Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on hurja stressi menossa. Miehen kanssa vähän sukset ristissä ja ihan hirveä olo itellä.
Tilanne on jopa niin paha että oon googlannu asuntoja itelleni ja halvempaa autoa. Hemmetti. . Ja just nyt kun nimenomaan kaipaan syliä ja vahvoja käsivarsia ja sitä semmoista perus hyvää oloa.

Tulehduksiakin pukkaa, en tiiä onko taas yhtäaikaisesti hiivaa ja herpestä mutta olo on aivan kamala!

Oliko kellään vinkkiä voiko hiivaan käyttää jotain voidetta? En jaksais taas raahautua näytille kun töissäkin on niin hektistä. Ja oma terveysaseman lääkäri ottaa vastaan vaan keskiviikkoisin.

Viime yönä mullakin supisteli, meni onneksi ohi mutta kurjaa silti.

Pelottaa täälläkin mitä pahaa stressi aiheuttaa pienelle. .

Voi kun tilanne helpottaisi pian. Ehkä kirjoitan miehelle ajatuksia paperille, selventäisi vähän. Sitä on nyt niin itkunen ettei pysty keskustelemaan mistään järkevästi vollottamatta.

Mitä metsäläiselle kuuluu?

Aurinkoista sunnuntaita kaikille ja halikaa rakkaitanne!

Mä otin äippäpakkauksen rahana ja naputin hakemuksen 10.9, samana päivänä oli hakemus käsitelty ja postitettu. Rahat tuli tilille muistaakseni 17.9. Nopeaa toimintaa, sen sijaan kaikki muut hakemukset jäikin jurnuttamaan kun eivät kelpuuttaneetkaan työnantajan kirjoittamaa pslkkatodistusta. Siinä oli väärät päivät vaikka muuten kaikki tiedot oikein. Tai siis niihin ei tälleen kuukausipalkkalaisena tuu muutoksia. . Byrokratiaa taas..

Mie tein äippäboksi hakemuksen sunnuntaina 14.9. Ja 15.9. oli annettu päätös. :) nyt sit vaan ootellaa et millonka se tulee :) kaks viikkoo luki lapus :\

Mindis soitahan kelalle maanantaina. Munki hakemus junnas kuopion kelassa helkatin pitkään, mutta ku soitin sinne niin seuraavana päivånä oli päätös tehty.
Mullaki luki lapussa, että kahden viikon sisään toimitetaan pakkaus mutta vielä ei oo näkyny..

Meilläki miehen kaa ollu haastetta ja riitoja pikku asioista mutta sen tiiän että raskaushormonit häneenki vaikuttaa. Ja kuitenki hänkin huolissaan ku vauvalla ei asiat ihan niin ku pitäis ja sit ei tykkää ku mulla vaivoja ja kipuja. Purkautuu vähän väärällä tyylillä huoli mutta 5vuoden aikana oppinu näkee mistä tuulee milloinkin :)

Muistaakseni niitä apteekin hiivavoiteita pystyy käyttää mutta niitä tablettei vaan sit lääkärin määräyksellä.

Canesten kombia voi käyttää hiivaan ihan huoletta raskaana ollessa. Sen emätinpuikon laittaa vaan sormilla eikä käytä asetinta. Mun mies on farmaseutti ja häneltä kysyin. Myös itse olen tässä raskaudessa sitä käyttäny. Mut itelläni jos on alkavaa hiivaa niin karpalomehu on vieny sen pois, suosittelen. :)

Nannuska ihan samanlaisia fiiliksiä täälläkin.. asuntoja en oo kyllä kattellut. Ehkä tää on jotain tulevaisuuden pelkoa ja uuden jännitystä molemmilla, joka purkautuu väärin. Toivottavasti teilläkin ja saatte asiat selvitettyä. Meinasin mennä porukoille muutamaksi päiväksi ku on vapaat niin molemmat saadaan rauhottua omissa oloissaan. Tuntuu kans, että olisin kaivannut enemmän huomiointia ja tukea lähiaikoina.

Minullakin on välillä kipeitä supistuksia. Siinä ei sit auta kuin makuuasento. Tyllerö tykkää kovasti kun äiti kesken touhun rupeaa makoilemaan x) Välillä ei pysty edes istumaan kun sen verta kovasti pusketaan haaruksiin päällä. Jollain on kiire päästä pois mahasta. Jospas vielä suostuu pysymään siellä.

Tiistai alkaa hermostuttaa aikalailla. Tahtoisi vain ajatella että ei siellä mitään ihmeellistä selviä ja että kyseessä olisi vain ns. Golfpallo tms...

