Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wildis ihan varmasti saat lähetteen siihen sokerirasitukseen halutessasi.

Matkalla neuvolaan... :/

Ei mulla ainakaan paino oo ihmeesti noussu, 4kg tullu ekasta neuvolasta. Ja tyyppi ollu ultrissa ihan viikkoja vastaava.. Että ei sitä radia välttämättä voi tietää. Mut voihan paino nousta tai tulla iso vauva ilmankin!

Miula on noussu paino 11kg mut ei ne minuukaa mihinkää rasituksii laittanu ku ei oo sukurasitetta, ylipainoo enkä oo ku 22v :) miustakin ois kiva kuulla onko siin jtn oireita että vois vaatia sitä rasitusta? :o

Wildis ei ainakaa ittellä oo mitään oireita ja painoki on noussu normaalisti eli en ois ees siitä voinu aavistaa että ois sokereissa häikkää.. mut toisaalta nyt ku aattelin ni ku alotetaan tuo terveellinen ruokavalio ni saa mies tuon kasvattamansa raskausmahan pois ;)

Äityli hui! Jostain luin että mahdollisesti raskausdiabeteksen vuoksi saatetaan käynnistää rv38 eli sittenhä sulla ois aika kohta jo :O en tajunnutkaan että täällä on osa jo noin pitkällä että on jo rv30! Hurja mitenkä se aika menee :)

Saini iiih!!! Oispa ihan tosi ihana jos pääsis ylimääräseen ultraan vielä sillon rv36!!!! <3 mulla onki nyt rv28 ultraus ku on lääkärineuvolassa kontrollia kohdunsuun tilanteen takia :) nyt mennään rv26+1

Pe kävin sokerirasituksessa. Tänään soittivat tulokset. Ei oo mitään..
Paasto 5.1 ( 5.3), 1 h arvo 7.4 ( 10) ja 2 h arvo 5.9 ( 8.5). Suluissa viite arvot.
Painoo on tullu vaan 4.1kg. Ja vkoja 26+5.

Painoarvioon menen tai pääsen. Tytöstä veikattiin isokokoinen ja jouduttiin käynnistämään. Ettei keisariin mennä. Arvio on siinä 34-36 välillä. Käynnistys ois sit 38 vkolla jos on tarvis.

Kauheen vähän tullu teille muille painoo.. Huolestun tästä omasta painonnoususta. En tajua enää mitä voin tehhä.. Syömistäkään ku ei voi lopettaa :D

Tuohon painonnousuun nii kaverilla tuli 28kg painoa raskauden aikana ja turvotustakin oli paljon mutta sit ei radia eikä myrkytys merkkejäkään ollenkaan. Hän kertoi että hänen äidillään ja siskoillaan oli sama juttu ollut raskauksien aikana. Eli välttämättä johdu mistään. Ja poika hänellä syntyi about laskettuna aikana ja oli 3,5kg enintään. Vaikka povasivat että ois vähintään 4kg tai jopa 5kg. Ja söi siis ihan pilkulleen kaloreita laskien ja harvoin salli muutaman herkun.

Tää siis mielen rauhoittelua varten :)

Ei mullakaan mitää radi oireita ollu tai mitään.. painokin noussu iha tasaseen tahtiin. Ite jouduin tonne sokerirasitukseen ku niin paljon diabetesta suvussa ja paino hieman yli normaalin..

Aah no ehkä se vaan menee sit niin, että jokainen kroppa on erilainen. Täytyy vaan jatkaa terveellisellä linjalla

Onko täällä muuten ketään jolla olis raskaus menny viikolle 42 asti? Ja onko menny esim samalla tavalla kun äidillä? Niinku mietin tota synnytystä ku ite oon 18 päivää yliaikanen ja äiti on myös 18 päivää yliaikanen.. Mietin, että onko "perinnöllistä" mennä samalla tavalla.. En tiiä tajusitteko nyt mitä tarkotin, toivottavasti :D

Mul nous paino ekasta 30kg, tokasta 20kg ja nyt tullu jo 15kg vaikka viikoja vasta 29+4

Niin ja ei ole ollu radia eikä raskausmyrkytystä, paino vaan nousee pelkästä ruuan ajattelusta :mad:

Itekki juuri tajusin että noin 8 viikkoo ja saan vauvan syliin <3 pelottaa vaan se käynnistys, oli se sen verran kamalaa,ainakin 10 vuotta sitte,jospa nyt ei kuitenkaan nii kävisi että joudutaan verensiirto tekemään. mulla on painoo tullut tähän mennessä n.1,5 kg

Hitsi kun eilen säikähdin. Olin ihan normaalisti illalla kattomassa telkkaria ja sitten tuli taas supistuksia jatkuvasti vaikka vaan lepäilin, sit tulikin viiltävää kipua alamahaan ja kauhee paine alapäähän, siis tosi alas. Mä jo kerkesin ajattelemaan että nytkö se jo syntyy, mut sitten se menikin ohi eikä sen jälkeen samallaista painetta oo tullu. Mikäköhän ihme se oli?

Mulla on tulossa muutama käynti äitipolilla ja ens viikon keskiviikkona olis niistä se eka, siellä katotaan ettei vaan oo samalaista ongelmaa kun viime raskaudessa. Pelottaa, mutta hyvä että antoivat noi ajat, muuten olis koko ajan pelko että pysyykö se lapsi elossa mahassa.

