Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tällainen siis ostettiin. Oliko jollain kokemuksia besafen turvakaukaloista? Hyvältä vaikuttaa ja halpakin oli. Vinkkinä, että verkkokauppa.comissa kaukalo+telakka 229,90€. Pirkkalassa tarjoussettejä oli 5kpl.
85021a1a00045d398a6fc7bcb34f87da

Meillä ei tuota turvakaukaloa ole ollut BeSafelta mutta meillä on se Besafen Izi Combi turvaistuin :) Ollaan kyll tykätty ja muutenkin kuullut Besafen tuotteista pelkkää hyvää ja on kyll tukevan oloiset. Itsekin oisin tuon halunnut mutta kun saadaan maxi cosin yhdistelmä halvemmalla :)

Mir77 varmasti otti päähän ! Jos itellä olis ollu samanlainen tilanne nii olisin varmaa pistäny jauhot tädille suuhun. Valehteluahan tuo on että on käynyt muka kattomassa jos kerta olet ollut jo silloin klo 10 aulassa. Mrrr...

Kertokaa, kävin kakkosella, ja siitä noin puolituntia nii alko tuli ihan uudenlainen kipu tuska aalto mahaan. Se kipu oli yhtäjaksosta ja kesti ehkä 20-30 sekunttia. Kun kipu lähti, pyörrytti oikein ja piti mennä makaamaan. Ei vissiin ollut masu kovana ton kivun aikana tai sit oli, ei siinä oikein muuhun pystyny keskittyy ku siihen kipuun :0

Tatalle voimia. Ei ole helppoa maata päivätpitkät erossa perheestä. Ainut millä itse saan itseäni tsempattua on ajatus, että jokainen vuoteeseen sidottu päivä antaa vauvalle edellistä päivää paremmat lähtökohdat. Itsellä vielä tuo rv30 häämöttää kaukaisena, mutta toivottavasti ei mahdottomana. Hyvillä viikoilla jo olette ja jospa supistukset saatais kuriin levolla ja lääkityksellä. Stressata ei kannata ja unta m kuuppaan vaikka nukahtamislääkkeellä, niin auttaa rentoutumiseen ja supistuksiin. Telkkarin tarjonta ja netflix on tulleet tutuiksi.

Mukkis ja muut touhumammat, hiljentäkää tahtia ja lepäilkää.

Wopwopille olikin jo tullut hyvät ohjeet irtisanomisyritysten dokumentoinnista.

Täällä lähtee 28+2 käyntiin. Antibiootit jäi eilen tauolle.. Katsotaan mihin suuntaan lähtee tulehdusarvot kehittyyn. Toivottavasti ei mihinkään!

Kyllä on toi tatan ja metsällisen tilanteet pyllystä, molemmat erossa perheistään:( toivottavasti kuitenkin pienet muutaman viikon jaksaa masussa asustaa! Ja toivottavasti metsäläisellä ei lähde tulehdusarvot nousuun! Paljon voimia molemmille<3

Kyllähän sitä pitäis ottaa rennommin ja hiljentää tahtia, mutta ajoittain tuntuu kovin mahdottomalta...

Tänään olis viikon 31 aloittamiseen kunniaksi neuvola, saas nähdä mitä siellä sanovat vaavin koosta ja asennosta :)
Mieskin sai vihdoin aikaiseksi ilmoitettua pomolleen isyyslomastaan.
Enää 9 viikoa laskettuun<3 mahtavaa:)

Lilith kyllä noista kivuista kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan jos itseä ne vaivaa... Täälläkin vihloo millon minnekin, niin kaipa ne kuuluu asiaan:/

Tsemppiä Metsäläiselle ja Tatalle ❤️ Toivottavasti pienet pysyisi vielä kyydissä :)
Uskomatonta miten aika juoksee! Täällä alkoi tänään äitiysloma!! :) Tosin se ei paljon elämääni vaikuta kun osa-aikatöitä jatkan normaaliin tapaan, tietysti talous vähän kohenee mikä on vain positiivinen juttu :)
Kaikki alkaa olla jo valmista pientä varten ja nyt vain odotellaan :) Kauheasti vielä intoa ja jaksamista touhuta mutta täytynee purkaa tätä energiaa salilla ja lenkillä :D Oma äiti jo toppuutteli et pitäisi vähän rauhoittua mutta en oikein nää syytä siihen jos tuntuu hyvältä eikä ole kipuja tms.. Eiköhän kroppa ilmoita jos täytyy hiljentää :)
Tsemppiä kaikille kipujen kanssa kärvisteleville, koittakaa pitää mieli kirkkaana vaikka ei varmasti ole helppoa. Mutta miettikää sitä ihanaa pientä nyyttiä jonka pian saamme kaikki syliimme ❤️

