Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivotaan MindiS, että kaikki kunnossa. Tänään soitto neuvolaan, että saat selvyyttä tilanteeseesi ja hoidon mahdolliseen tulehdukseen. Meillä koirat ei ole varonut yhtään sen enempää mua koko tänä raskausaikana. ADHD-tapaus etenkin säntäilee köydessä edelleen kuin mielipuoli ja saattaa vetästä tosi rajusti. Tosin olen itse koittanut sitten vähän ennakoida ja varoa ja komentaa enempi. Onpas sulla jääräpäinen mies. Itse vain ilmoitin omalleni, että MENEN silloin ja silloin yksityiseen ultraan, tuletko mukaan! Ja tulihan se. :)

MINDIS,

Voit yrittää saada neuvolasta ultran aikaisemmin vetoamalla siihen vakuutukseen!! Tapiolasta siis lapsivakuutuksen saa rv10 jälkeen tehdyllä ultralla ja esim. itse halusin vakuutuksen voimaan ennen kun menen seulontaverikokeisiin ja siihen turvotusultraan, sillä se terveysselvitys joka pitää täyttää siihen hakemukseen, niin siinä kysytään onko tehty mitään tutkimuksia (esim. juurikin noita seulontoja) ja jos on tehty niin pitää liittää niistä selvitys mukaan.. ja sitte jos siellä seulontaverikokeissa tai ultrassa ilmenee jotain niin rajotuksia pukkaa... Eli kaikki ennen vakuutuksen ottamista tehdyt tutkimukset/verikokeet merkkaa, vakuutuksen jättämisen jälkeen ei oo väliä.

(ja siis eihän sun tartte sitä vakuutusta ottaa jos et tahdo, mutta siihen on hyvä vedota että saa aikasemman ultran ;) )

Eilen laitettu vakuutuspaperit eteenpäin ja maanantaina menen verikokeisiin :)

Ja tänään tosiaan 10+4, vaikkakin ultran mukaan kaveri olisi päivän nuorempi.

Äippä jospa siellä lääkärissä ois dopleri tai ultra ni saisit samalla tiirailla uutta tulokasta ;) uskon että ku oot jo noi pitkällä ni varmaan alkaa kohtu ottaa kasvupyrähdykstä :)

Metsäläinen joo mun mies on aivan ihana mut iha mahoton sentin venyttäjä! Tosin onhan se joskus iha hyväki asia että se on tarkka rahasta, mut tässä tilanteessa se vaan ottaa päähän ja isosti! Meillä tuo koiruli ei oo semmonen adhd tapaus vaan osaa olla tosi rauhallinen mut sit ku innostuu ni sit alkaa pomppimien ja riehumine. Ihana kun pääsitte tosissaa vakoilemaan teiä pientä :)

Eikiko loistava idea!! Me ei olla noita vakuutusasioita ees mietitty yhtään, mut osaisinkoha huijjata sitä neuvolatätiä että pääsisin sit aiemmin ultraan.. oon tosi huono valehtelemaan ja huijjaamaan :/

Yöllä näin unta että koko sänky oli veressä ja vuosin melkei kuiviin :/ mut nyt aamulla ku heräsin ni tissit on ihan super kipeet ja turvonneet.. jospa mä nyt kuitenki oottelen sen kaks viikkoo sinne ultraan. Mut pitää kyllä tuosta mahdollisesta hiivasta soittaa neuvolaan, vaikka tuskin siitä mitää haittaa on jos käyn apteekista hakee sen canesten kombin. :)

Aivan huippuja ootte naiset ku jaksoitte rauhotella mua :)

Mulla oli noi kaikki pelot pahimmillaan joskus rv8-11, luulen et se jotenki kuuluu tähän prosessiin. Menin itse silloin avoimeen neuvolaan, mut eivät suostuneet koittaan kuuluuko sykettä, vaikka itkua väänsin ja ei ollu ees mitää ruuhkaa :/ mentiin sit miehen kans ostaan se kotidoppleri niin sai mielenrauhan ultraan asti ja jotenki olo muutenki rauhoittu sitä ennen :)

Ehkä se koiruus on todennut, että alun riskit on ohi ja voi ottaa taas vähän raisumminkin :)

