Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Poodle komppaan sua jos ei ole todettu syö JoSa niin kuin tahdot, jos sulla tää Radi todetaan muuta ruoka tottumuksia sitten... Ei tätä saa herkuttelusta vaan jos oma insuliinin säätely pettää jostain syystä! Ole huoleta ja nauti kakusta :)

Meillä pikkuisella jumppa taas menossa, ei uskalla liikkua jos se lopettaa! Mitä mä nyt n 20 min tässä istunut ja 30 potkua saanut, ihana pikku likkanen<3

Mä on niiin häpi kun mul ei tee mieli mitään tälläistä :) hedelmät vas ja vettä :) nytkin söin pieni palanen molempia kakkuja ja tuntuu siltä ett olisin vetänyt koko kakku yök :)
Toistesrksi painokin on pysynyt kivasti paikalla n. 4kg vasta tullut :)

Onko teillä muilla iltasin hikoilua? Ite oon huomannu, että päivällä paleltaa ja illalla hikoilen ku pikku sika...

Juu, juuri noin mullekin diabeteshoitaja asian selitti. Raskaushormooni voittaa insuliinin nyrkkeilykehässä 100-0 ja siitä syystä verensokeri saattaa nousta raskauden aikana. Ei siis varsinaisesti liity syömisiin mitenkään. Ja tosiaan siinä 20 viikon kohilla/jälkeen niin käy, kun vauva alottaa kovaa kasvuspurttia.

Vautsi mitä leipomuksia! :)

Hyvä kuulla et muitakin nälättää, kaipa täytyy itekkin höllätä ja syödä jos maistuu, tietty herkut sit erikseen. On vaan niin outoa, kun suu söis mut maha ei vedä enempää.. :D
Muuten Poodle, ihana nimi tuo joulupulla. :D

Jännä toi sokerirasitus, mulla ei oo ollut ylipainoa kummassakaan raskaudessa, eikä sukurasitetta, mut esikoisesta jouduin rasitukseen. Tästä toisesta en kait joudu? Voiko riippua ihan neuvolan terkasta vai onko eri paikkakunnilla eri käytännöt? Ois kiva tietää :)

Vissiin riippuu hyvin paljon paikkakunnasta. Yleisin mitä oon kuullu on, että kaikki yli 25v joutuu siihen, mutta joissain paikoissa ei sillon automaattisesti joudu.

Mukavan näköisiä leivonnaisia! Itsekin tykkään leipoa ja puuhailla keittiössä, mutta raskauden myötä innostus on kadonnut.

Sokerirasitukseen on tiukemnat kriteerit jos on ensisynnyttäjä. Sitten kun odottaa seuraavia niin jos suvussa ei oo diabetestä, ja esikko syntyny normipainosena ilman että äidillä todettua radia ni vasta yli 40v joutuu rasitukseen..

Äippä, tutulle oli myös ennustettu tyttöä sen "pisteen" perusteella. Mekin vähän mietittiin, että mikä se piste oikein on...

Mulla veli on myös ateisti, kaiketi, ja osallistui silti kastetilaisuuteen. Oli tosin kotona ja pappi oli tosi "maanläheinen" (pyynnöstä, kun ei itsekään kovin uskonnollisia olla). Veli piti tilaisuutta lopulta ihan kivana, vaikka hänkin mietti aluksi osallistuuko ollenkaan.

Wildis, mä hikoilen ku pieni porsas varsinkin iltaisin!! :D

Mul on ollu ummetusta perkele pari kuukautta, mutta tänää tunnen itteni kevyeks ku paska lentäny vihdoin :D saattaa takamus olla hellänä huomenna ja ei ei peiton heiluttelusta vaan vessapaperista. Kheh.. Taitaa olla aika mennä nukkumaan.... Öitä ❤️

Ummetuksen ehkäisyyn ihan parasta chian siemenet (liotettuna) ja psyllium. Laitan jompaa kumpaa joka aamu puuroon. Jos iskee päälle, niin luumua kaikissa muodoissa. Ja oon huomannu et kuitua tarvis muutenki enemmän ku normisti ja ruokaa vain pieniä määriä kerrallaan. Tänään vedin pitsan ku oli hirvee nälkä ja nyt sit maha piukeena valvon...

Muokattu viimeksi:
Murulla alkoikin aamujumpat neljän jälkeen ja eipä sitten muakaan enää nukuttanu sen jälkeen... Saas nähdä simahdanko töissä tänään :nailbiting: Kuusipäiväinen työviikko takana reippailla ylitöillä ja oikeestaan muuten ihan jees olotila mutta jalat kramppaa.. Magnesiumia oon vetäny ihan hirmusti ja sitä suihkutettavaakin lotrasin pohkeisiin, mut silti aika pinkee olo. Voiskohan olla jo joku muukin vaje ku pelkkä magnesium?!
Noi herkkukuvat on kyllä mahtavia, ite en oo yhtään leipuri mutta syön kyllä oikein mieluusti kaikkia baakkelseja :p

Takaisin