Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitäis tosiaan metsäläinen korvata, jos pohjolasta otettu. Muutenkin lasku tulee max 7 päivältä/hoitojakso, eli ei tuhansien eurojen laskuja tarttee pelätä. Paljon jaksamista! Ja muista, että päivät on grammoja tärkeempiä.

Ja kiva saini kuulla, että toinen keuhko saattais päästä puhtailla papereilla. Tyksissä on maailman lapsiystävällisimmät hengityskoneet, mut luulis, et pärjäätte hengitystuella, kuten pieni Mea nyt :) Meillä oli räkätaudin takia päiviä toinen keuhko poissa pelistä ja silti pärjäs happiviiksillä. Keuhkokuume on aika toistuvaa noilla happilapsilla, joten sekin voi olla syy haluun leikata. Mutta tyksin henkilökunta on niin taitavaa, että itse ainakin luottaisin lapsen hengen heidän käsiin koska vain. Tietty parempi, kun ei tarttis operoida. Keuhko kuitenkin varmaan "helpompi" tapaus, ku pääkoppa tai sydän. Juttelitteko Korhosen Kallen kanssa? Hän ainakin lastenlääkäri, joka vastaa juuri noista hengitysasioista.

Juurikin Korhosen Kalle kertoi asiasta tarkemmin silloin. :) Mutta ainakin miten hän selitti niin ei ainakaan maininnut että tarttis happiviiksiäkään syntymän jälkeen. Se kai selviää sit vasta syntymän jälkeen. Pitää pyytää lisäinfoa sit lähempänä kun näkee mikä on tilanne sit lähempänä synnytystä :) Kuitenkin toiveissa edelleen että tuo lähtis pienentymään se epämuodostuma :)

Muokattu viimeksi:
No sehän ois hienoa. Toivotaan siis, että lähtee pienenemään. Itse ainakin opin ultrissa tosi hyvin arvioimaan tilannetta, joten luota vaan itseesi ja omaan arviointikykyyn. Lääkärit vaihtelee, joten meidän kohdalla usein kysy mun mielipidettä ja neuvoja siihen, miten lääkäri viimeksi mittaillu ja muistinko mitä silloin tuli, eli kannattaa painaa omaan mieleen kaikki mahdollinen. Voi tulla vielä matkan varrella tarpeelliseksi.

Mulla nyt itse asiassa käyny tuuri että toi ultralääkäri ollut ny kolmena kertana sama lääkäri :) Ja nyt kun ne saa ne kuvat koneelle sinne mun tietoihin muistiin niin niillä on ne muistutuksena kuulemma siellä :)

Pitäis tosiaan metsäläinen korvata, jos pohjolasta otettu. Muutenkin lasku tulee max 7 päivältä/hoitojakso, eli ei tuhansien eurojen laskuja tarttee pelätä. Paljon jaksamista! Ja muista, että päivät on grammoja tärkeempiä.

Sori eksyin muualta lukemaan ja pakko korjata tätä väärää tietoa..

Alle 18v tulee tosiaan max viikon lasku.
Mutta aikuinen maksaa maksukattoon noin 700e, sen jälkeen osastolla makuu maksaa -50% normi maksusta.. Eli voi tulla tuhansien lasku! Kokemusta on..

Vakuutus ehdottomasti kannattaa ottaa jos vain saa!

Ei tää oo todellista. Taas verenpaineet napsahti ylös :( tällä kertaa alkoi oksettavalla ololla ja sit alkoi kylkeä särkeä ja selkään pistää ja ihan ku kohtukin pistelisi. Vajaa tunti meni niin alkoi paineet olla suht ok 160/104 -> 156/83. Yläpaine turhan korkea mutta alapaine jo parempi. Nyt tekis mieli parit ärränpäät päästää ku kävin vaan kaffella keskustassa tänään :( tai teetähän juon. Ja nyt ku paineet meni alas niin tuli napakka supistus joka melkein sattuikin jo. Pitää kai 1g parasetamoli napata vielä nassuun.

Huh nyt alkaa vihdoin olla lähes kaikki vauvanvaatteet pyykätty, kylläpä niitä on ollutkin hirveästi!! Piti laittaa isommat vielä muualle odottamaan kun ei tuohon hoitopöydän lipastoon mahtunut kun noin 68cm asti.. Alkaa olla helpottunut olo kun lähes kaikki tarvittavat hankinnat on kohta kasassa ja sitten ei ole kuin pienen odottelua :) ❤️

Tsemppiä Metsäläinen!! ❤️ Toivotaan et pieni pysyisi vielä masussa ❤️

Itteki sain tänään vaatteet laitettua odottamaan tulokasta :)

Joo onhan nuo :) alkaa olla ihan normi olo ja ei onneks oo ainkaa vielä sitä hiivaa tullu :) ihana kun happi kulkee! :) baby on vaa ollu vähä vaisumpi, voihan se johtuu just tuosta kuurista

Takaisin