Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitä sitä yrittää itselleen todistaa? Jalat on turvonneet, lonkat jumissa, harjoitussupistuksia tulee paljon ja mielikin on jo vähän lomalla ts. motivaatio töissä heikko. Silti sitä yrittää käydä töissä... Ei haluaisi tuottaa pettymystä lapsille ja vanhemmille jäämällä jo nyt pois. Tavoite on syyslomaan asti eli tämän jälkeen vielä kolme täyttä viikkoa, mutta jaksanko oikeasti?

Kakkosta odottaessa minulla meni maha muutamiakertoja yllättäen tosi kipeäksi ja oksetti. Mitään ei tehnyt mieli syödä tai juoda. Sängyssä makasin kippuralla ja mietin kumman pään pistäisin ensin pöntölle. Maha oli niillä kerroilla ihan sekaisin, mutta oksentanut onneksi en.

Joko te kaikki ootte saanu äippäpakkauksen? Kauanko teillä kesti päätöksestä ku paketti tuli postiin. Mulla on jo kaks viikkoo päätöksestä eikä vieläkään pakettia näy... Ois ihan kiva päästä jo pesemään ja laittelee niitä paikoilleen ku pitää tilaaki keksiä lisää.. Kelan lupaama kaks viikkoo on jo täynnä.. Ei pitäis laitella noita aikoja jos ei niistä voi kiinni pitää. Jos ei tänään tule postiin niin huomenna soittelen sinne ja kysyn missä viipyy..

Wildis pistin hakemuksen kelalle 3.9 ja se on edelleen käsittelyssä. Eilen pistin jo viestiä asiasta että missä päätös viipyy. Samalla kyselin sitä että minkä tulojen perusteella kelalta haetaan vanhempainpäivärahaa. Jospa meki saatais paketti pian ja päästäis sitä hypistelemään :)

Soitelkaahan sinne kun se nopeuttaa sitä käsittelyä ehkä hiukan :) En tiedä vaikuttaako kui nopeasti paketti lähtee tulemaan, mutta sitten ainakin varmistuu siitä että se ei oo jumittunu minnekään byrokratian syövereiden mutkiin :)

Voi elämä... Eilen pääsin sanomasta neuvolalääkärille että ei mulla oo yöunet noiden ongelmien ja vaivojen takia menny, niin nyt sit viime yönä olin vähän väliä hereillä ja uni ei meinannu millään tulla :( Enkä tietääkseni mitään painajaisiakaan nähny. Masuasukkikin jumppas vähän väliä. No kai sitä pitää vähemmillä unilla tänään pärjätä.

Hilla, älä rettuuta itteäs ihan väsyksiin. Siun täytyy kuunnella omaa oloasi ja sen mukaan katsoa miten jaksat työt. Pettymyksiä tulee, mutta sun täytyy aatella sun ja lapsen hyvinvointia. Jos kroppa sanoo stop niin kannattaa se kuunnella niin ei ne supistukset lähde pahenemaan ja ettei paikat lähde aukeamaan ihan vielä. Esikoista odottaessa olin töissä baarissa, ja silloin tein usein vuoroja jopa yksin. Juurikin nämä samat viikot tais olla meneillään. Sitten kun päätin vihdoin jäädä sairaslomalle ennen äitiysloman alkua niin sit en saanu selkää enää kovin hyvin palauteltua siitä liiallisesta työmäärästä kuntoon nähden. Siitä opin että kroppa kertoo milloin kannattaa ottaa taukoa töistä :)

Mulle on kyllä päätös jo tullu. Kirjeki tuli kotiin missä pakkaus luvattiin noudettavaksi kahen viikon kuluttua.. Mutta eipä ole tekstaria tullu, että olisi noudettavissa.. Varmana eivät ole edes tilanneet koko pakettia.. Että mua ärsyttää toi kelan toiminta ku aina pitää olla niin perseestä!! Tällä menolla pakkaus tulee vasta ku vauva on jo maailmassa!

No onneksi tässä on vielä aikaa siihen ku vauva tulee maailmaan :) Mutta on toi Kelan toiminta välillä niin hidasta että huhhuh. Luulis että niillä ois paketit valmiina joihin vaan tulostaa osoitekortti ja läiskäistä se paketin kylkeen ja sit Matkahuoltoon.

