Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hui Äityli! Ei sitten tarvinnut käynnistellä! Tsemppiä tulevaan <3

Tässä itekki mietin justii että nytkö näitä alkaa tulemaan ! :o huh huh. Kyllä tää aika vaan on menny nopeesti, ei voi muuta sanoo!
Äitylille paljon tsemppiä! :)

Tsemppiä äityli! Meni ihan kylmät väreet :D

Air4am,miä olen kanssa 32+6,mutta meillä pienen sintin painoarvio on 1600g (viime perjantaina katsottu). Eli täällä mennään alakäyrällä,mutta onneksi sintti menee omia käyriä, eli kasvua kuitenkin tullut :)
Seuraava kontrolli ens viikolla. Jos rupee näyttää, ettei kasva kunnolla,niin sitten käynnistetään ja kasvatetaan masun ulkopuolella. Perjantaina onneksi kyllä sanoi,että tällä hetkellä ainakin pidetään mahd pitkää massussa :) vaikkakin haluisin jo pienen syliin <3 mutta antaa vielä hetken kasvaa <3

Oih, tsemppiä äitylile! :) Taitaa olla eka täysiaikainen vauva joka joulukuisista syntyy :)

Minusta tuntuu, että oon viimeinen joka täällä synnyttää sitten :D Ei ollut nimittäin kohdunsuulla mitään muutoksia (kiinteä ja kiinni rv35+0) eikä supisteluja ole ollut muita kuin niitä sukkapuikkoja ja harkkoja. Toivon siis ettei vielä syntyis, mutta kuitenkin ennen laskettua mielelläni menisin synnyttämään.

Hansu: kela taitaa maksaa ekan äitiyspäivärahan lasketun ajan tienoilla. Katoin 2013 vuoden päästöstä ja siinä maksu päivänä oli noin kuukauden päästä äitiyslomalle jäämisestä (jäin silon 8.6 ja eka raha maksettiin 12.7 ja LA oli 14.7).

Oi että nytkö jo saa alkaa jännäämään joulukuun tonttuja :)

Itte uskaltauduin kävelee tänään ja kävin kiertelee kauppoja nii hyvä ettei paikat taas levinneet kokonaan. Oli pakko soittaa mies hakemaan ku alkoi nii supistaa. No täytyy myöntää että en ny pahakseni pistä jos paikat alkais pehmenee ja avautuu tällä menolla :)

Olen jo raskausviikoissa vähän sekaisin mutta nyt siinä rv.34-35 hujakoilla mennään, LA 18.12 mutta esikoinen syntyi kanssa puoli kuukautta etuajassa niin toivottavasti kuopus jaksaisi vielä masuasustella

Mitäköhän tämä nyt on ku ollu huono olo tänään, viikonloppunakin oli muttei näi oksettava. Maha polttelee, menkka jomotuksii muttei kovii, nivusten yläpääst vihloilee ja sukkapuikkoi satelee. Panadolin otin kun päätä juili mut lääke autto siihe. Onko vaan normaaleita loppu aikaan kuuluvia juttuja? Kipuje kans vielä pärjää mut tämä oksetus... en millää jaksais. Niin ja rv 34+6

Kyfi toivottavasti pieni jaksaisi vielä muutaman viikon masussa!

Sisu kyllähän tää loppu aika saattaa olla erinäisiä kipuiluja täynnä, mut jos sua yhtään arveluttaa niin synnärille vaan soittoa:)

Itse olisin kans ihan valmis synnärille, jännä nähdä miten mamman käy nyt kun tosiaan viimeinen synty 38 viikolla, nämä siis vaan aikaistanut syntymisiään... <3

