Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä join ihan sitä marlin karpalo rypäle mehua :) Ainahan se on vauvvallekki parempi jos se luonnollisin keinoin lähtee pois :)

Mullaki oli viimeksi eteisistukka. Sektiota varoiteltiin, mut nousi kohdun kasvun mukana, joten istukka ei ollu syy sektioon. Mulla ei ollu veristä vuotoa mut ihan oranssia valkovuotoa, jota kukaan ei osannu selittää.

Marlau, meneekö toi istukkanäyte samalla lailla ku punktio? Ja sen jälkeen lepoa? Mulla kanssa pian edessä, jos voidaan ottaa, joten mietityttää kovasti miten menee...

10+4

Varmaan aika samaan tapaan. Ultralla katsoi istukan kohdan ja sitten pitkällä neulalla otti näytteen. Lepoon ei ottanut kantaa, ilmeisesti ei ole niin tarpeen kun ei sinne lapsiveteen asti menty. Itse olin kuitenkin järjestänyt päivän niin, että lepäsin koko päivän ja illan. Ja hyvä niin, koska vatsa oli hiukan arka sinä päivänä.

mindIS, en kyllä usko, että koiran käytöksen muutos merkitsee mitään pahaa! Meidän kissa on ollut kaikkien raskauksien alussa ihan kiimassa muhun, mutta rauhoittunut viikkoja kertyessä lisää. Mutta tuosta ultra-asiasta periaattellisena asiana... Minä kyllä menisin enkä välittäisi miehestä. Ei hän saisi päättää siitä, mitä minä rahoillani teen. Varsinkaan kun ei ole kyse mistään aivan mammuttihankinnasta.

Ihanaa. Mies lähti työmatkalle pariksi päiväksi ja lapset mummolaan yökylään. Viimeiset viikot ovat olleet niin raskaita, että nyt pieni pysähtyminen on todella tarpeen. Töidenkin kanssa sellainen tilanne, että voin pitää pari pekkaspäivää. Suurin tavoitteeni on saada yksi hyvä kirja luettua loppuun. Menen nukkumaan, kun huvittaa (eli aikaisin) ja syön aamupalan rauhassa.

12+5

Lumikatriina ihana kun saat vähän omaa aikaa ja saat hengähtää hetken :) nyt vaan nauti siis olostas täysillä :) oikein rentouttavaa loppuviikkoa siis!

Joo, no ehkä me ootellaan siihen nt-ultraan kun ei ole enää kyse kuin parista viikosta. Eilen vaan iski ihan tosi lamauttava pelko siitä ettei massussa enää ole ketään hengissä. Aiemmin en ole osannut oikein ajatella mitään enkä pelätä mutta nyt sitten eilen iski ihan hirveä pelko ja tunne ettei kaikki ole hyvin. Mutta jos siellä ei kaikki ole hyvin niin eihän se tilannetta muuta vaikka kävisin yksityisellä ultrattavana. Eli kait tässä pitää vaan hengitellä syvään ja rauhallisesti ja odotella :)

Niin ja mullakin on tuo edessä oleva istukka vaikuttanut liikkeiden tuntemiseen. Varsinkin mitä pidemmälle raskaus eteni sitä huonommin tunsin liikkeet. Aika useana iltana jouduin laskeskelemaan liikkeitä.

Sanoko ne marlau mitään siitä keskenmenoriskistä? Tai missä tilanteessa istukkanäytteen otto ei onnistu? Ja onko sulla tietoa miten vaikuttaa lapsivakuutukseen? Nyt kun teillä on kuitenkin "puhtaat paperit".

