Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Menin ihan pienen asian vuoksi lääkäriin (jossa tehtiin ultratutkimus kohtuun) niin siinä sitten vauvaa tutkittiin myös. Nyt sitten onkin mentävä piakkoin (kun lähete tulee) niin isompaan sairaalaan jatkotutkimuksiin. Vauvalla on kammiossa jokin ihme juttu (näkyy varjostumana) josta ei tämä naistenlääkäri osannut sanoa mikä on ja miten vaikuttaa, vaikuttaako mitenkään mihinkään jne.

Saa nähdä mitä selviää siellä erikoisosastolla... toivottavasti ei ole vakavaa ja että ei tarvi ainakaan sinne mennä sitten synnyttämään (sinne n.200km matkaa).

Tekisi mieli vain itkeä mut eipä sitä oikein voi kun pitää esikoisen kanssa pystyä normaalisti olemaan.

Muuten kaikki näytti hyvältä, vilkas vauva ja painoa hyvin yms. Vauva oleskeli pää alaspäin. Paikat on itsellä tosin hieman alkaneet valmistautua synnytykseen mutta jospa vielä muutaman viikon saisi vauveli valmistautua mahassa.

Tata, voi ei :( Toivottavasti ei mitään vakavaa olisi eikä aiheuttaisi mitään haittaa. Yritä olla stressaamatta, mutta tiedän omakohtaisesti että se on helpommin sanottu ku tehty :( Kannattaa itku itkeä sit kun tulee hetki että on pakko tai kun tulee hetki jolloin voi antaa vaan tulla.

Wildside hyvä että vauvalla kaikki hyvin, mutta ei sinun kohtelu kyllä ollut asiallista. Toivottavasti paineet pysyy alhaalla ja sinun olo hyvänä.

Tata toivotaan ettei mitään vakavaa, paljon voimia!

Toivon kovasti että jatkotutkimus aika tulee todella pian koska tällainen epätietoisuus tekee todella pahaa. Jahka saa tuomion niin voi sitten joko huokaista helpotuksesta tai alkaa sulatella asiaa sen suhteen mitä tuleman on.

Rakenneultrassa ei mitään silloin näkynyt joten hieman hämillään saa olla että mitä tässä 1kk aikana on tullut.

Luulis että nyt tuollaisiin suhtauduttaisiin melko vakavasti ihan senkin takia, että kyllähän odottava äiti siitä stressaantuu ja huolestuu, niin senkin kannalta varmaan voisi aika tullakin nopeasti. Omassa tilanteessa kävi tuuri kun soittivat 10-15min lähetteen teosta Tyksistä ajan lääkärille. Pidetään peukkuja, että tulisi pian se aika ja se aika ois lähiaikoina nopeasti :)

Mukkis, mua ärsyttää fb:ssä ja muuallakin ihmisten kauhee kuohkaaminen ja mustavalkonen vastakkain asettelu. Mun tekis kans joitai fb-kavereitani poistaa ihan niitten kommenttien takia...

Ja olipa sulla.matalat nuo 1h ja 2h sokeriarvot! Mulla oli paastosokeri 4.8, 1h 9+ ja 2h 7+.

Mulle ei neuvolatäti kertonu tota paastoarvoo.. se kylläki oli ok. Kai sen kuulee sitte perjantaina. Ärsyttää vaan toi ku joutuu alkaa mittaileen ku on neulakammo :/ vihaan kaikkii verikokeita yms yli kaiken... hyi... ja sitte ku vielä pitäs ite pistää itteensä APUA!

Ittellä kans neulakammo ja ekan kerran ku piti mitata niin laitoin miehen käyttää sitä microlette lansettia. Mies sai kaks kertaa tuikattua siten että eihän siitä edes pisaraa saanu niin sit ärsyynnyin ja itte tuikkasin :D se helpottaa kun sitä tekee säännöllisesti :) ja mitä itte lukenu nii eihän ne insuliinia ensisijaisesti anna lääkkeeksi jos arvot ei pysy kuosissa vaan sitä tablettii ne määrää.

