Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä sain kestohiivan kuriin canestenilla (voide + puikko) ja pysyy poissa ku syö maitohappobakteereja ja karpalomehua.

Kyll toi lifen tuote ihan vaikutti sellaiselta että raskaanakin käyttää. Näytti sisältävän maitohappoi pääasiassa.

Voi tuota miestä <3 syntymäpäivälahjaksi sain jalkakylvyn ja mies teki mulle jalkojen kuorinnan hs hiero jalat samalla :)

Mulla on alkanu kaikki vaatteet ahistaa. Mulla on aina toppi paidan alla tai kaks toppis nii nyt en voi pitää ku yhtä toppia. Äitiyshousujen resori ahistaa, ei paina tai purista mut ahistaa.. Miksei myytäs mammamallin jumpsuitteja? Mä ostasin heti ja hiihtäsin se päällä kotona. Ku poistun kotoo nii vaatteet ei nii ahista eli voin pukeutuukki mut kotona alkaa heti ahistaa :/
Lisäksi mulla särkee jalkoja, auttaa vähän ku pidän säärystimiä, viikonlopun vaatetus oliki säärystimet, hame ja toppi.. Yölläki joutuu pitää säärystimiä. Magnesiumia oon ottanu kolmena iltana ja ei tunnu kovinkaan auttavan. Tietty vois olla pahempaa ilman.

Huh mitkä lopun ajan fiilikset ollu pari päivää! Mikään asento ei oo nukkuessa hyvä, kumpikin kylki- ja selkäasento painaa jotain sisuksia = hengenahdistus ja kipu.. Istua ei voi koska tyyppi painaa keuhkoja ja kylkiluita, perse puutuu ja mahaan koskee. Seisomaan kun nousee alkaa supistaa (kivuttomasti, mutta häiritsee)... Kokoajan kuuma, menen kotona alasti ikkunat auki. Viimeks oli tämmöset olot ehkä viikolla 38 :O viime yöksi otin panadolin, niin sain paremmin nukuttua...

Toivottavasti tyyppi laskeutuu pian, mielummin otan melonin haaroväliin kuin rautatangon keuhkoja linttaamaan. :D

Mukavaa viikonalkua mammat!

Täällä ootan "kauhulla" että milloin omat raskausarvet rävähtää taas. Edellisen raskauden arvet vielä on vaaleina, mutta jotenkin tuntuu että tällä menolla tulee lisääkin.

Täällä myös housujen resori ahdistaa masua ku kaveri noussu ihan ylös asti. Ärsyttävintä että tuntuu että tukivyötkin ahdistaa :(

Tuli noista pissatulehduksista mieleen, että jos tuntuu että ois pissatulehdusta tulossa ja meinaa kotikonstein sitä häätää niin kannattaa silti käydä viemässä pissanäyte. Vaikka ne sen testaakin synnytyksen käynnistyessä synnärille mennessä, mutta kun on tämä streptokokki agalactiae, joka vaatii sit synnytyksen ajaksi antibiootin suoneen (vaikka ei ois tulehdus päällä, riittää että on kantaja). Mutta tämäkin kyll selviää sit synnärille mennessä :)

Äääääää :( täällä sit raskausajan diabeetes!!! :'( ens maanantaina sit neuvolaan hakemaan se mittauslaite vai mikä onkaa :'(

Eiks radissa kuitenki aina tuu se ultra sinne jonneki rv36 tienoille painoarviota varten? Itte ekalla kertaa hihkutin sitä :D

Täällä kans yöt yhtä valvomista,unet loppuu aina viimeistään kahelta :-( tänään piti käydä äippäpolilla diabetes hoitajan luona, iltaisin pitää alkaa pistämään insuliinia ja päivisin ottaa tabletteja, vaikka arvot eivät paljon ylitä sitä rajaa,nii kuulemma ihan sen takia alkaa hoito, ettei kasva niin isoksi kuin tyttö oli syntyessään. Pikkunen vastasi viikkoa 33 ultrassa,vaikka oikeesti on viikko 30 tänään :-D painoarvio oli jo 1850g , lääkäri meinasi että iso vauva on ja kuulemma käynnistetään hyvissä ajoin... En kyllä käynnistystä halluis... Tänään rv 30 <3

Itte jotenki menin iha shokkiin! :O mut kait tää ruokavalion muutos on iha aiheellinen ni en synnytä sumopainijaa :D
Sama homma. :D mut ite kirjotan seuraavalle päivälle valmiiks kaikki ruuat mitä syön ja millon syön ni kyl tää täst pikkuhiljaa :p ja kerranki tulee jotai tolkkuu toho syömisee ettei kokoaja pupella jotai haha! :D

Oliko teillä radilaisilla mitään oireita? Nousko paino normaalia nopeemmin? Ku mulla edelleenki paino nousee yli kilon viikossa ja se on mun mielestä todella hurja nousu.. Syön terveellisesti. Oon jättäny sokerin pois, syön hedelmiä, kasviksia ja marjoja. Kaurapuuroo aamusta. Perus kotiruokaa esim kaalilaatikkoa. En tajua miten tää paino voi nousta näin vauhdilla enkä saa sitä kuriin millään?!! Ylimääräset napostelut on jääny pois. No iltasin on kilon verran turvotusta kyllä, mut aamulla olenkin vaa'alla käynyt heräämisen jälkeen.. Seuraavassa neuvolassa varmasti tulee taas huutia ku viikkovauhti on noin paljon.. Mähän oon norsu tätä vauhtia ku synnytys tulee!! Apua, mitä mä teen..

Wildis, mulla ihan sama juttu! nyt tullu se 14kg painoa :o mut aika tasaisesti menny kyllä.. ei naamasta näy noin suuri painon nousu..

Mulla tullu myös saman verran lähtöpainoon verrattuna.. Nouseeko oikeesti paino näin vauhdilla vai mikä on?! Tää on jotain käsittämätöntä. Mullakaan ei tosin näy ne kilot missään. Ite en huomaa mitään eroo itessäni eikä mieskään.. Vyötärönympäryskin kasvanu vain sentillä viikossa kun toi paino noussu, luulis senttejäkin tulevan enemmän jos paino menis massuun kaikki... :O Saakohan siihen sokerirasitukseen lähetteen jos ite pyytää? Meillä oli ultrassa vauvva kyllä täysin viikkoja vastaava ja lapsivettäki oli normaalisti. Luulis vauvan olevan isompi tai vettä enemmän jos olis radi..

Mulle ku sitä sokerirasitusta ei tehhä ku oon alle 25 eikä sukurasitetta eikä ylipainoo oo..

Takaisin