Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Air; mulla rauhoittelivat kaksi viikkoa sitten tipalla ja jollain pillereillä.
Neljännen pillerin jälkeen tilanne rauhoittui ja nyt ei ole kahteen viikkoon supistellut.

Täällä saatiin hoitopöytä koottua, oli kyllä melkoinen urakka. Huomenna vielä pinnasänky koottavana. Niin ja patja pitää mennä pinnikseen vielä ostamaan sekä alusta hoitopöydän päälle :)

Kyllä tuntuu, että joulukuun vauvat ei millään malta pysyä masussa. Onneksi kaikilla alkaa olla jo mukavasti viikkoja kasassa :)

Äityli, tsemppiä!!! Huii, oon täälä ihan täpinöissään, hii :Heartred

Wildside, nyt pakko kysyä, että oletko jo ottanut potilasasiamieheen yhteyden? Oletko ottamassa? Nyt on kulunut jo niin kauan kun kaltoinkohtelusi alkoi, siihen ei tule muutosta, ennen kuin teet asialle jotain. Pahemmaksi vain menee, jos räksytätte puolin ja toisin hoitajien kanssa, ilman että teet jotain konkreettista, jotta asiat muuttuisivat.

Samaa mieltä lilithmistin kanssa. Metsä vastaa siten miten sinne huudetaan, siinä heittää itse vaan vettä myllyyn jos päätään aukoo ja sitä myöten saa taas huonompaa kohtelua, parempi tehdä sillai että ottaa siihen kolmannen osapuolen selvittämään välit ja hoidon laadun (just se potilas asiamies)! Vaikka näin ei sais käydä missään, mutta ikävä kyllä monissa paikoissa näin käy.

Asia on hoidossa jo! Pääsin osastonhoitajan puheille ja hän kirjasi asiat ylös. Kerroin että luottamusta ei ole yhtään ja todella vaikea sellasta myöskään rakentaa. Käytiin todella pitkä ja rakentava keskustelu. Sovittiin sitten, että kätilöt jotka kohteli mua huonosti niin eivät ole huoneeseeni tervetulleita ja saan valita kätilön synnytykseen. Menen siis myös pelkopolille ja siellä tehdään suunnitelma. Yhden kivan kätilön tapasin ja hänet haluaisin kovasti synnytykseen. Hän on sitten vain ja ainoastaan minun kanssani. Lääkäriä ei ikävä kyllä voi valita, mutta hoitaja sanoi että kätilön tehtävä on siinä kohtaa olla lääkärin ja minun välissä "kiilana" eli kätilön kautta hoidetaan asiat lääkärille. Siis jos sattuu sellainen lääkäri jonka kanssa ei kemiat osu.
Eli siis mahdollista tehdä tällanen.
Hoitaja oli todella järkyttynyt mun kohtelusta ja pahoitteli. Hän pitää ensiarvoisen tärkeänä luottamusta, koska kun vauva syntyy maailmaan niin sun täytyy pystyä luottaa myös vauva kätilön otteisiin.
Hän käy minua hoitavien ihmisten kanssa nämä ikävät asiat läpi mitä luettelin. Ja tietyillä hoitajilla ei ole enää asiaa minua hoitaa siellä.

Ja tosiaan nimellä halusin sen palautteen jättää, ihan siitä syystä että tiettyjä kätilöitä en halua huoneeseeni enää.

Pääsin muuten nyt kotiin!

Niin ja kätilö painotti että todellaki aina voi soittaa synnärille jos tulee asiaa.

Pitkä ja antoisa keskustelu oli. Onneks avasin suuni. Ja mies toimi "muistilappuna" vieressä.
Ja tuosta syystä saan nyt sen synnytystapa-arvionkin. Tämä kätilö haluaa tehdä kaikkensa, että saan pelkojani pois ja pystyisin luottamaan. Luottamuksen puute on isona osana tuohon että pelkään synnytystä ja sitä miten mua tuolla kohdellaan.

Onnea matkaan niille jotka ovat matkalla kohti uutta perheenjäsentä ja stoppia niille joiden aika ei ole vielä tavata uutta perheenjäsentä. Ja vauhtia niille jotka odottavat pääsevänsä tapaamaan uutta perheenjäsentä. Mulle vois lähettää ne supistukset. Niitä pari jo tuli mut johonkin ne hyyty...

Ihanaa kuulla Wildis, että sait asian eteenpäin ja se otettiin hoitoon hienosti! Tulee itsellekin luottavaisempi olo Joensuun suhteen, kun selvästi halua hoitaa on!

Kyllä suun avaaminen kannattaa. Itelläni tuli luottamus tähän kätilöön jonka kans puhuin. Hänellä tuntu olevan arvot kunnossa. :) Ehkä annan heille mahdollisuuden vielä. Käyn siellä pelkopolilla ja teen sen suunnitelman siellä. Tulee parempi mieli kun mulle tarjottiin tämmöstä vaihtoehtoa. :)

Nannuska: selvisi sitten patologilta että napanuora lähti jostakin istukan sivusta, oli ohut ja kalkkeutunut. Kai siinä jotakin muutakin oli mut en nyt muista. Kyllä ne lääkärit tietää koska vauvan on parempi olla kohdun ulko- kun sisäpuolella, ja mä ainakin hyvillä mielin luottaisin niihin.

Rahi: luultavasti noihin käynnistyksiin katsotaan tapauskohtasesti, ja yks lääkäri voi olla eri mieltä kun toinen. Tuskin potilaitaan kuitenkaan vaaraan asettaa että täytyy luottaa vaan että ne tietää mikä on parhaaksi äidille ja vauvalle.

Takaisin