Anoppi oli kerännyt ämpärillisen puolukoita meille kun en itse enää marjametsälle taivu. Oli pakko tehä heti vispipuuroa ja puolukkapiirakkaa.

Ihana on ollu katsoa teidän kuvia leipomuksista, mä oon myös niin kova leipomaan että meillä on selkeä raja että kerran viikossa saan leipoa. Aina syksysin meinaa vaan lähteä lapasesta kun pakko saada koti tuoksumaan ja viime viikolla tein maustekakkua, tuli niin joulunen fiilis että. Kohtahan saa ruveta piparitaikinaa vääntämään ja piparkakkutaloja tekemään. Joulukortitkin ehkä kannattaa alottaa ajoissa tekemään.

Ainiin, nyt parina päivän mulla on ollu vasemmassa rinnassa sellasta viiltävää, polttavaa kipua. Ihan kun olis joku rintatulehdus tulossa mut kun eihän sieltä vielä kovin maitoakaan tuu kun sillon tällön muutama tippa. Inhottavaa, jos toi jatkuu niin pakko mennä lääkärille.

Tänään 27+0 :Heartred

Mulla tuli ensimmäistä odottaessa 20kg painoa ja tokassa sekä kolmannessa vain 10kg kummassakin.
Neljäs oli järkkyä, kun turposin pullataikinan tavoin. Painoa tuli 30kg vaikka syön terveellisesti ja useasti päivässä, pieniä annoksia.
Lähtöpaino mulla ollut 52kg ja siinä vaiheessa kun 80 meni puntarissa rikki oli mulla kaikki nivelet tosi kipeät.
Lapset ovat kuitenkin olleet saman painoisia syntyessä eli omalla painonnousulla ei ole ollut merkitystä.
Viimeisessä raskaudessani mulla pysähtyi aineenvaihdunta kokonaan ja siitä johtui ilmeisesti järkky painonnousu.
Nyt tilanne on taas sama aineenvaihdunnan kanssa.
Nyt kuitenkin kiinnitän siihen itse todella paljon huomiota ja paino onkin pysynyt kurissa jotakuinkin eli nyt tullut 8kg.
En halua enää niitä ylimääräisiä kiloja kun työ on pudottaa ne raskauden jälkeen pois.

Täälläkin sokerirasituksessa yksi arvoista yli ihan täpärästi eli 0,1 :arghh: Onkohan aikasempien päivien herkuttelulla asiaan osuutta.. Torstaina saan mittausvälineet kotio ja 6 pvää testailla pysyykö arvot kuosissa, jos pysyy niin ei tartte jatkaa. Mulla on paino noussut 8kg ja rv28+0 tänään. Rasitukseen jouduin iän puolesta. Noh, ehkä paluu herkuttomaan ja terveellisempään elämään ei pahaa tee mullekaan. :rolleyes:

Wildis mä synnyin kaksi päivää lasketun ajan jälkeen samoin esikoinen, mutta pikku2 päätti viihtyä 10 päivää yli eli syntyi viikolla 41+3 suunnilleen. Syvästi toivon ettei tämä odottele niin pitkään :)

Mulla on painoa myös tullu ainakin 15kg, ahdistaa ja pelottaa että miten ne saa karisemaan, vaikkei se mitään auta, tulee sen mitä tulee ja sitten on loppuelämä aikaa karistella kiloja :)

Neuvolassa kaikki hyvin :) ei oo verikokeissa mitään myrkytykseen viittaavaa. Verenpaineet laski viikonloppuna nii lääkkeitäkään aloiteta nyt. Pääteltiin lääkärin kaa että ilmeisesti korkeat paineet merkki siitä että tarttee ihan sänkylepoa :) sf-mittassaki päästiin yläkäyrälle ku viimeksi meni yli :D ny siis 28cm. Rv27+6. Hemppa oli laskenu kyll mutta silti hyvä. Vajaan parin viikon päästä uusiksi neuvolaan sit. Jos painonnousua ny laskee alimmasta raskauden aikaisesta nii nyt o 5-6kg tullu neuvola mittausten perusteella. Kotipuntarin mukaan ois 7-8kg.

Kohdunsuunkin kokeili supistusten takia niin sekin oli hyvä vielä. Paljon puhuttiin vauvan keuhko-ongelmasta ja omasta jaksamisestani.

Minullakin huomenna taas sokerirasitus, toisen kerran tässä raskaudessa kun ensimmäisellä kerralla arvot oli hyvät rv13 niin nyt katsotaan uudestaan. Esikoista odottaessa oli radi, eikä mitään oireita siitä ollut ja ainut on sukurasite kun isällä on diabetes. Itse en ole ylipainoinen ja syönkin omasta mielestä terveellisesti, painoa tuli viime raskaudessa 12kg ja poika meni viikon yli ja painoi syntyessään 2,9 kg vaikka tuo radi olikin mutta itsellä kyllä pysyikin arvot hyvinä kotona, vaikka ruokavaliota en muuttanut kun söin vain säännöllisesti ja rasituksessa oli kumminkin kaksi arvoa koholla. Saa nähdä miten huomenna käy :)

Takaisin