No on aikaa, mut inhoon sitä jos asiat pitää jättää viime tinkaan ku ne vois hoitaa ajoissaki. Koskaan ei tiedä millon tulee lähtö sairaalaan.
Ne tilaa sen paketin sieltä sponsorilta ja se sponsori laittaa sen paketin matkahuollolle. Meneehän siinä heti aikaa kun pitää tilata paketti ekana ja välikäsiä on..

Millon muuten ootte ruvennu sairaalakasseja pakkailee? Aattelin ite rv 30 tienoolla alotella survomaan tavaraa kassiin :D

Eilen mietin sairaalakassia kun laittelin vaatteita kuivumaan :) Jotenkin säikähti että joko sitäkin täytyy alkaa jo miettimään :) Itte varmaan jätän ens kuun puolelle sen sairaalakassin kattelun :)

Whaaat?!?! :O mulle ku ei oo kolmessa viikossa tullu vielä ees päätöstä ni kauankohan mun paketin tuloon sit menee? Hyvä jos saan sen sit tän vuojen puolella :'D
Sairaalakassia en oo vielä ees ehtiny miettimään ku kämppä edelleen pommin jäljiltä ku remonttiprojektit kesken ja kaapit siivoomatta jne :'D jospa tää kämppä saatais kans kuntoon tän vuojen puolella :'D

Mulla eilen olo helpotti parasetamolilla, mutta siinä yhdentoista aikaan tuli tosi kummallinen olo, levoton ja tärinä päälle, pelkäsin tosissaan että sama olo kuin mitä silloin kun esikoinen syntyi. Nappasin tuplasatsin magnesiumia ja jonkun ajan päästä helpotti. Nukkuminen sen sijaan meni vähän niin ja näin, mutta jos tänään saisi levättyä.
Taas alkoi tuntua jotain mutta otin suosiolla parasetamolia ja mankkua, ja nyt yritän olla levossa.
Neuvolan puhelinaika on vasta 12-13, mihkä tästä pitäisi soittaa jos tilanne muuttuu? ? Kesällä soitin terveysaseman ajanvaraus numeroon ja sain ryöpytyksen että vaan neuvolaan soitetaan näissä asioissa.
Porvoossa kätilö päivystää 8-9, uskaltaako sinne soittaa? Toisaalta tilanne on nyt taas ok.

Mindis mullaki varmaan vielä roikkuis se päätös siellä jos en olis soittanu. Samana päivänä ku soitin sinne niin päätös oli tehty. Soitahan ja kysy mikä kestää. Äippäpakkauksen käsittelyaika on kaks viikkoa ja jos se on jo täyttyny niin aika nopeesti päätöksen tekeevät ku vähän kiirehdit sitä :) ja tosiaan siitä päätöksestä kaks viikkoo vielä ennenku pakkaus tulee...

Mä pakkasin jo omat releet kassiin kun aattelin että on valmiina jos täytyy lähteä näytille.
Helppo kiskasta autoon jos on vaikka äkkilähtö. Sen verran säikähdin eilistä oloa.

Nannuska soita ihmeessä kätilölle. Näissä asioissa ei voi olla turhan varovainen :)

Nannuska kyllä ne neuvolasta ainaki kuopiossa vastaa puhelintunnin ulkopuolellaki jos vaan ehtiivät..

Niin kuopiossa tais olla ainakin se päivystys puhelin minne voi soittaa kiireellisissä asioissa.

Nannuska soittele ihmeessä vaikka eka sille kätilölle ja kysy asiasta :)

Jeiij tänään tuli aika rv 28 ultraan. Se olis sitten ens viikolla. Päästään piiperoa taas kattoo <3 Kattoovat vielä rakenteet paremmin vaikka mitään eivät epäilekkään ja seuraavat saako vauva tarpeeks ravintoo ku olin lähtöpainolta niin hoikka. Ja myös tuon hoikkuuden takia seuraavat vauvan kokoa, että onnistuuko normaali alakautta synnytys. :)

Nannuska tsemppiä <3 Tulehan kertomaan mitä kätilö tuumaa. Toivottavasti pikkunen vielä pysyy massussa!

Takaisin