Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wildis, perhe/hlö on aina sama. Etenkin lastensuojelun asiakkaille tärkeä asia, että on jotain pysyvää ja ei-ammattilaista, ihan vaan lapsen oma läheinen ihminen. Mullakin lapsi nyt 11 vee ja mahd suhde jatkuu virallisesti aina 18-21-vuotiaaksi jos tarvetta ja tietenkin epävirallisesti niin kauan kuin molemmat haluu.

Aaa okei, mietinkin ettei siinä oliskaan mitään järkee jos lapsi pomppisi perheestä toiseen jatkuvasti :)

Aukasin foorumin ja toi marabellan kakku pomppas silmille niin en heti tajunnut sen kakun olevan, ihmettelin että johan täällä kuvia :D
Hitsi kun olet taitava, kateellinen!
Mä olen tosi huono leipomaan...

Oho, Marabella. Sähän olet oikea taiteilija! Sama juttu vaan kun Äipällä, katsoin ensin että hupsista keikkaa, nyt on menny kuvat viihteen puolelle :grin On se vaan niin oikean näköinen!
Mulla ei kanssa ole jauhopeukaloa ollenkaan...tykkäisin kyllä tehdä jotain helpompaa mutta aina se jää kun tietää, ettei oikein noita taitoja sen asian suhteen löydy.

Ai vitsi miten hieno kakku Marabella!! :D Upea!! Mäkin tykkään tehdä kakkuja mut en osaa kovin taiteellisia tehdä..
Ja kiitos Wildis ideasta, vois kyllä tällä kertaa repäistä ja tehdä molemmat ;)
Nyt on piirakka valmis ja kylläpä maistuu hyvältä pitkästä aikaa! :) ImageUploadedByVau Foorumi1437929190.730488.jpg

Hitsi naiset ihan kiusaksi herkuista kuvia laitatte kun täällä tollaisia saa syödä :) herkullisen näköisiä leivonnaisia osaatte tehdä,nam!!!
Kuolaan täällä:)

Mieskin lähti 4 viikon jälkeen takas töihin, aikas yksinäinen oli kun viimeinen lähti just nukkumaan:( kaipa sitä itsekin joutaa...

Sinne sokerirasituksee joutuu jos on yli 25v, painoindeksi on yli 25 tai suvussa on sokeritautia. Mä kammoan sitä tosi paljon, sillä en pysty oleen 3h pidempään napostelematta jotain esim hedelmää tai tuoremehua sillä muuten tulee paha olo.. Kaiken lisäksi kaikki makeat litkun ynnä muut saavat mut voimaan pahoin :( eniten kammoan jos tuloksissa jtn poikkeavaa niin siitä seuraavia jatkotoimenpiteitä, esimerkiksi ennen aamupalaa sokeriarvojen mittaukset, tunti sen jälkeen sekä tunti päivällisen jälkeen ja olikohan taas tunti ennen illallista? Ja kalorimäärää lasketaan ja hiilihydraatteja otetaan runsaalla kädellä pois ja niitä joutuu laskemaan. Oon ottanut itse jotenkin kauheen ressin siitä ja nyt en uskalla syödä yhtään mitään sokeripitoista vaikka se tuskin tuleekaan mun tuloksia siinä rasituksessa muuttamaan, onhan siihen vielä 3vk aikaa..

Voit sinä JoSa ihan rauhassa syödä sokeripitoisiakin ruokia, jos mitään ei vielä oo edes todettu :) Sokerirasitukseen mennessäkin on ohjeena, että edeltävinä päivinä pitää saada normaalisti hiilareita, että tulokset on luotettavia, joten mitenkään erityisesti ei tartte mitään ruokia vältellä. Mulla puhkesi esikoisesta ihan raskauden loppuvaiheessa radi, ensin tuli plussat neuvolan pissatestiin sokereista ja siitä seurannut sokerirasitus näytti kans arvojen pomppaamista. Siihen saa ruokavalio-ohjeistukset ja alkuun toki joutuu tiheämmin mittailemaan sokereita, mutta jos arvot pysyy kunnossa, voi myös mittausvälejä pidentää. Kaloreita en joutunu laskeen missään vaiheessa ja hiilareidenkin laskeminen on tosi yksinkertaista.
Oon ymmärtänyt, että eniten siihen radiin on syynä se, että joillakin raskaus huonontaa kehon kykyä säädellä insuliinitasoja (korjatkaa joku viisaampi jos höpötän ihan puutaheinää). Herkkujen syöminen ei vielä tarkoita, että radi puhkeaa, vaan yleensä jotain häikkää on sitten nimenomaan siinä insuliininsäätelyssä ja sekin on ihan raskauskohtaista. Tässä raskaudessa oon käynyt jo yhdessä sokerirasituksessa ton edellisen raskauden tuoman rasitteen vuoksi, mutta arvot oli vielä ainaki ihan kohdillaan :) En aattellu mitenkään erityisesti rajottaa syömisiäni, jos siihen ei erityistä aihetta ilmene. Ota sinäkin ihan rauhassa vaan ja elele normaalisti :)

Salli: Mulla on kans ihan jatkuvasti nälkä :hungry: Miehelleki sanoin, että tolla meijän joulupullalla on varmana joku massakausi menossa ku äippä vois vaan vetää jatkuvasti ruokaa :D Ja nimenomaan kaikkea rasvaista ja epäterveellistä tekee mieli, tänäänki piti sortua lihapiirakoihin... Ihania muuten nuo kaikki leipomukset täällä, ei yhtää helpota tätä nonstop pullanhimoa :D

Takaisin