Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äityli: ihan huikeeta, jännätään ja tsemppiä.
Air: sinne myös tsempit.
Mukkis: ei kyllä ole liian aikasta laittaa joulua, meillä ollu joulutohinat jo toista viikkoa :santa

Kyllä nyt on tullut tekstiä tänne, vaikee ihan pysyy tapahtumissa mukana.
Jos metsäläinen sattuu lukemaan (vaikka yölypsyllä) niin onko tietoa koska pieni pääsee kotiin?

Muakin kiinnostaa metsäläisen pienen vointi nyt oikein korostuneesti, kun voi olla meilläkin kohta sama edessä :)

Viime viikolla ku tarkastettiin alakerran tilanne, niin kohdunsuuta oli jäljellä 4 senttiä ja ei ollu pehmenny, rv silloin 34+4 onko normaalia?

Miulla oli viikolla 17+2 3cm jälellä :D sen jälkee ei oo kukaa sinne kattonu ja sitä kokeillu :D onkoha enää mitään :D

Itsellä oli esikoisen kanssa kohdunkaula eka neuvolalääkärissä 3cm ja ei tainnu lyhentyä ku vasta viikkoa kahta ennen synnytystä ja synnytys tapahtui 41+5. Eli se voi sit lopussa rytinällä lyhentyä tai sit pikku hiljaa lyhentyä ja pehmentyä :) eli ihan normaalia Lilith :) me kun ollaan niin ihanan erilaisia ja sit ku eri raskauksien aikanakaan mikään mee samalla tyylillä välttämättä :)

Jemina just mietin samaa että syntyyköhän ikänä ku ei mitää muutoksia tapahdu :grin Mutta juuri näin ku saini sano että ku ollaa kaikki erilaisia :) En mä malttamaton ole siis, tai kyllä sitäkin vähän, mietin vaa sitä ettei kauheesti yliajalle menis toivottavasti, ku Joulu.

Mulla ollu rv 31 asti kiinni ja kova. Mut sen jäälkee pehmenny ja auennu ulkosuu sormelle. Kuulemma on yleistä uudelleen synnyttäjälle. Kanavaa käsin reilu 2,5cm, ultralla noin 5cm..

Mulla oli kans ekassa neuvolalääkärissä 3cm ja sit toisella kertaa 2cm sekä pehmeä, mutta ultralla, kun kattottiin niin olikin vajaa 4cm jäljellä sittenkin. Että tiedä, kuinka paikkansa pitäviä noi neuvolalääkäreiden sisätutkimuksetkaan on. Ens viikosta saa uuden neuvolalääkäri arvion. Saisi kyllä mullakin tapahtua jotain kuun lopulla :grin

Just sanoin miehelle että oisin nii valmis menee synnyttää :) ei yhtään malttamatonta :) viikkoi kuitenki just poksahti 35+0 nii kai se hyvä ois jos vielä pari viikkoa yrittäis malttaa :) itseä vaan ahdistaa nää verenpaineet ku kotona pysyessä ja rauhallisesti pikkuaskareita tehdessä nii pysyy aisoissa. Mutta heti ku jossain menee käymään tai lähtee ulkoilee edes vähän nii sit verenpaineet nousee kohisten korvissa asti ja pahoinvoinnin ja muun oireiden kera. Tuntuu että jumissa kotona neljän seinän sisällä :(

Mäkin alan oleen malttamaton ja samoissa viikoissa mennään Saini. Kuun lopussa saisi kyllä oikeasti alkaa tapahtumaan. Toisina päivinä pystyy liikkumaan ihan hyvin, mutta toisina tuntuu pienikin rasitus olevan liikaa. Tää unettomuus on aika turhauttavaa välillä :eek:

Täällä varmasti muuten nukuttaisiin jos ei koskisi vatsaan ja alaselkään.. Ja jos mies ei kiukuttelisi.nyt sit riidan aiheena se kun pelkään että onko nää toksemian oireita niin mies kun ei oo yhtää viitsiny kuunnella tai tutkia ihe ni sano vaan "no eiköhän se seuraavalla neuvolla käynnillä selviä" seuraava käynti siis 30.11. -_-

Tosi harmi oikeesti Hirni ettei sun miehes oikee ota ymmärtääkseen. Mitä itte oon nyt oppinu raskauden aikana, on juurikin se, että raskaus on kaikkea muuta ku vaa "syömistä ja mahan kasvattamista".

Ompa inhottavaa hirni.. miesten on välillä vähä vaikee samaistua meidän tilanteeseen, kun ne ei 9kk sitä lasta sisällään kasvata. Meille muodostuu jo tietynlainen side lapseen raskausaikana joka muodostuu miehille todennäköisesti vasta lapsen synnyttyä.
Ensimmäisestä sisätutkimuksesta lähtien mulla on ollu kanavaa 3cm, mutta polilla ultras about 30 viikolla niin näky olevan vielä 4cm jäljellä ja ulkosuu auennut.
Huomenna olis taas neuvola, iha mukavaa tää kun on neuvola kerran viikossa. Tuntuu että pysyy itekki vähä paremmin raiteilla missä mennään ja mitä tapahtuu :) oonko muuten ainoa kellä on polttelevaa kutinaa tisseissä?

Kylläpä viestiä pukkaa täällä, ei meinaa enää pysyä perässä! Mitä kaikille kuuluu, vauvoja alkaa jo putkahtamaan maailmaan? :D pitäiskö tehä uus aihe missä olis listassa että kuka on synnyttänyt, millä viikolla, mikä päivä, oliko tyttö vai poika, miten syntynyt alakautta vai esim sektio, pituus ja paino. Sittenku vauvoja alkaa putkahtelee nii siihe listaan voi laittaa omat tiedot. Marraskuisilla on tällänen ja aattelin et sellane olis hyvä, hehheh :D

Äitylille kovasti tsemppiä synnytykseen!! :) Ihanaa kun alkaa vauvoja tulla! Minä olin tänään äitin kanssa shoppailee ja olipa kivuliasta, supisteli lähes jatkuvasti ja vähän väliä oli pakko istua :D Mutta kunnialla selvittiin kotiin hiukan köyhempänä taas.. Rinnat ottaneet jonkun ihme kasvuspurtin, liekö maito alkanut jo nousee ku vähän väliä liruttaa ja on tommoset pallot.. Nyt kun hetken levännyt niin tuntuu taas et ei tää vaavi synny varmaan ees marraskuun puolella :o
Ja joo hyvä idea olis tehdä uusi keskustelu syntyneistä!

Täällä heräilty 5 minuutin välein ja nyt luovutin ja nousin ylös. Onhan tuo kello jo melkein viisi, viideltä kun on jo "aamuyö" :rolleyes: Kovasti täällä mietityttää kuinka äitylillä menee !

Lilith, tervetuloa kerhoon :/ Näitä yöheräämisiä on mulla kyllä riittäny jo monta kk :/ huoh.

Takaisin