Mulla on nyt vasta 32+5 ja mä oisin kans niin valmis jo luopuu tästä mahasta. Ens viikolla normaali neuvola ja siitä 2 viikon päästä lääkäri jolloin ois sen rv36+ ja tosiaanki toivon et sieltä passittavat mut synnärille suoraa☺ vaik toiveissahan tuo vaan taitaa olla... mulla edellinenki meni sen 41+3 yli ku kontrolliin menin vähäisen lapsiveen takia, ois lääkäri pistäny viel kotiin ja ykskään mun lapsista ei siis oo syntyny la:na... eikä ennen sitä tää vois kyl tehä poikkeuksen...
Tosiaanki tolla 3 veellä on atooppiaan taipuva toi iho, oikeestaan alkoi ku sai antibiootista n.1 iässä ihan järkyttävän reaktion et turpos koko laps tunnistamattomaks, ja sen jälkeen ollaan oltu ton ihon kans helisemässä, nyt menty ihan perus kosteuttavalla voiteella, mutta multahan se on periytynyt, nuoruudessa ja lapsuudessa oli milloin mitäki iho reaktioita, nyt aikuisiässä ei mitään onneks.. mä kyl jos vaan mahdollista ni kokeilen sen jakkaralla synnytyksen, joka kerta oon puol istuvassa asennossa sängyllä synnyttäny ja ei sekään mikään mukava oo ollu vaik nuorin tuli 3 min ponnistuksella ulos... ja mä olin niin tyytyväinen ja kylläki kokoajan puhuin positiivista palautetta tuli kätilöiltä et harvoin synnyttäjät puhuu synnyttäessä, mut mä kyl puhun tosi paljon aina....
Toi oli tosi hyvä juttu tos etusivulla siitä viekö älylaitteet parisuhteelta ajan pois... eilen piti ihan ääneen ukolle se lukea et jättäs puhelimen nyt kumminki ruokapöydästä ja sängystä pois... mua on niin alkanu se ahistaa ku aina vaan luuri kädessä on... ite jätän mielellään kaikki tänne olkkariin, paitsi puhelimen ku een nukkuu, mut en mä sillä netissä surffaakkaan. Kaveri soitti tänä aamuna mulle 6.15 ja mä olin vähän et häh...oli vahingossa painanu mulle puhelun ku syötti nuorimmaista mut mukava herätys ku unetki on mitä on...

Mulla on nyt vasta 32+5 ja mä oisin kans niin valmis jo luopuu tästä mahasta. Ens viikolla normaali neuvola ja siitä 2 viikon päästä lääkäri jolloin ois sen rv36+ ja tosiaanki toivon et sieltä passittavat mut synnärille suoraa☺ vaik toiveissahan tuo vaan taitaa olla... mulla edellinenki meni sen 41+3 yli ku kontrolliin menin vähäisen lapsiveen takia, ois lääkäri pistäny viel kotiin ja ykskään mun lapsista ei siis oo syntyny la:na... eikä ennen sitä tää vois kyl tehä poikkeuksen...
Tosiaanki tolla 3 veellä on atooppiaan taipuva toi iho, oikeestaan alkoi ku sai antibiootista n.1 iässä ihan järkyttävän reaktion et turpos koko laps tunnistamattomaks, ja sen jälkeen ollaan oltu ton ihon kans helisemässä, nyt menty ihan perus kosteuttavalla voiteella, mutta multahan se on periytynyt, nuoruudessa ja lapsuudessa oli milloin mitäki iho reaktioita, nyt aikuisiässä ei mitään onneks.. mä kyl jos vaan mahdollista ni kokeilen sen jakkaralla synnytyksen, joka kerta oon puol istuvassa asennossa sängyllä synnyttäny ja ei sekään mikään mukava oo ollu vaik nuorin tuli 3 min ponnistuksella ulos... ja mä olin niin tyytyväinen ja kylläki kokoajan puhuin positiivista palautetta tuli kätilöiltä et harvoin synnyttäjät puhuu synnyttäessä, mut mä kyl puhun tosi paljon aina....
Toi oli tosi hyvä juttu tos etusivulla siitä viekö älylaitteet parisuhteelta ajan pois... eilen piti ihan ääneen ukolle se lukea et jättäs puhelimen nyt kumminki ruokapöydästä ja sängystä pois... mua on niin alkanu se ahistaa ku aina vaan luuri kädessä on... ite jätän mielellään kaikki tänne olkkariin, paitsi puhelimen ku een nukkuu, mut en mä sillä netissä surffaakkaan. Kaveri soitti tänä aamuna mulle 6.15 ja mä olin vähän et häh...oli vahingossa painanu mulle puhelun ku syötti nuorimmaista mut mukava herätys ku unetki on mitä on...

On näköjään ihan syytäkin olla täällä vuodelevossa... Sain supistuksia laukaisevan piikin, kun tuli napakoita, mutta kivuttomia supistuksia 10min. välein... Voi veljet...

Takaisin