Itsekin luulin että joudun insuliinia pistämään mutta kun asiasta puhun Radi hoitajan kanssa niin sanoi että ei raskaan pistämällä hoideta että se on se tabletti :)
Toi neula millä pitää arvoja mitata on siis niin mitään sanomaton että ei sitä tarvitse pelätä. Itikan pistokin tuntuu pahemmalta:)
Mulla veri kammo, mutta enää toi oman veren lypsäminen ei edes puistata:) kaiken tottuu...

Metsäläinen joo mua ärsyttää sama ja se myös, että ihmiset (ei kaikki mutta paljon on vuorotyöläisiä ja joita nää leikkaukset koskettaa) on niin vihaa täynnä! Ei jaksa kokoajan lukea pelkkää negatiivista tai muiden haukkumista. Myös henkilökohtaisuuksiin meno tällaisista yleisistä asioista puhuttaessa on typerää :( Asiat voi riidellä, muttei ihmisten kannata. Näissä lapsissa on sekin niin ihanaa, kun he osaa ilota pienistä asioista ja oikeastaan ei sitä kaipaisi muuta kuin rakkautta, turvaa, terveyttä ja leipää pöytään niin kaikki olisi aika täydellistä. Ikävä vaan kun näin aikuisena sitten helposti haluaa kokoajan lisää, enemmän ja parempaa niin ettei osaa nauttia enää tästä hetkestä...

Wildis hyvä, että kaikki näyttää paremmalta, mutta tosiaan hyvä että pidät pääsi tossa asiassa, vain sinä tiedät parhaiten oman vointisi ja kun kyse on tulevasta vauvasta myös niin heti näytille jos vointi pahenee! Hoitohenkilöstö voi olla kyynistä, tiedän hyvin sen... Toivottavasti saat tulevaisuudessa parempaa kohtelua!

Tata voimia sulle tossa epävarmassa tilanteessa!! Ja pidetään peukkuja, että muutos on harmiton! Toivottavasti saat ajan pikaisesti!

Niin äippä toi oli hyvä huomio, että pelkkiä lomia ja vapaitahan meillä on :) eilen oli yks parikymppinen nainen meillä kylässä ja pari tuntia touhuili noitten lasten kanssa kun mä siivosin ja laitoin ruoan. Se oli totaalisen poikki sen jälkeen ja oli ihmetellyt mun miehelle, miten mä jaksan aamusta iltaan ja viä ison mahan kanssa... Niinpä ;)

Niin ja metsäläinen, oli mustakin aika huikeita noi sokeriarvot. Ja se sormesta otettu paastonäyte oli 4,7 ja verikokeessa sitten 5,0. Mutta aattelin jo siitä sorminäytteestä, että ei noissa varmaan mitään vikaa ole, se kun kuulemma on se mistä yleensä jäädään kiinni.

Kamala, mitä kohtelua olet siellä Joensuussa saanut, Wildis! Ihan niinkuin olisit jotain väärää tehnyt ja heidän aikaansa hukannut. Tsiisus.... Nyt vaan tarkkana seuraat omaa oloa ja otat tosiaan hanakasti yhteyttä, jos jotain tulee.

Tatalle tsemppihalaus! Toivotaan, ettei ole mitään vakavaa. Inhottavaa joutua odottamaan varmempaa tietoa.

Tsemppiä sekä Wildikselle että Tatalle! Wildis pidät vaan oman pääsi lääkäreiden kanssa, jos huono olo jatkuu! Kyllä sitä joku lääkäri varmasti osaa ottaa asiat niinku kuuluu. Tata jaksamisia sinne ja toivottavasti pikkusella ei oo mitään vakavempaa ja saat selvyyden pian asiaan.

Kamalan paljon täällä ollut vaivoja ja vastoinkäymisiä kaikilla :sad001

Mua jännittää perjantain sokerirasitus :yuck: toivottavasti en liity mittailuryhmään.. Tuloksia joudun odotteleen maanantaille asti.

Täällä jokusen päivän oon jo mittailut,niin eipä taida hätää olla ;) aamuarvo saisi olla sen 5.5, niin miulla on joka aamu 5.3 ja tunti ruuan jälkeen sais olla 7.8,niin miulla korkein ollut 6.4. Eilen käytiin anoppilassa iltakahveilla, jossa sitten herkuteltiin jäätelöllä ja kekseillä. Tunnin jälkeen sokrut oli 5.5 ;)

En oo kerenny kirjottelemaan mut oon kyllä seuraillu mitä ootte keskustellu täällä.
Tsemppiä kaikille joilla on vastoinkäymisiä ja kipuja.

