Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kerrottii eilen anopille mitä nimeä ollaan vauvalle aateltu niin vastaus oli 'hyi kauhee' ja naaman rutistus. Lisäksi putkeen sanoi että hänen mielestään tytölle pitäisi tulla nimeksi helmi tai Petra.. ja me ei haluta kumpaakaan.. tietysti saa mun puolesta nimiä ehdottaa mutta kyse on meidän vauvasta ja on törkeää nyrpistellä meidän nimi ehdotukselle!!! Hän on jo oman vauvan saanut nimetä.

Äityli niin kuulostaa! Sehän tässä just huolettaa, että kasvaahan pikkunen hyvin:/ no onneksi ei ole kun muutama tunti että saa jutella thn kanssa:)

Itse olen just soitellut/mennyt käymään Kelassa niin ainakin puhelimessa olivat sitä mieltä että kyllä jotain pitäis saada, oliko se just toi hoitoraha... Äh kun mä inhoan miettiä raha asioita!

Jemina olipa tyhmästi kommentoinut! Eipä taida olla anopin asia minkä nimen vaavillenne annatte...

No äläpä.. sit haluisin kysyä teiltä joilla on jo lapsia, että ihanko oikeesti ootte ollu niitten kanssa 24/7 ettette ole silmistänne päästänyt? Jos esim vauva nukkuu. Niin kyttäätte vieressä. Jos käyt wc otat vauvan mukaan yms?

Voi jestas, että kehtaakin nyrpistellä nenäänsä! Aivan kamalaa käytöstä :( Ei todellakaan ole hänen asiansa kommentoida noin räikeästi. Hillityn kohteliaasti voi kertoa omia ehdotuksia, mutta mielestäni vanhempien ehdotuksia ei ole soveliasta tyrmätä! Ite vähän mietin, että paljastetaanko nimi vasta ristiäisissä, jolloin ei ole kellään asiaa sanoa nimestä mitään muuta kuin positiivista. Se kun on sillon päätetty :D

Meillä esikoinen nukkui päivisin liikutettavassa kehdossa joten oli näkyvillä siinä puuhaillessa aina.. Mutta suihkussa kävin kyllä kun nukkui. Vessaan otin mukaan jos oli hereillä. Ei kai sitä vauvaa välttämättä tarvi kyttäillä, meillä tuo mukana raahaus johtui omasta mukavuudenhalusta :D

Jemina sitä mieltä minä että vanhemmat päättää ja ei siinä anopin kuten ei muidenkaan tarvitse nenäänsä nyrpistellä. Jos ei nimestä tykkää, niin olkoon sitten vaan hiljaa ja pitäköön mielipiteensä omanaan.

Meillä pikkunen nukkuu päivät sitterissä tai matkasängyssä keskellä mökää, niin oppii nukkumaan metilissä ja mies päivät 3 asti nukkuu makkarissa niin viitsi edes takas rampata. Esikko nukkui sitten jokaiset unet pinniksessä kun mies ei ollut sillon vielä yö työläinen, osasi odottaa että kävin nopeasti vessassa kun se istu ja leikki sitterissä. Suihkuun menin kun nukkui tai otin sitteriin istumaan ja katselemaan... Siinä se myös istuskeli kun tein koti töitä. Lattialle en yksin ole uskaltanut jättää, että itse mene esim vessan.

En mä kyllä ihan 24/7 ollut vauvan vieressä ehkä 22/7 :D

Jemina mä en ole kyllä 24/7 vauvaa kytännyt. Päiväunilla ulkona ja välillä vilassut, että nukkuuko yhä. Wc ja suihku olen ihan itsekseni mennyt, varmistanut vaan aina että vauva turvallisessa paikassa sen aikaa.

Ei ne vaavit rikki mene vaikka vähän kitiseekin/itkee! Kunhan sitten syliin pääsee kun kerkiää ottamaan... Täällä ainakin kun näitä muksuja "muutama" niin ei välttämättä voi heti syliin ottaa kun muksu haluaisi!

Nytkin 2/3 riehuu tuolla keskenään, mä en sinne saa mennä kun olen kuulemma niiden leikkien tiellä:( näin minun eka vauva minulle ilmoitti! Masennus!!!!

Pitäiskö teidän mielestä huolestua, jos paineen tuntua alapäässä, turvotusta ja nivusissa vihlontaa useempana päivänä peräkkäin ja yleensä just sillon ku touhunnu koko päivän?? Yön aikana sitten helpottaa. Nyt rv27+2.

Mietin sitä, kun kuitenkin levossa helpottaa, että onko ok jos ei mene tarkistuttamaan tilannetta. Täällä saa aina tyhmän leiman otsaan, jos kysyy jotain neuvolasta ja neuvola lääkäri on ihan kauheen kovakourainen ja ilkee. Varsinkin, jos "ilman syytä" sinne menee. Aina saan vastaukseksi kysymyksiini vaan sen, että kaikki on normaalia, jos ei vuoda verta ja kipu ei ole sietämätöntä. Ota panadolia ja lepää.

Itsellä on kuitenkin huoli ja ensimmäinen raskaus. :( Kaikki niin uutta ja outoa. Olisi mukava saada joskus vähän valistavampia vastauksia neuvolasta ja lääkäriltä. Ne pitää kaikkea niin itsestäänselvyytenä ja olettaa, että minäkin tiedän kaiken tai ne ainakin ajattelee, että minun pitäisi tietää.

