Hirni kyseli sitä hammaslääkärikäyntiä, itse ainakin vähän kritisoin sen turhuutta (täälläkin taisin siitä kirjotella). Mielummin oisin antanut ajan sitä tarvitsevalle, hammaslääkärijonot kun kun mitä on, ainakin täälläpäin.
Mulla oli siis sellainen käynti, että suurimman osan ajasta istuin ihan tavallisella tuolilla ja vastailin kysymyksiin kuten "miten uskot vanhempien esimerkin vaikuttavan lapsen suun terveyden hoitoon?" ja "tiedänkö miten karies tarttuu?", jne. Sit käytiin läpi, että miten ja milloin aletaan vauvan hampaita harjaa, jne. Sit lopuksi sain aiheesta vielä jonkun vihkosen ja se hygienisti sanoi, että "mä voin nyt vielä pikaisesti vilkaista sun suuhun, mutta en mitään toimenpiteitä tee. Ne ajat pitää varata erikseen ja ne on sitten normaaliin tapaan maksullisia". Et se oli lähinnä semmoinen info-paketti sit.
Mutta siis, sen takia koen sen turhaksi käynniksi, koska perhevalmennuksessa käytiin ihan samalla tavalla tuo vauvan hampaiden hoito läpi sinne paikalle tulleen suuhygienistin opastuksella. Minusta tuo perhevalmennuksen kerta olisi siis ollut ihan riittävä.
Noh, jos jotain hyvää, niin sillä pikavilkaisulla näkyi yksi reikä, jonka sitten olen tässä välissä jo ehtinyt käydä paikkaamassakin, eli kaik on oman suun puolesta kunnossa :)
Mä olin tänään äidin ja siskon kanssa kaupoilla ja pysähdyin citymarketissa ihastelemaan kertakaikkisen suloista vauvanvaate-settiä. Hihkasin vielä äitille, että "tuu nyt kattoo! Mä en kestä miten söpö tää on!!". Äiti ja sisko siinä sitten vähän nieleskeli ja lopulta äiti sanoi, että ne on yhessä ostanu mulle jo sellaisen ihan samanlaisen
Oli kuulemma pakko kertoo, etten nyt sit vaan mee ite ostaa. Haha, hyvin taitavat minut tuntea! :)