Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lumikatriina niinpä mekin ollaan menossa perjantaina sukuloimaan Iisalmen suuntaan ja kertomaan kaikille ilouutiset :) vähän jännittää, mutta tiedän että kaikki sen ilolla ottaa vastaan! Tavataan mun serkun uusi vauvakin joka on 2 viikkoa, onneksi jo raskaana niin ei ainakaan tää vauvakuume pääse enää pahenemaan :)

13+2

Hahah mindiS niin tuttu tunne :D Mulla kans alkaa hirvee panetus kun supistelemalla treenaan lantionpohjanlihaksia. :D Mut ei se haittaa, toimii hyvänä esilämmittelynä myöhempää seksiä varten ;)

Yhyy, ihan epistä et toisille kerrotaan jo (arvaus) sukupuolesta näin alussa ja itse pitää sinnitellä rakenneultraan asti!

Mut onnea kaikille mukavista ultrauutisista.

Muokattu viimeksi:
Multa siis otettiin istukkanäyte ja siitä tutkittiin tuo kantamani perinnöllinen syndrooma, joka periytyy sukupuolikromosomeissa. Näin samalla selvisi tuo vauvan sukupuoli jo.

Missähän vaiheessa se kaikkien hehkuttama superpanetus iskee? :D Ei oo mitään mielenkiintoa vaikka ennen päivittäin heiluteltiin peittoja. Vaikka ei oo pahoinvointeja tms. ei vaan huvita! :D

Superpanotuksesta en tiedä mutta mulla halut alkaa parantumaan pahan olon ja väsymyksen jälkeen, huipussaan toisen kolmanneksen aikana kunnes sitten viimeisenkolmanneksen aikana taas vähän häviää kun maha kovin iso:)

Ninnu superpanetus iskee mulla aina kun treenaan lantionpohjanlihaksia supistelemalla ;) tosin on nii huonot olot ollu että ei oo tositoimiin päässy aikoihin! Mut ai ai ai sit ku taas pääsee ;)

Täällä iski pieni paniikki tänää! Koiruushan alkoi tuossa pari päivää ennen plussatestiä varomaan mun mahaa ja lakkas hyppimästä mun päälle mutta nyt neljä päivää sitten se alotti taas mun päälle hyppimisen eikä varo enää mun mahaa ollenkaan. Iski paniikki että entä jos siellä ei enää ookkaan mitään vaikka kipuja tai mitään vuotoa ei oo ollu! Ultraanki ikuisuus eli kaks viikkoa!!

MindiS 10+3

Mindis mulla fretit alko kans käyttäytyy todella omituisesti kun tulin raskaaks. Oli tosi hellyyden kipeitä jne.. Sitten kun kesken meni niin lopettivat sen käytöksen siis ennen kuin itse sain tietää keskenmenosta. Tässä raskaudessa ovat olleet taas hellyydenkipeitä ja huomionhalusia. Toinen tykkää laittaa päänsä mun mahalle sylissä ollessaan ja tuo käytös on ollu kyl koko ajan.

Kovin on sulla pitkä aika ultraan. Etkö voi käydä yksityisellä vaikka? :) Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin :)

Joo, se itteäki alko ihmetyttää että kun koiran käytös muuttu tuossa tarkalleen 4 päivää sitten semmoseksi ihan normaaliksi höselöksi hyppijäksi joka oli ennen raskauttakin. :/
Mun mies ei suostu siihen että käydään yksityisellä vaikka mä itte maksasinki sen yksin omasta pussista :( ja en salaa halua käyä siellä enkä osaiskaan pitää salassa jos kävisin :(
Raskausoireita on edelleen eli etoo/oksettaa, maha turvoksissa, väsyttää ja tissit kipeet ja turvonneet ja finnejä pukkaa. Mut jos on keskeytynyt keskenmeno niin oireethan voi silti jatkua.

Mindis en nyt välttämättä luottais koiraan kun toi meidänkin välillä on tosi nätisti ja varovasti ja seuraavana hetkenä pomppii päälle ja "pennuttaa"! Jos se teidänkin koiruus jotenkin unohtaa olla mamman kanssa nätisti? Soittele neuvolaan että voisko ne jo nyt kuunnella sykkeet?

Ja sitten tajusin että nyt on neljä päivää tullut myös klimppistä valkkaria. Siinä ei ole mitään veristä tai rusehtavaa mutta semmosia paukkuja ja klimppejä. Muutenki valkkarin eritys on neljän päivän aikana ollut tosi runsasta. :/
Pitää melkein soittaa neuvolaan ja kysästä että pystyykö ne kuuntelee sydänääniä! Tai sit pitää vaan tuo mies suostutella siihen yksityisen ultraukseen.
Toivottavasti vaan on väärä hälytys ja koiruus tosissaan unohtanut vaan että mun kanssa pitää nyt olla vähän nätimmin.
Hirveä pelko vaan hiipi nyt ekaa kertaa mieleen ja ihan lamauttavana.

Tosta valkkarista jos neuvolaan soitat niin kannattasko pyytää tulehdustestit että se vvuoti ei ole merkki jostain tulehduksesta?

Täälläkin iski epävarmuus kun liikkeitä ei ole tuntunu nyt muutamaan päivään ( joo tiedän että ei rv 13 välttämättä päivittäin tunnu) ja kun mullakin oli pari päivää sitten ruskeaa vuotoa :/ oireita ole ollut pitkään aikaan, mutta tiedän että tyyppi mahassa on, viikko sitten ultrassa näin kerrotiin:)

Koitetaan olla panikoimatta molemmat, helpommin sanottu kun tehty :)

Mindis toi kokkareinen valkovuoto voi viitata hiivatulehukseenkin. Se ei aina välttämättä kutise, esim mulla on välillä sellasta joka kutisee ihan pirusti ja välillä sellasta joka ei kutise ollenkaan ja on tollasta klimppistä ja runsasta. Voisit neuvolaan soittaa ja kysyä jos joku voisi katsoa onko hiivaa. Sen voi hoitaa kyl itsekkin canesten kombilla pois kunhan ei käytä asetinta vaan puikon työntää sormin niin syvälle kuin saa.

Itse olen elämäni aikana kärsiny kroonisesta hiiva kierteestä. :/ ja raskaana on suurempi todennäkösyys se saada.

Kiitos wildis ja äippä! <3
Jospa tää olis vaan hiivaa ja koiruus sekoilis vaan omiaan hormonihuuruissaan :)
Taian soitella sinne neuvolaan huomenna ja kysästä tuosta hiiva hommasta..

Toivottavasti mindiS tuo koiran käytöksen muuttuminen ei tarkoita mitään. Koita tosiaan neuvolasta kysäistä voisiko sydänääniä yrittää kuunnella :) Pidetään peukkuja, että kaikki hyvin!

MindiS, toivottavasti neuvolan kautta selviää ja voit huokaista helpotuksesta!

Siitä superpanetuksesta tai edes jonkunlaisesta mielenkiinnosta petipuuhia kohtaan, sitä aikaa minäkin odotan. Paha olo ja etominen ovat loppuneet, väsy ja turvotus jäljellä. Että sen puolesta vois hommaillakin, mutta kun ei kiinnosta sit niin yhtään..

Kysymys eikös nämä alamahan vihlonnat kuulu kategoriaan kasvu kivut? Mulla siis tänään vihlonut tosi kovaa alamahaan... Huomenna käyn varmaan lääkärissä tän mun yskän takia, niin miettinyt että onko Espoon omalääkärillä dopleria tms? Olen siis menossa tohon espoonkeskusen omalääkärille että tietääkö kukaan onko siinä?

Takaisin