Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla esikoinen liikku loppuun asti hyvin, mut kakkosen liikkeitä oli vaikee tuntea ehkä just 30 vko:n jälkeen. Liikelaskentaa tein usein, mut aina ne tuli kuitenkin täyteen. Samaa sanoivat nyt neuvolassa, että loppupuolella liikkeet taas vähenee. Varsinkin, jos istukka on edessä, ni loppuvaiheen liikkeitä voi olla vaikea tuntea, ku on vaa sitä möyrimistä. Ite en tosta vielä Pauliina huolestuisi...

Meillä myös baby björnin kantoreppu. Vähän vaa ehdittiin käyttää, mut hyvältä silti vaikutti.

Enkä edes ole muuta valittanut kuin pyytänyt että pois tarjottimelta jätetyt jutut tuotaisiin x) Kiitän kun tarjotin tuodaan ja kiitän kun haetaan pois. Hymyilen ystävällisesti. Oiskohan siinä se vika sit. Yleensä kyllä olen vain itse käynyt hakemassa puuttuvat jutut.

En sen tarkempaan tahdo sanoa missä olen kuin että olen yhdessä näistä yliopistollisista sairaaloista.

En kuulema voi kävellä pöydän ääreen syömään kun on niin paljon kohdunsuu auki... kätilö oli todella painokas asiassa :( Ei edes 15min istuminen pöydän ääressä nyt tule kysymykseenkään.. eli saan vain siis kestää tuota paskaa palvelua :mad:

Kirjallinen valitus lähtee silti. Sen verran paljon on "mokia" nyt tullut. Ja nyt sitten saavat noi laitoshoitajat yms ruuanjakajat todellakin "kärsiä" eli suomeksi sanottuna tehdä työnsä oikein. Aion surutta vain haetuttaa joka ikisen puuttuvan asian vaikka kyse olisi vain sokeripalasta teehen.

Tata, mitä touhua siellä!!! oikein kasvo sarvet päähän, ku nii pisti vihaks sun puolesta. Kyllä, voit ilmoittaa osastonhoitajalle, että alat pitämään nyt kirjaa sinuun kohdistuneista "hoitovirheistä", ja että otat yhteyttä potilas-asiamieheen. Voit ottaa häneen aina yhteyttä, ja tulee yleensä parin tunnin sisään sinua tapaamaan. Siinä ei häviä koskaan mitään, ja kun osastonhoitajat yms näkee sen potilasasiamiehen käynnin, niin yleensä vaihtuu ääni kellossa.

Tata, jo on kohtelu:( samoilla linjoilla kun lilith ja valitusta eteen päin, eihän toi nyt mistään kotosin kun jos ei saa liikkua niin silloin ei saa liikkua.
Eikä siinä kellään pitäisi olla mitään marmatuksen aihetta jos pyytää tekemään työnsä oikein! Itse tekisin vielä niin vittumaisesti että varmentaisin joka kerta kun ruuan saat eteesi että varmennat joka kerta että on varmasti laktoositonta ja kun pyydät jotain niin puuttuvaa tuotetta tms niin ota tuojan nimi ylös ja jos ei palvelu pelaa niin nimi vaan potilas asiamiehen tietoon!

Täällä ollaan otettu 1,5h päikkärit ja kyllä teki hyvää... Uunissa tuoksuu kala gratiini ja uunijuurekset, namsk:)

Täällä tehdään kanalientä, rupes niin naurattaa ku löys ittensä tilanteesta, ku maistelee vuorotellen kanalientä, ja vuorotellen omenahilloa :D Omenahillo ku oli sopivasti siinä vieressä pöydällä, nii vuorotellen sitten suolasta ja makeaa :D Mies taas nauroo että oikee klisee raskaus pakkaus, että kaikki mahollinen kurkusta alas :D

Huoh, täällä on niin monella asiat huonomminkin ni ite yrittänyt purra hammasta omien vaivojen kanssa. Mutta nyt on kyllä henkisesti niin loppu... Kahdeksas viikko sairaslomaa alkamassa. Jäätävät kivut häpyliitoksessa on vain viikko viikola pahentunut ja tänään on sitte ihan turha enää edes yrittää kävellä. On haettu tukivyöt ja muut vinkit fysioterapeutilta, mutta mikään ei auta.

Viikot on kulunu pääasiassa kotona sohvalla hyvää asentoa hakien. Kavereita ei näy kylässä ja mies parka on varmasti jo ihan puhki kun yrittää parhaansa mua passata töiden jälkeen, tehdä kaikki kotihommat, lenkittää koirat ja kestää katsella kun toiseen sattuu koko ajan. Ensi viikolla hän "pääsee" neljäksi päiväksi koulutukseen toiselle paikkakunnalle ja mun tarttis jotenkin selvitä koirien lenkityksestä vähintään kolmesti päivässä. Ketään kavereista ei ilmottautunut lenkitysavuksi sitä pyytäessäni, ei edes sisko...

Saapa siis nähdä lähteekö tämä meidän tyllerö ensviikon lopulla syntymään kun joudun väkisin liikkumaan kivuista piittaamatta...

Pahoittelut vuodatuksesta, mutta pitää kokeilla jos tällainen purkautuminen auttaisi.

Tata, nyt kirjaat ylös kaikki laiminlyönnit mitä siellä sairaalassa tekevät. Ei noin voi kohdella potilasta!

