Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia metsäläiselle !!
Täällä ei uni ota tullakseen :/ taaskaan!!
Sairaalakassi täällä suunnittelu vaiheessa. Ensviikolla pyykataan kaikki vauvan vaatteet.

Sossun tätin piti maanantaina soittaa ja sopia uutta aikaa, mutta ei ole kuulunut soittoa. Musta vähä epäammattimaista touhua.. ensin ne vetää överiks tapaamiset, sit sain onneks peruttua ne ja pyydettyä vähemmän, ja nyt ne ei ees yhteyttä ota sillon ku ovat luvanneet että saatais tehtyä uus aikataulu. En Kyllä ota itse yhteyttä ja kysele heidän peräänsä. On vain turhauttavaa..

Vakuutusten kanssa tarkkana sitten mammatoverit! Me ei varmaan oteta op-pohjolalta, kun just nyt mulla on sen kanssa ongelmia. Pyysin tarjouksen viime toukokuussa ja sieltä oli lätkästy voimaan vakuutus, jota en siis ole ikinä edes suostunut ottamaan. En halunnut kun hirveästi päällekkäisyyksiä oman tapaturma ja kotivakuutuksen kanssa. No sen lisäksi minulle myytiin pienempi matkavaakuutus samasta yrityksestä heinäkuusta lähtien (eli ei niin kattava ja halvempi). Eli minulla on ollut ilmeisesti kaksi matkavakuutusta samaan aikaan ja huomasin tämän vasta kun laskuja ja huomautuslaskuja alkoi tulemaan eri summilla. (Elämäni ensimmäinen huomautuslasku, josta en ollut saanut edes ensimmäistä veriota).kaikissa siis eri summa, mistä olin sopinut.
Nyt selvitän asiaa jo kolmannen henkilön kanssa. Op-pohjola oli menny irtisanomaan tämän toisen vakuutuksen (halvemman ja juuri srn minkä tilasin) ensimmäisen puheluni jälkeen. Toisen op-pohjolan työntekijän mielestä minun tulisi maksaa tämä isompi matkavakuutus ja irtisanoa se itse, vaikka en ole edes tilannut koko roskaa! Nyt selvitän kolmannen henkilön kanssa joka kysyi, mitä minä haluan. Uskomatonta toimintaa. Kolmas henkilö sentään vaikuttaa järkevältä.
Mutta sanoin jo miehelle, että oli ensimmäinen ja viimeinen op-pohjolan vakuutus.

38,10 vrk maksukattoon asti ja sen jlkn 17,60 vrk. Kävi täällä joku sosiaalityöntekijä puhumassa mutta jospa se vakuutus nyt sitte korvais. Saahan niistä maksuista sitte jonku maksusuunnitelman oman maksukyvyn mukaan jos joutuu itekki maksaan.

Nukuin 8h heräilin kyllä mutta nyt vissiin univeelat vähän purkaantu. Sinnin makuullaki 7h enkä käyny vessassa että tuli vähän rauhotettua veen lorinaa, vaikka eipä sielä paljo taia olla mikä lorisis enää..

Illalla täällä oli ihana kätilö joka sai luotua mulle posiiivista mieltä, että vaikka synnytys tulis lähipäivinä niin vauvalla olis hyvät ennusteet täälä. Se pyys vielä vauvotehon lääkärinki puhuun mulle. Oli kyllä nii Kätilö oikealla paikallaan! Keskosilla kotiinpääsy on syntymäajankohasta riippumatta laskettu aika jos ei mitään kummallista oo... Näin jo unta että hypistelin vauvanvaatteita joita lipastoon oon säilönyt...

Tässä pötköllään on aikaa rukoillakki ja tärkeää varmaan kaikesta huolimatta yrittää säilyttää mieli valosana..

Mir täällähän mä, taustailemessa kun sellainen fiilis että ei ole mitään positiivista ulos annettavaa niin ollut hissukseen... Täällä painitaan jäätävän väsymyksen, nälän ja vitutuksen kanssa:( viime yökin meni 1h välein vessassa juosten ja eka olis halunnut herätä 5.20:/ )
Jalatkin sen tuhannen turvoksissa että vaikea kävellä... Sokerit sentään pysynyt hyvänä vaikka tullut mätettyä vaikka ja mitä (iltapalaksi kebabrullaa, pitsaa tms) paino kyllä lähtenyt nousuun, jo 1kg lisää, kaipa noita herkkuja pitäisi vähentää, väsyneenä kun tulee herkuteltua!
Vaavilla tuntuu potkimisesta päätellen olevan kaikki hyvin.<3
Että sellainen valitusvirsi siitä sitten tuli...

Hyvä että sainilla ja wildsidella jäi myrkytysepäily vaan epäilyksiä!

Lilith outoa toimintaa kyllä sossulta, mullakin varmasti kyttäykseen käämit palais, toivottavasti ne tajuaa että teistä tulee hyvä perhe!

