20+0 viikoilla kun sinne on se 6 viikkoa jäljellä :p

Eipä ole lääkäri soitellu vieläkään.. Tainnu unohtaa ihan kokonaan. Tänään oli kipuja mut helpotti särkylääkkeellä, tiedä mikä tuolla nyt sit kytee.. :(

Tai sit siellä ei ole mitään hälyyttävää? Kannattasko sun soitella huomenna niitä tuloksia, niin saat mielenrauhan:)
Toi kyllä niin ärsyttävää kun ei voi soitella vaikka lupaa niin, ärsyttävää :/

Möhömahallakin ihana massu kasvanut:) miten musta tuntuu että haukun sua kun sun nim.merkin kirjoitan:D

Massussa kaikki hyvin <3
Sanottiin,että oikeen terveen oloinen pikkunen siellä möyrii. On kyllä sellanen elohopea että,koko ajan liikkeessä ja yhdessä vaiheessa pui nyrkkiäkin :D
Miä olin käynyt noin tunti ennen ultraan vessassa,ei meinannut eka millään näkyä pikkusta. Sanottiin,että seuraavan kerran jos ainakin pari tuntia ois vessa käynnistä.
Kysyi haluanko tulla kahden viikon päästä kurkkaamaan toukkaa toukkaa,no tottakai ;)

Ihania massuja teillä jo ja tervetuloa uusille :)

Jo on erilaisia ultraohjeita! Täällä taas luki odotushuoneessakin, että käy vessassa ennen ultraa. Ja mahan päältä kuvattiin.

Kätilöopistolla ultraan ilmoittautuessa nimenomaan kehotettiin käymään vessassa ennen tutkimusta ja vatsan päältä tutkittiin. Riippuisko se sittenkin käytössä olevista laitteista?

Kivaa, kun vieläkin uutta porukkaa tulee mukaan keskusteluihin!

Noku ei sinne voi soittaa.. Yritin päivällä :( Sano vaan että ei myö tuloksia voida kertoo ja sit sano että soita tk:hon mut eihän ne tulokset siellä näkyny ku ne on otettu kysillä...

Mulle Jorvin "respassa" sanottiin että käy nopsaan vessassa, että rakko tyhjä. Mutta sitten kun tuli itse ultran aika niin ultraaja kysy että oonko koska käynyt vessassa, kun jos alakautta ultrataan rakko tiellä jos täynnä mutta jos mahan päältä niin täysi rakko työntää kohtua esiin.
Tosiaan näin jorvissa:)

Nt-ultrassa TÄYTYY olla pissiä rakossa aivan niin kuin rakenneultrassakin! Pissistä saa ultralaite jonkun paremman kaiun (vai mikä lienee). Itse olin pissillä käymättä ennen ultraa ja silti ultraaja sanoi, että voisi rakko olla täydempi. Ja uskoisimpa että joka paikkakunnalla ihan samat "säännöt" ja samalla lailla toimivat laitteet.

Vielä tänne hihkaisen tuosta nt-ultrasta. Meillä Tampereen seudulla ultrassa on oltava rakko tyhjä. Neuvolasta saadussa ohjelapussa lukee niin ja muistaakseni myös paikanpäällä oli sellainen ohje.

Meillä erikseen passitettiin pissalle ennen nt ultraa. Ja kesken ultrauksen kätilö sano että sulla on tää rakko aika täys et meneppä käymään uudestaan pissalla jotta saadaan kunnolla kuvaa... Kyseessä helsingin naisten klinikka.

Lisäyksenä vielä että mulla ultrattiin sekä sisä- ja ulkokautta ja silloin kun otti ulkokautta niin näkyvyys huono koska rakossa virtsaa.

Kiitos Äippä, ja älä ota mitään paineita..kutsun itseäni möhömahaksi ihan päivittäin niin hyvinkin luontevalta kuulostaa jo! :)

Itselläni nt-ultrassa vastaanotossa sanottiin että käy vessassa ja joka paikassa luki että käythän tyhjentämässä rakon ennen ultraa. Ja vielä ultraajakin kysyi että olethan käynyt. Tämä siis HUSin alueella Hyvinkäällä.

Toivottavasti saisit nyt Wildis jotain vastauksia vaikkakin luulen että kaikki ihan hyvin. Jos ei olisi, luultavasti olisivat soittaneet heti eikä melkeen! Ja meet vaan heti uudestaan sinne jos vähääkään siltä tuntuu! Umppari kyllä taitaa olla kipee koko ajan ilman hetkellistä helpotusta, tosin en tiedä kun en ole sairastanut. Veikkasin vain.

Kysillä näkyy olevan kans toi tyhjällä rakolla.. No olipa kummin vaan niin pääasia että mitat saadaan vauvasta. :) joo se gyne sano mulle, että se umpparikipu ei kyllä millään särkylääkkeellä lähe pois niin tuskin sitä on. Osaan kyl mennä päivystykseen jos tuntuu etten pärjää kivun kanssa, mut toistaseks ei oo hätää ainakaan.

Voi että, onpas mukavia uusia kuulumisia :) Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Itselläni ei annettu tuohon nt-ultraan mitään ohjeita siitä, tulisiko rakon olla tyhjä tai täysi. Itse kävin enempiä ajattelematta pissalla juuri ennen sinne menoa. Hyvin sujui ultraus sekä vatsan päältä että alakautta. Ainoa vain, että ultran loppupuolella kätilö sanoi, että eikös sinua pissata, kun painan tästä vatsan päältä ultralla? Olin aivan ihmeissäni, ettei todellakaan, juuri olen pissalla käynyt. Kätilö kertoi rakossa olevan runsaasti virtsaa ja siksi epäili asian olevan minulle epämukava. Minulle on nuorempana tehty niille alueille leikkaus, joten epäilen sillä asialla olevan merkitystä, että jäännösvirtsaa jää rakkoon. Joka tapauksessa, näkyvyydelle tms. ei ollut estettä, vaikka rakko melko täynnä olikin.

Onpas Nepppsu ihana masukuva! ja hienoa, että olet jo löytänyt passelit vaunut. Meillä ne myös ovat hakusessa. Taitaa olla parasta mennä ihan paikan päälle niitä katsomaan ja testaamaan, että saa vähän tuntumaa. Ensin katselin netistä mutta taitaa silti matka viedä ihan vaunukauppaan. Vasta ostin turvakaukalon ja pinnasängyn :)

Kuten joku aiemmin mainitsikin, niin Hyvinkäällä painotettiin, että rakon on oltava tyhjä ennen ultrausta.
Toisaalta, vuonna nakki ja muusi, kun multa Kättärillä ultrattiin jotain sisäelimiä (ei mitään muistikuvaa, että mitä etsittiin), niin silloin oli ehdoton ukaasi, että rakon on oltava täysi.
Eli on hyvin uskottavaa, että laitteet on hieman erilaisia. Näyttäisi näin nopealla googletuksella halvimmat sairaalalaitteet olevan kymppitonnin tuntumassa, joten ei noitakaan varmaan helposti lähdetä uusimaan heti kun tekniikka muuttuu, varsinkaan jos tulostarkkuus ei oletettavasti muutu.

Takaisin