Mullakin on ruvennu tulee yhtä jos toistakin vaivaa ja kaikkein eniten huolestuttaa supistukset iltasin. Ne tulee ihan rauhassa istuskellessa ja niitä voi tulla monta kymmentä illan aikana, eikä tarvi paljoa liikkua kun jo supistelee ja kevyttäkään kauppakassia en voi kantaa kun jo tuntuu ikävältä. Sit tulee sellasia outoja vihlontoja mahaan, niinkun joku veitsellä kaivelis ja kyllä sattuu.
Voi tietty olla että on stressiäkin ja sen takia tulee vaivoja. Ja kun me ostettiin se mökki niin johan siellä on ollu puun kaatoa ja oksien raahaamista ja siivoilua ylipäänsä niin paljon että voi olla että ihan itseaiheutettua nää kaikki, tosin ollaan vaan viikonloput mökillä.

Tänään hain äppäpaketin ja olin niin kovasti oottanut sitä kun siellä oli niin paljon kaikkee kivaa mut hitsi mä petyin pahasti, ne kuteet on niin sairaan isoja että olisin puolet voinu pukea meidän kohta 3-veen päälle.
No tää on nyt vaan mun oma pettymys kun me vanhemmat ollaan lyhkäsiä eikä lapsistakaan voi kovin isoja tulla mut suurin osa bodyistakin jää ihan varmasti käyttämättä kun en oo enään sen jälkeen käyttäny meidän pojalla kun oppi kävelemään, tuskin tälläkään lapsella, paita oli niin paljon helpompi kun potalle mentiin eikä nappeja ja neppareita tarvinny vääntää auki ja kiinni.

No olipas taas tilitys :oops:

Wildikselle ja Tatalle tsempit täältäkin! Toivottavasti tulis selvyyttä nopeasti. Tietämättömyys on pahinta (kokemusta on!).

Toivottavasti tata pienokaisellasi kaikki kunnossa! Esikoisellani oli sydämen kammioidenvälinen reikä mitä ei vielä rakenneultrassa huomattu (parani vauvaiässä kuroutuessa umpeen itsestään) niin kävi mielessä olisiko mahdollista että kyseessä kanssa vsd tai vastaava kun sikiöillä kuuluu olla aluksi aukko kammioidenvälissä mutta kaikilla ei samaan tahtiin aukko sulkeudu? Toivotaan ettei ole mitään hätää ja tutkimuksista huojennus!

Perjantaina sokerirasituskoe niin onneksi miekkonen lupautui kuskiksi kun julkinen liikenne lakkoilee

Paljon tsemppiä Tata ja Wildside! Samoin muille kivuista tai epämääräisistä oireista kärsiville! Onneksi ollaan raskaudessa jo voiton puolella, muutamia hassuja viikkoja h-hetkeen enää :)

Itellä on sokerirasitus huomenna, saapas nähä kuinka käy. Vointi on kyllä ollu edelleen hyvä. Tosin tällä viikolla on väsyttäny taas enemmän, mistä lienee johtuu sitte. Ja vauvan potkujakin oon kerenny välillä kaivata, kun kuulostaa että monilla potkut on tosi kovia ja niitä on paljon. Potkuja tuntuu useasti joka päivä, mutta vain muutamia kerrallaan. Kai se edessä oleva istukka sitte vaimentaa tuntemuksia..

Ja juu, hyvä päätös pitää vauvafoorumi politiikkavapaana alueena, herättää sen verran kuumia tunteita puoleen jos toiseen nykytilanne.

Ääh.. tänneki jokin ihme olo iski. Päänsärkyä ja otin jo aiemmin panadolinkin. Verenpaineet 151/96, 156/99 ja 157/101. Taianpa varuiksi pissata liuskatestille ku meinaa tuntua pahoinvoivaltakin olo. Kannattaako ottaa panadoli viel ja kokeilla sillä tasottaa oloa?

Takaisin