Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitä vaippamerkkejä teillä on odottamassa tai mitä aattelitte hommata? Meillä on kakkos kokoa pampersia ja lidliä. Nyt mietin, että pitäskö ostaa ykköskokoa tuota libero new bornia oottelemaan yks paketti? Siinä olisi jo kolmea eri merkkiä kokeiltavana sitten mikä sopii/istuu parhaiten. Mitäs ootte kokeneemmat mieltä? :)

Mie oon hankkinu muumi 1 mutta meinasin hakea liberon touch 1 yhden paketin.

Ultrassakin kaikki hyvin. Painoarvio 1222g ja tilanne muuten ennallaan mutta vauva kasvaa käyrien mukaan ja oikean keuhkon epämuodostumaa ei näkynytkään nyt tai sit ei löytäny sitä tällä kertaa. Kontrolli 3vko päähän ja metformiinin ilta-annos pitää tuplata. Ja verenpaineita seurata.

Ja sairaalakassiin hygieniatarvikkeet (hammasharja, dödö ym mut nääkin saa sairaalasta jos unohtuu), omat ja vauvan kotiutumisvaatteet, imetysliivit, kirja, puhelimen laturi ja kuulokkeet, ponnareita ja pinnejä...

Mulla ei viimeksi ollu paljon mitään (äitini kiikutti vaatteet mulle ja vauvalle kotiutumista varten) ja ihan hyvin meni. No stress. :)

Tsemppiä Nannuskalle. Toivottavasti kaikki hyvin :)

Itse oon sairaalakassin pakannu Vau.fiin ohjeen mukaan :) Itse viimeksi unohdin laturin ja tietysti puhelimesta akku oli melkein lopussa :D Osastolta sit löytyi varalaturi jolla sain edes hiukan puhelinta ladattua ja sit mies toi seuraavana päivänä loput tavarat :) Ja synnyttämään mennessä ei kyll tullu mieleen ottaa sairaalakassia edes mukaan ku olin sitä mieltä että ei se vielä synny ja että kotia lähettävät :D No synnytyksen aikaan niitä en tarvinnu mutta osastolla ois ihan suht tarpeellisia ollut :) Ehkä tällä kertaa kuljettaa sitä mukana sit joka kerta :)

Mäkin oon tässä just suunnitellut sairaalakassin pakkaamista ja miettinyt mitä siihen laittaa :) Kiitos Saini vinkistä, täytyykin katsoa toi vau.fi ja pakata valmiiksi :)

Hienoa Saini että ultrassa kaikki hyvin!! :) Toivotaan että sama jatkuu kolmen viikon päässä olevassa ultrassa ja se epämuodostuma ei kasvaisi ainakaan enää.
Tsemppiä Nannuska!

Siin mielessä tuntuu että ny on positiivinenkin olo ja jotenkin pystyi hengähtämään helpotuksesta kun kuulemma yleensä näiden viikkojen jälkeen ei nuo tuon malliset epämuodostumat ei kasva enää :) Ja kun meillä on pysyny koko ajan samana (omasta mielestä se oli aavistuksen pienentynykin) niin uskaltaa hengähtää :) Hiukan sen oikean keuhkon osalta mietityttää mutta jos se ois kasvanu niin ois se näkyny selkeämmin nyt. Ehkä se on kadonnu vaan pois sit :)

Esikoisen kohdalla Vau.fiin artikkelit oli korvaamattomia kun neuvolan ohjeet tuntui epämääräisiltä :) Ja noissa artikkeleissa oli niin paljon synnytykseen liittyen ja kivunlievitykseen jne tietoutta :)

Nyt on vauvavakuutus otettu sit. Päädyttiin Pohjolaan kuitenki. :) maha oli kipeä tosiaan koko yön mut nyt ei tunnu enää. En kyl enää syö pähkinöitä :D

Se on kyllä tosi mahtava juttu saini ettei näiden viikkojen jälkeen kasva enää!! :) Varmasti on tosi helpottunut olo!
Me otettiin Jemina myös Pohjolalta se vauvavakuutus, yllätyin ettei hinta ollut niin paljon mitä ensin luulin, mutta sitten huomasin että siellä onkin ekana vuonna paljon kaikkia alennuksia :D Mut joitain juttujahan sieltä voi sitten poistaa ekan vuoden jälkeen kun näkee millainen vauva tulee ja sairasteleeko minkä verran jne. :)

Hienoja uutisia Saini :happy: täytyypä tsekata toi vau.fi ohjeet ja pikkuhiljaa miettiä noitakin asioita jo. Meilläkin toi Pohjolan vakuutus ja siihen sai nyt kyllä hyvät alennukset ekalle vuodelle :)

me itseasiassa poistettiin jo pari juttua siitä.. esim se. jos sairastun, niin ei tarvi mitään kotihoitajaa, me käytetään sitten mummeja yms hyväksi :) miks kyljet on niin pirun kipeet. aaargh.

Miula meni viime yö valvoessa kokonaan. Olin ihan kuuma mutta kuumetta ei ollut,maha ja jalat oli ihan tulessa ja pää tuntu semmoselta usvaselta, niinku ei koskenu mut tuntu semmonen paine tai joku ja tuntu ettei kuulekkaan.. :( onneks meni sit nyt nukkumalla ohi. Miula on menny nyt viikko äippäboksin tilaamisesta,saa nähä millo tulee :))

Me otettiin vakuutus turvasta, ku kaikki siellä, mut toi pohjolan on kyl siitä hyvä, ku on kaikkein kattavin. Joten siksi tietty hintaakin on. Muistakaa et maksavat synnytyksenkin, jos se joudutaan lapsen voinnin takia käynnistämään tms. Ja muilla ei kuulu noita terapioita vakuutuksen piiriin.

Meillä mennään liberon vaipoilla, muumia ajattelin kokeilla, on kai jotain biomatskua, joka maantuis...

Takaisin