Pauliina ihanaa äippä loman alkua, omaa kroppaa kuunnellen vaan! Kyllä sitä normi elämää voi elää jos ei ole mitään kipuja tms:)

Pauliinalle riemukasta äitiysloman alkua! Miten sulla menee kuviot jos osa-aikailet äippälomalla? Saatko niiltä päiviltä äitiysrahaa vai vaan palkan? Joudutko tekemään hirveät selvitykset kelalle? Kun itsekin mietin, voisikohan sitä tehä luokanopen sijaisuuksia äitiyslomalta ilman, että aiheuttaa hirveät paperisodat...

Kiitos Air4M!! :) Mä aion lähinnä tehdä sunnuntaipäiviä, nyt varhennetulla ei saa muita tehdäkään, kun ne eivät vaikuta siihen äp rahaan ollenkaan. Jos muina viikonpäivinä tekee niin niiltä päiviltä saa sen päivärahan vähimmäismääräisenä. Tosin tääkään ei mulla pahemmin vaikuta kun saan muutenkin sen vähimmäismäärän :D Taisi myös olla niin että sunnuntai työpäivistä ei tarvii ilmoittaa kelaan ollenkaan, muista päivistä jonkinlainen selvitys tehtävä mutta en ole vielä perehtynyt että millainen. Mutta en usko että kovin iso paperisota on kyseessä :)

Air Mä saan palkkaa jo tässä kuussa ja lapsista kotihoidon tukea, niin palkka kuitti pitää vaan laittaa kelalle niin ne laskee sit sen määrän mitä saa... Riittäisikö tällainen äitiyspäivärahan selvitykseen?

Te joilla on yli kolmevuotiaita lapsia kotona, niin ootteko saanu heistä hoitorahaa/lisää vanhempainrahakaudella ja mikähän sen määrittää kuka sitä voi saada? tai vaihtoehtosesti jotakin tukea yli kolmevuotiaasta joka ei käy päivähoidossa?

T87 kyllä voi saada hoito rahaa saa vajaan 70 yli 3-v muksusta joka kotona hoidossa, en muista että voiko sitä hakea erikseen vai pitääkö hakea kotihoidon tukea.
Tässä on linkki suoraan tohon kelan sivulle http://www.kela.fi/kotihoidon-tuki_maara
Ymmärtäisin siltä että hoitorahaan ei vaikuta tulot, mutta hoitolisään joo... Ihmeellinen ja ihana byrokratia! Itse olen näistä soitellut suoraan kelakertulle ja jutellut niiden kanssa, välillä kun tuntuu niin vaikealle näiden tukien hakeminen!

Huom hoitovapaalaiset älkää lakauttako hoitovapaata kun jäätte vanhempainvapaalle, Kelassa laskevat automaattisesti kotihoidontuen vanhempainpäivärahan mukaan! Ja jos saatte palkaa esim 3kk äitiysvapaan alkuun niin laittakaa ne palkkalaskemat kelaan, niin laskevat kotihoidontuen sen mukaan!
Kyllä meinaa tulla vähän sosiaali pummi fiilis:D

Mulla on neuvola vasta 14:/ pitkä aika odotella, mulla oma veikkaus on et se on perätilassa... Saa nähdä ovatko samalla linjalla:) jännä nähdä mitä sanoivat tästä mun painosta, hurja 1kg tullut lähtö painoon! Itseä mietityttää aikalailla:/

Tuli mieleen että minulle sanottiin etten saa esikoisesta (2v) kotihoidontukea kun olen vanhempainvapaalla. Vasta sitten kun toisestakin voi hakea sen jälkeen kotihoidontukea niin sitä aletaan maksaa esikoisestakin. Ihan tyhmää.. kuntalisää meillä ei makseta (sitä saisi jos kunta maksaisi).

Tarkoitus olisi jos mahdollista niin hoitaa tämäkin pieni kotona 3-vuotiaaksi. Esikoinen jatkaa tietysti kotona siinä samalla. Mihkään hoitoon raaski pistää =)

Takaisin