Tsemppiä kaikille odotukseen! Enää ei ole montaa viikkoa! :)

Tsemppiä sillekin odotukseen:)

Täällä kanssa ilta menee vihlomisten ja ton paineentunteen kanssa! Mulla myös jalat turpeessa! Muistelen näin olleen muidenkin muksujen kanssa kun vauva painaa alaspäin... Mutta jos menee levossa pois niin en kamalasti asiasta olisi huolissaan! MUTTA ehdottomasti tarkastukseen jos itseä mietityttää ja huolettaa!
Todella ikävää että saat tollaista kohtelua kun huolistasi puhut:( muistuta neuvolaa siitä että olet ekaa odottamassa ja toivot enemmän tukea äidiksi tulemisessa, stressi nyt ainakaan hirveän hyvää tee kenellekään!

Itsekin ekaa odottaessa oli tuontuosta lääkärissä tai neuvolassa kun koko ajan huoli aikalailla kaikesta, ja se nyt kuuluu työn kuvaan:/
Paljon voimia! Jospa saisit asian mukaista hoitoa kun sitä kaipaat:)

Ja muistathan olla armollinen itsellesi ja muistaa levätä! Nyt on aika kun saa olla "laiska":)

Ei kuulosta kauheen hyvältä ja kannustavalta tuo kohtelu lannuli neuvolassa :sad001 Aina voi kysyä, jos hirveesti huolestuttaa asia, enemmin kuin stressata turhaan. Ja ei ole tyhmiä kysymyksiä, varsinkaan ensimmäisen kanssa.

Mulla piti olla tänään neuvolan soittoaika aamupäivästä, mutta viimeistään 11.00. No, mitää ei kuulunut ja meni aamu ihan pilalle turhan odottelun takia :confused: Olisi pitänyt käydä läpi noita verensokeriarvoja. Täytyy huomenna soittaa sinne takaisin päin asiasta. Viime viikolla siellä oli saikkuja paljon ja mun aikaa siirrettiin kolme kertaa, että kait joku on taas sairastunut ja nyt unohdettiin ilmoittaa siitä.

Mä olin keväällä 3- vuotiaan ja vauvan kanssa kotona ja tukia sain vaan kakkosesta. Hain kyllä esikoisestakin, mut se hylättiin. En muista miks, mutten jaksanu alkaa taistelee. Ennen mulla vaan oli semmonen käsitys, et jotain noista isommistakin sais... No nyt hän on tarhassa, ni ei enää tarttee sitä pohtia.

Anteeksi äippä x 3 vikapainalluksista (ei tykkäyksistä) =)

...kamalan tylsää olla toimettomana. Tottunut tässä 2v aikana että kokoajan jokin töhinä. Vaikeaa vain maata kun ei saa mihinkään liikkua. Vessaa pidemmälle.

Onneksi on ihania sukulaisia jotka ottivat nyt kunnia-asiakseen huolehtia esikoisesta ettei tarvitse kallista hoitajaa palkata. Tietää isille ajelua ennen töitä ja töiden jälkeen mut ei voi mitään..

Kohta lääkärintarkastus. Jospa paikat pysyneet eilisessä ettei enää edennyt...

Pauliina, tutkailin kelan sivuilta tuota työskentelyasiaa ja siellä sanottiin, että sunnuntaitöistä ei tarvitse ilmoittaa, eikä vaikuta rahaan, muulloin tehty työ pienentää äitiysrahan vähimmäismääräiseksi työpäiviltä ja ilmoituksen pystyi tekemään netissä. Törmäsin kuitenkin lauseeseen: " Jos saat varhennettua äitiysrahaa, et voi työskennellä lainkaan (paitsi sunnuntaisin, koska siltä päivältä tukea ei makseta) etkä opiskella päätoimisesti."

Pitää itsekin nyt selvittää, että voinko edes aloittaa äippälomaa varhennettuna, kun graduni tarkistus ja tutkintotodistuksen saaminen venyy loppuvuodelle/ensi vuodelle... Vaikkakin siis "opiskelut" hoidan ennen äitiyslomaa, kun gradun palautus on samana päivänä kun loman pitäisi alkaa.

Täällä on peukut pystyssä Tata, että tilanne olis stabiili! Ihanat sukulaiset sulla kun sait tuon lapsenhoidon järjestymään!

Mä niin odotan, että saan ton autoni korjaamolta, tosi raskasta alkaa olla kulkeminen noitten tuplarattaiden kanssa varsinkin kun niissä istuu 3 matkustajaa ja ne pirskatin vaunut viä viettää vasemmalle kokoajan... Ei olis kannattanu käytettyjä ostaa:( Tänään käytiin perhekerhossa ja matkaa tuli sellaset 6km ton lastin kanssa, ja nyt kun pääsi vihdoin sohvalle lepäämään niin kyllä supistelee ja alakertaan vihloo ikävästi... Nyt jää kyllä tyttöjen muskari väliin, kun pitäs lähtee samanlainen kävelylenkki tekeen uudestaan...
Mutta vaatteet tuli zalandolta, kyllä olin tyytyväinen! Ja nää on sellasia, joita voi käyttää synnytyksen jälkeenkin.

Rv 28 poksahti :)

Takaisin