Metsäläinen toivottavasti pikkuinen nyt jaksaisi muutaman viikon masussa oleskella! Onneksi kerkesit vakuutuksen ottaa hyvissä ajoin, voimia koko perheelle<3

Joku jossain välissä kyseli että oliko radista mitään oireita, niin en sit tiedä oliko ihan vaan raskausoire vai mikä mutta mua ainakin janotti ihan jumalattomasti (5L/pv) sainkin tuomion jo alkurakaudessa.

"Tervetuloa" uusille radilaisille, jospa teilläkin riittäisi pelkkä ruoka hoito, tsemppiä!

Oli varmaan muutakin mitä piti kommentoida mutta ei vaan ole jaksanut ja nyt oikein enää muista...

Väsynyt Äippä rv 29+6 (apuva huomenna 30:))

Voi metsäläinen miten ihana että sieltä kyssiltä on sulle sattunu noin ihana kätilö! Varmasti vähän rauhottaa mieltä, kun on noin hyvä henkilökunta! :)
Mistä muuten oot ottanu sen vakuutuksen ja mitkä vakuutukset sulla on?
Ja näillä viikoillahan alkaa olla jo pienellä ihan tosi hyvät mahdollisuudet, tottakai jokainen lisäpäivä on pienelle tärkeä. Haleja ja voimia <3

Metsäläinen ei kannata sitä maksupuolta murehtia, jos itelle tulee maksettavaa, niin kyllä siihen maksusuunnitelman varmasti saa. Nyt vaan rennosti päiväkerrallaan ❤️

Äipälle voimia väsymykseen ja toivottavasti turvotus helpottais.

Yritin katella noita vakuutuksia. Ja hintoja. Oon kyllä niin pihalla että taidan varata ajan op-pohjolaan ja käyn siellä tekemässä ne vakuutus jutskat.

Metsäläinen: Onko sinun vakuutus pohjolassa?
Itsellä on sieltä ja kyselin heidän kattavuutta ottaessa vakuutuksen.
Eli maksoivat ennen syntymää äidin sairaalamaksut ym, omavastuu 100€ tietysti poislukien. Synnytys ei tähän kuulunut näin muistelen.
Lapsen syntymän jälkeen sit kaikki hoidot lapselle. Tietysti riippui, miten laajana vakuutuksen halusi.

Täällä kävi nyt niin että loppuodotus ja luultavasti aika vauvan syntymän jälkeen tulee olemaan muuta kuin "normaalia".

Tällä hetkellä tuntuu ettei pysty enää lukemaan muiden juttuja saatika kirjoittamaan itse mitään.

Täytynee pitää taukoa ainakin siihen asti että ensi järkytyksestä on toipunut..

Haluan kuitenkin varuksi jo toivottaa kaikille iloista loppuodotusta ja kaikkea hyvää synnytykseen ja elämään vauvan kanssa =)

Pohjolassa on vakuutus meillä.

Tatalle voimia, mitä ikinä uutisia saitkin. Itsestäni etenkin alakulon/epätoivon hetkinä tuntunut, että on tämän porukan kelkasta pudonnut, kun edessä ei ole enää normaaleja suunnitelmia ja aikaa. Kaikki on ihan uutta epävarmaa ja yllättävää. Onneksi tosiaan on mahtavia ammattilaisia ympärillä, jotka voivat epätietoisuutta ja pelkojani rauhoittaa. Yritän ajatella positiivisesti, että kun en voi itse hallita ja suunnitella mitään. Mutta sitä toivoo, että tämän halitsemattomuuden keskelläkin kaikki menisi meidän pikkupojan kannalta hyvin.

Tata, voimia tilanteeseen, oli se mitä tahansa!

Mä jäin nyt sitten todella huonosti nukutun yön jälkeen kotiin, enkä mennyt töihin. Verenpaine oli aika korkea aamulla ja yöllä särki päätä. Ajattelin neuvolaan soitella puhelintunnilla 11:30. Hetken puuhailin tässä kotoa ja heti väsyin, eli hyvä, etten menny töihin.

Tsemppiä muillekin turvoksissa oleville ja väsyneille!

Voi Tata, täällä ollaan tukena heti kun sellaista kaipaat! Paljon voimia koko perheelle, toivottavasti kaikki kääntyy kuitenkin parhain päin!

Tata, voimia ja tsemppiä koko perheelle! Toivottavasti kaikki menisikin parhaimmiten!

Muistan metsäläinen tunteen kakkosen kohdalla... Netissä muut voivotteli kipujaan ja haaveili vauva-arjesta, kun oma muksu oli keskolassa ties missä piuhoissa. Jäi munkin jutskailut siihen. Päivän kohokohta oli, jos jostain piikistä päästiin eroon tai maitoja saatiin nostettua 3 ml:sta 5 ml:aan :/

Mulla kanssa kaveri oli kyselly pohjolan vakuutuksen kattavuutta äidin osalta, ni korvaa kaiken, synnytyksenkin, jos joudutaan lapsen voinnin takia käynnistämään.

Paljon voimaa ja enkeleitä Tatan ja Metsäläisen tilanteisiin! <3 Ei varmasti ole helppoa täällä seurata muiden juttuja, jos itsellä on suuri huoli vauvasta...

Takaisin