Ngale, onko sun kotipaikkakunnalla toiminnassa koirakummit tms ? Facesta löytyy ryhmä ainakin. Siellä saa ilmoittautua lenkittäjäksi tai tarjota omaa koiraa lenkitettäväksi. Moni koiraton ottaa mieluusti kaverin kävelylle :)

Hoi kokeneemmat, onko merkitystä talvivauvalle, onko vaunukoppa kova vai piisaako sellainen pehmeä kantokoppa? Olin jo päättänyt että hankitaan rattaat ja siihen se pehmeä koppa, koska joudun kantamaan kopan toiseen kerrokseen koiran kanssa niin pehmeä olisi piempi eli helpompi. Eikä tuota säilytystilaa ole juuri lainkaan.
Mutta nyt törmäsin sellaiseen ajatukseen, että mitenkäs lämpö? Pysyykö pieni lämpimänä pehmeässä kopassa jos sattuu tulemaan oikea talvi? Että pitäisikö kuitenkin olla vaunut alkuun ja vaihtaa sitten kesämmällä rattaisiin...?

Kyll se kantokoppa ajaa saman asian :) kovaan koppaan saa ihan samalla tapaa laittaa vaatetta :) meillä tuo kantokoppa/kantokassi fleecepehmusteinen viel kaiken lisäksi. Ja itse ny aattelisin että se pehmeä kantokoppa saattais jopa aavistuksen lämpimämpi olla ku ei jää nii paljoa ilmatilaa vauvan ja reunojen väliin.

Meillä on tällänen tanssiva sankari täällä mahassa, joskus kuukausi sitten aloin huomata että vähän ahtaammaksi on mennyt paikat kun aina ku pomppii ja hyppii niin kahdesta suunnasta tuntuu :D
Mää jos on ollu hiljasempi päivänä niin oon tökkiny ja syöny sokeria että on hengissä. Varmaan on vaan selänpuolta möyhiny ku en oo tuntenu, aina se on alkanu pomppimaan heti sen jälkeen.

Neuvolassa mulle sanottiin että niin justiinsa että tunnustelee ja just se 10 kerran laskentq jos alkas epäilyttää. Oon aina oottanu sen vuorokauden maksimissaan, jos ei sen jälkeen ois kuulunu niin oisin varmaan ottanu neuvolaan yhteyttä.

Tata, kuulostaapa aika vittumaiselta touhulta näin suoraansanoen. Pitääkö sulla joku hankkia sinne kohta kun ei eräät osaa oikein töitä tehdä? Ja tehä stressiä enemmän soittelemalla perään ja vitutus ei varmasti auta yhtään tilannetta. Valitusta kehiin, jos saat jonku ylimmän henkilön numeron käsiin niin soita sille suoraan. Ärsyttää tuollanen käytös työtätekevältä, mutta noh, ainahan ei nää julkiset palvelut mitään hyvää ole.
Onneksi mun tuo sairaala on pienen kaupungin sairaala, oon googlettanu ja on hyvää vaan sanottu. Neuvolassa ainakin on ollu tosi kiva tyyppi!

Voimia ngale kipujen kanssa!

Munkin mielestä pehmoinen kantokoppa parempi ja varsinkin Emma merkkinen missä se fleece vuori, ainakin miedän 2 helmivauvaa sen kanssa pärjännyt paremmin kuin hyvin :)

Samaa mieltä tuosta kopasta, että eihän kovat reunat tarkoita automaattisesti lämpimyyttä. Meillä myös pehmeä koppa ratasosan päällä, juurikin tuon säilytystilan takia.

Ngale tsemppiä sinne kovasti!! Tuo on kyllä tosi inhottavaa kun on noin kipeä ettei pysty edes liikkumaan :( Ja uskomatonta ettei auttajia löydy ensi viikoksi, en muista missä asut mut minä asun tämmösessä käpykylässä, sinä tuskin täälläpäinkään, muuten olisin rynnännyt heti auttamaan :( ❤️ Ehdottaisin myös facebookia, sieltä löytynee apua, varsinki jos asuu jossain isommassa kaupungissa :)

Ihme käyttäytymistä siellä sairaalassa Tataa kohtaan :sad001 koitahan jaksaa! Ngalelle stemppiä kipuihin ja toivottavasti saat auttajan koirien hoitoon.

Kiva viikonloppu takana parhaan kaverin kanssa. Oltiin Helsingissä I love me -messuilla ja hotellissa yksi yö. Teki kyllä hyvää omalle päälle, kun on niin paljon viime aikoina kotona ollut. Yllättävän hyvin jaksoin kävellä. mutta eilen illalla ja tänään ollut pakarat ja sisäreidet kipeänä. Onneksi supisteluja tai mahakipuja ei tullut :) Nyt vaan lepoa niin eiköhän nuo jalatkin palaudu.

Mulla on myös viime viikkoina potku vaihtunut sellaseen venyttämisen tunteeseen. Oikealla puolella yritetään siirtää lonkkaluuta ja kylkiluita pois tieltä ja venyttää mahan ihoa o_O

Kiitos tsempeistä. Äkkinäisen googlailun ja facebookkatsauksen perusteella ei löytynyt kun 4h dogsitterit. Täytyy sitäkin harkita, vaikkei näin sairauspäivärahalaisena hirveästi ylimäärästä oo. Muuten varmaan apulaisia löytyis, mutta ko toi meiän 40 kilonen Corsonryökäle räyhää vieraile koirille. Ei ihan pienet tai kokemattomat pärjää sen kanssa vaikka kuonopannalla lenkkeilee.

Takaisin