Helpottava kuulla että en oo ainut jolla näillä viikoilla nimenomaan iskee se ihan lamauttava pelko siitä että pieni ei olekkaan matkassa mukana! Hirveäähän tää tämmönen pelko ja epätietoisuus on. Itte en taia uskaltaa ostaa sitä doppleria jos en sit saakkaan kuuluviin mitenkää sitä sykettä :/ se voi kyllä olla ettei ne sinne avoimeen neuvolaan ota sydänääniä kuuntelemaan näillä viikoillakaan vielä. Ihan tyhmää kyllä.
Niin, voihan se olla että tuo meiä koiruus aistii sit sen että hormonit ei enää nouse niin rajusti tai jotain.
Ootte kyllä ihania ku jaksatte tsempata! Jospa mä nyt keskittysin keittiöremontin suunnitteluun ni saisin jotai muuta ajateltavaa ja ehkä sit tuo nt-ultrakin saapuis nopeemmin :D

Help mammat! Eilen vuosin verta ja tänään ottivat päivystykseen ja naistenpolilla ultran. Eteisistukka. Tai istukka etuseinässä tulee kervikaalikanavan eteen.

Lepoa vaan nyt sit. Mut onko kellään kokemusta vastaavasta? Viikot 11+2 nyt

Meille ultraaja sanoi että verikokeiden, äidin iän, painon yms ja vielä niskaturvotuksen perusteella lasketaan se riski. Sanoi että heillä on koneella sellainen laskuri mihin syötetään kaikki :)

Täällä myös välillä tulee pelko,että onko tuolla massussa kuitenkaan kaikki ok. Maanantaina kävin ultrassa,jossa sanottiin kaikki hyvin. Eli taitaa kuulua alkuraskauteen tällaiset pelot ;P Tosiaan silloin neuvolan laskujen mukaan viikkoja ois pitänyt olla 13+1,mutta siellä olikin pikkuinen 9+6. Ei voinut siis ottaakaan niskaturvotusta. Uusi ultra 16.päivä. Oli kyllä ihana nähdä pikkuinen,kauhea kiire sillä oli siellä :D nyt viikkoja olisi 10+2, nyt hirmuinen odottelu,että jälleen näkisi pikkuisen,miten se on kasvanut <3
Kaikille enkeleitä matkaan,että kaikki menisi hyvin <3

Noniin lekurilla käyty ja vauvalla kaikki hyvin mulla keuhkoputken tulehdus, voi kivuus:(
Mutta tärkeintä että hemmolla kaikki hyvin:)
Massun kasvu kipuja siis nää mun vihlonnat, sano niistä liikkeistä että suosittelee liikkeiden vahtaamista vasta rv 16+ mielellään vasta rv 20+
Kun niin paljon piilo paikkoja ja pieni vauvan alku että ei kannata huolestua vielä rv 13 jos liikkeitä ei tunne ( sen nyt tiesin itsekin mutta kun aina huolestuu:))
Rv 13+3

Multa tutkittiin istukkanäytteen avulla sukupuolikromosomissa periytyvä syndrooma (johon itse olen oireeton kantaja). Siinä tuli pakostakin selville sukupuoli :)

Help mammat! Eilen vuosin verta ja tänään ottivat päivystykseen ja naistenpolilla ultran. Eteisistukka. Tai istukka etuseinässä tulee kervikaalikanavan eteen.

Lepoa vaan nyt sit. Mut onko kellään kokemusta vastaavasta? Viikot 11+2 nyt
Huutelen lokakuisten ryhmästä! Mulla on eteisistukka ollut rv 9-15. Sen
Jälkeen rupesi itsestään nousemaan. Sairaslomallahan siitä olin vuodon takia.. Mutta ei sen kummempia :) kauheaa ressiähän se verenvuoto tekee, koita olla miettimättä :)

Mindis tuli mieleen, että voithan kokeilla siihen kokkareiseen valkovuotoon karpalomehua. Itse join paljon sillon karpaloo kun kärsin jatkuvasta hiivasta eikä lääkkeet meinannu enää tehota. Hävisi multa pois sillä mehulla ja litkin sitä säännöllisesti joka päivä vähintään pari desiä. Ei oo sen jälkeen hiivakaan enää vaivannu. :)

Vaikka en enää juokkaan karpalomehua. Ja ihan siitä syystä kun ei maistu enää raskaana ollessa hyvälle mun suussa :D

Wildis käyköhän siihe iha se marlin sokerilitku karpalomehu vai pitäiskö olla sitä lasipullossa olevaa "oikeeta" karpalomehua?

Takaisin