...tsemppiä Nannuska ja hansu välien puhdistukseen miehen kanssa =)

Nannuska, Hansu ja muut, toivottavasti kiemurat ukkojen kanssa selviää.

Täällä tilanne rauhallinen. Sain eilen pysyvämmän huonekaverin, joka myös vuodelevossa. Ei tule siis enää keskellä yötä synnärille menijöitä. Saikin viime yönä nukuttua kuutisen tuntia. Mukava myös että juttu seuraa.

Aamulla vesi oli muuttunut pinkiksi mutta hoitaja sanoi ettei se haittaa... Vauva liikehtii ja syke kuuluu. Kanyyli irrotettiin ja saan jatkossa antibiootit nappeina. Tulehdusarvot on laskeneet. Toiveikkaan mielin siis pötkötellään.

Rv26+5

Minulla yli 3viikkoa aikaa hakemuksen jättämisestä ja viikolla laitoin viestiä kelalle, että missä äitiysavustus viipyy. Vastaukseksi tuli, että ruuhkaa käsittelyssä.

Kannattaa soitella sinne Kelaan jos ei ala sitä päätöstä näkymään. Ruuhkaahan Kelalla ny aina on. Mutta jos päätös on tullut niin kyll se paketti sieltä aikanaan tulee :)

Iik! Käytiin hakemassa esikoiselle jatkettava sänky. Se siis tarkoittaa, että pinnasänky alkaa vapautuu tulokasta varten :) Uus patjakin haettiin. Mies innostui ostamaan leikkiteltan tytölle, mutta ei tainnu pakkauksesta lukea sen kokoa ku oli kolmiosainen ja vielä tunnelin kanssa niin toi just ja just sopii meidän olohuoneeseen koottuna :hilarious: Onneksi sen voi laittaa ihan yks osa kerrallaankin :D

Metsäläinen, eikös lapsivesi yleensä ole vaaleanpunaista? Tai ainakin haaleata sellaista? Ainakin siin tapauksessa jos vauveli ei oo kakkinu veteensä. Hienoa, että tulehdusarvot lähtenyt laskuun päin :)

Ittellä ny hiivat pysyny poissa ku oon muistanu säännöllisesti ottaa maitohappobakteerit. Tosin ittellä on tuo antibiootti estolääkityksenä niin jos unohtais noi kokonaan niin ei varmaan kauaa menis ku hiivat jylläis.

Kiitos tsempeistä!
Kirjoitin miehelle kirjeen ja nyt mietin milloin ois sopiva sauma antaa se sille. Jokaisella on menneisyydessä juttuja ja just nyt vaan pöllähti esille taas pari juttua mitkä vaivaa. Näitä käydään läpi aina silloin tällöin ja jotenkaan en vaan enää jaksa tämmöstä pyöritystä. Henkisesti niin uuvuttavaa. Kun yöunet muutenkin on huonot niin ei oo kiva veivata samalla kaikkea sontaa omassa mielessä. Ja muutenkin. .
Meilläkin viisi vuotta yhteiseloa täynnä, sitä jotenkin toivoisi että asiat järjestyisi.

Mukavaa kuulla metsäläinen kuulumisia! Voimia pötköttelyyn, toivottavasti huonekaveri on leppoisa.

Huomenna hyökkään apteekkiin, jotain voidetta saatava, kutina ja kirvely on tosi inhaa :-/

Toivottavasti saat Nannuska miehen kanssa juteltua ja asioita selviteltyä. Varmasti helpottaisi oloasi hurjati. Eikös stressi voikin laukaista hiivan? Siihen onneksi löytyy apua apteekista :)

Ihana kuulla, että Metsäläisellä on tulehdusarvot laskussa! Pidetään peukut pystyssä, että tilanne siellä rauhoittuu muutenkin.

Nannuska mua neuvottiin neuvolasta käyttämään canesten kombia hiivaan, ja puikko laitetaan sormin, ei asettimella. Aivan niinku Wildsidekin kirjotteli. Ja karpalomaitohappobakteerit on myös käytössä. Veemäinen vaiva.

Jep! Stressi laukaisee mulla joka kerta nää molemmat vaivat. Tosi kipeää. Ei jelppaa karpalomaitohappobakteerit eikä lysiini eikä mikään..

Eli hoitona toimii ettei stressaa. Voi kun se olisikin valintakysymys tuo stressi ja niin helposti vältettävissä :/

Takaisin