Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rinttis otan osaa menetykseen :(
Mulla oli viime raskaudessa diabetes ja arvelivat että vauva syntyis väärin päin ja että olis 4+kg kuinkas sitten kävikään, tyttö oli 2,6kg ja pää edellä syntyi...ensimmäisestäkin sanoivat että pää alaspäin on, väärinpäin oli ollut aikalailla koko ajan pään muodon perusteella... Minä en oikein luota siihen kun ne kopeloi mahaa että miten päin mahassa köllöttellään:)

Voimahali Rinttis!

Mulla oli tänään myös verikokeet ja pissanäyte seulontoja varten. Neuvolassa sanoivat, että ne pitää ottaa viikolla 10. Ja tänään tasan tuo 10 viikkoa:) Kamala se virtsanäytteen otto, kun edellisestä vessa-asioinnista pitäs olla aikaa vähintään neljä tuntia, näyte pitää ottaa samana aamuna ennen aamupalaa ja kahdeksan tunnin kuluessa saada käsittelyyn. Oon saattanu käydä nyt välillä parin tunnin väleinkin yöllä veskissä, joten aamuyö oli hiukan tuskainen.. Mutta onneksi just sen 4 h sain väliä ja nyt vaan odotellaan tuloksia. Eli toivotaan, ettei neuvolasta kukaan soita, kun sanoivat ilmoittavansa, jos jotain poikkeavaa löytyy.

Mun ei tarvinnut seulontoja varten antaa pissakoetta ollenkaan, ainoastaan verikokeet? Itsekin vähän ihmettelin sitä mutta sanoivat ettei tarttee kun kävin viikolla 6 neuvolasta antaa ne verikokeet ja virtsakokeet.

Rinttikselle osanotot ja paljon voimia <3
Mua vähän kanssa mietityttää, että millanen jättivauva meille on putkahtamassa, kun itse olen ollut 4400g ja mies 4700g syntyessään! Tietääkö kukaan tai onko kokemuksia vaikuttaako vanhempien syntymäpainot siihen, kuinka iso vauvasta mahdollisesti tulee? Varmasti asiaan vaikuttaa monet muutkin tekijät, mutta varmasti vanhempien koko/ geenit kans vähän vaikuttaa...?

Nii joo ja oon kans huomenna menossa antamaan verinäytteet seulontaa varten ja virtsanäytteen sit samalla kans, mutta mulle ei kyllä sanottu että syömättä pitäis mennä..kai voin sitte normaalisti aamupalan syödä. Mietin kans sitä että miten sen neljä tuntia pystyy olemaan käymättä vessassa kun koko ajan on ihan kupla otassa olo, mutta eiköhän se siitä :) meillä täällä muuten ekalla neuvolakäynnillä laitettiin lähete sinne nt-ultraan ja kuulemma postitse tulee sit aika :)

Rinttis voi harmi, että ei jouluvauvaa tule, mutta paljon voimia tähän hetkeen ja paljon tsemppiä tulevaisuuteen.

Mä alotan taas tällä mahakeskustelulla ku nytten en saa enää vedettyä koko mahaa sisäänpäin vaa alavatsa jää ulos, hassua. Pakko kuva-otoksella oikein taas teille näyttää :D jee tänään 13+4

ImageUploadedByVau Foorumi1432651554.640654.jpg

Rinttikselle pahoittelut ja paljon voimia :(

Mindeli, ei niihin seulontakokeisiin tarvi olla syömättä. :)

Verikokeen puolesta onneksi sai syödä normaalisti, se virtsanäyte vaan piti ottaa ennen aamupalaa. Siitä sain jonkun ohjelapunkin neuvolasta mukaan niitten näyteputkiloitten kaveriksi. Verikokeen osalta onneksi ei ollu paastotarvetta, kun aamu olis muuten ollu tosi hankala. Vaikka en ole onneksi (kopkop) kertaakaan oksentanu, niin monenlaista kuvotusta ja heikotusta on ollut ja varsinkin aauisin se iskee, jos ei heti noustuaan syö jotain.

Siis liittyykö se virtsanäytekin niihin seulontakokeisiin?! :O Ei mulle sellasesta mitään sanottu, puhuttiin vaan verikokeista. Eikä lapuissakaan ollu mitään mainintaa. :/

Ainaki se virtsa näyte johon pitää olla pissaamatta ainaki neljä tuntia, nii sen sai tehä kotona. Ja se on bakteeri viljely joka pitää ottaa kaks kertaa raskauden aikana.

Rinttis, paljon voimia teille. Ei voi sanoin kuvailla että kuinka paljon niitä voimia edes tuossa tilanteessa tarvitsee. Tsemppiä tulevaan <3
Nepppsulla todellakin näkyy vaivamasu jo! Musta tuntuu että mun maha on vaan viikon sisällä pienentynyt.. Noh, torstaina sen näkee että onko siellä ketään kotona.

Mä meen ihan sekasin viikoissa kun siis neuvolakorttiin on laitettu niin, että olis tänään 14+? Ja lasketun ajan mukaan 13+4, noh onko se niin justiinsa.. Mun mielestä on ku en tiiä mitä sanoa millä viikolla oon!!! :D :D ah, mun ihana lapsellinen puoli kaivautuu esiin.

Eiku tais mennäkki niin et siihen bakteeri viljelyyn 8h pissaamatta ja saa tehdä kotona ja 4h pissaamatta klamydia testiin koka tehää labrassa.

Timbe, se on voinu olla turvotusta mikä on nyt laskenut :) <3 siis sinulla, toivotaan sormet ja varpaat ristissä että siellä pikku tirriäinen kasvaa niinkuin pitää

Ihana masu Nepppsulla :) musta tuntuu, että leviän joka suuntaan ja olen todella turvoksissa, maha näyttää turvahtaneelta ja on pakko pukeutua väljästi. Olen siis ihan normi kokoinen normaalisti :) niin ja painoa on tullut aivan järjetön 4 kg!!!! Myönnän syöneeni pahaan oloon, nyt olot helpanneet onneksi :) mutta siis kaikki hehkeys kyllä tipotiessään voi plaah

Takaisin