Huhhuh aamusta asti ollu liikenteessä ja nyt kotona. Bussissa alkoi tehdä mieli mansikoita ja molemmat lähikaupat kävin läpi. Toisessa homeessa ja seuraavassa ei ollut. Istahdin sohvalle ja 40min taistelu jaksanko kävellä isommalle kaupalle hakemaan niitä hemmetin mansikoita, luovutin ei jaksa pakko lepää hetki. Mies saa tuoda tullessaan töistä :D

Keskenmenoriski kasvoi 0,5-1% ja kestää viikon. Eli jos olisi tuon takia menossa kesken niin tapahtuisi viikon sisällä näytteenotosta. Omalla toiminnalla, eli esim levolla, ei voi asiaan vaikuttaa. Ymmärsin, että jossain tapauksissa jos istukka on takaseinässä jotenkin piilossa tai liian pieni (varmaan jos sikiö olisikin laskettuja viikkoja pienempi) niin ottaminen ei välttämättä onnistu. Mulla istukka oli edessä, joten ei ollut ongelmaa. Lapsivakuutuksesta en osaa sanoa, tuskin vaikuttaa jos kaikki on kunnossa..

Me kerrottiin vkl mun vanhemmille uutiset ja ottivat patemmin kun luulin. Tuleva ukki alko jo pohtimaan että kohta hän asuu mummolassa ja nukkuu mummon vieressä iltasin :D Ylpeen olonen ukki oli. Puhu kovasti miten on kohta ukki ja alko kyselee että halutaanko tietää sukupuoli. Me halutaan mut tulevat isovanhemmat haluaa että heille on yllätys eli ei saa heille kertoo kun sukupuoli tiedetään :) Me kaikki kolme sisarusta ollaan heille oltu sukupuoleltaan yllätyksiä, eivät oo halunneet tietää etukäteen :)

Jostain syystä mua jännittää mun suvun meilipide uudesta tulokkaasta, vaikka tiedän että ne on super iloisia meidän puolesta:)

Pakko jakaa mun tän päivän himppa, himottaisi tosi paljon suklaa banaanit, mitä saa Lidlistä, onko ne nyt jotain banaanin makuisia vaahtokarkkeja jossa suklaa päällä:b hemmetin Radi viitti sokereita tappion vetää jonkun turhan hötön takia:)

Hurraa huomenna "saa" istua autossa 5-6 h mitäköhän siitä taas tulee muksujen kanssa? Ainakin aikasemmin mennyt matka hyvin toivottavasti nytkin:)

Täällä oli muistaakseni jotain jolla oli uus työ tai sinne päin. Mä oon just aloittamassa kanssa uudessa duunissa ja on hirveen huono omatunto tästä raskaudesta sen kannalta. Mun työ kun ei oo sellainen, että sen oppis heti tai et olis helppo vaan ottaa joku sijaiseksi. Milloin ja miten te ootte kertonu töissä vastaavassa tilanteessa? En haluis että uus kiva pomo ja mua suositelleet kollegat tuntis olonsa huijatuiksi :/

Ja voi kun teitä kuunnellessa tulee suru, kun meidän tuleva ukki on taivaassa ja ei päässyt iloitsemaan lapsenlapsista ollenkaan ;( mun isästä olis tullu niin hyvä ukki ;(

Tytsy ja kaikki muut älkää pitäkö minua hulluna jooko! Pakko vaan sanoa sen verran että ei tämä elämä tähän maan päällä talisimiseen lopu! Tytsy varmasti sun isä on siinä sun vieressä kun sä sitä tarviit eniten, ja varmasti myös sun lapsen kanssa!
Mä en tiedä miksi tätä kutsuu mutta mulla on sellainen "lahja"mä oon monta kertaa jutellut mun ukkien kanssa vaikka ne on kuollut 6-vuotta sitten. Kun ne kuoli ( en vielä tiennyt) niin tulivat mun uniin ja kertoivat että kaikki on nyt hyvin, ei enää kipuja, pelkkää rakkautta ja hyvääoloa:) seuraavana päivänä kun puhelin soi niin tiesin mitä sieltä tulee.
Kun olen raskautunut niin ukit on vuoron perään näyttäytynyt vauva sylissä ja näyttäneet niin onnellisilta!
Ihan oikeesti älkää pitäkö mua hulluna!!!!

Takaisin