Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jemina, suolavettä, vetelet hörppyjä parin minuutin välein. Sokeri ruokkii virusta, että nopeiten pääset siitä eroon kun vetelet aluksi vain suolavettä ja sitten kun se alkaa pysyä sisällä niin varovasti lisäilee vaikka mehua sekaan. Sitten helposti sulavaa sapuskaa. Kurja tauti ja kannattaa lähteä näytille ensiapuun tai ainakin soitella sinne jos kovasti kuivumisen merkkejä.

Kiitos vinkeistä. Heti on parempi olo! Toinen kysymys onkin.. oon siis toukokuussa aika viimisilläni raskaana kun heinäkuu alussa on la. Mutta ollaan menossa metallican konserttii. Ostin jo vuosi sitten häälahjaksi miehelle. Voinkohan silti mennä :o varmasti soittaa tosi kovaa.. voikohan sikiötö suojata jotenki... Help me :D

Jemina kivaa että sulla jo parempi olo:) pakko kyllä sanoa että ei sitten mitään käsitystä että voiko vauvalle kohdussa saada jonkun kuulovaurion aikaseksi ? O.o ainakin kandee varoa töniviä ihmisiä, et eivät kolhase masua liian kovaa...
oispa kiva nähdä raskaana olevien masuja ;)

On ihan istumapaikat kyllä.. mutta metallica soittaa tosiaan niin hiton kovaa :o se on sellainen bändi minkä aina oom halunnut nähdä.. jostain googletin että sikiö kuulee yöi 85 desibeliä menevät äänet.. ja Metallica soittaa yli sata.. oon ihan pulassa.. :/ en tietenkään halua aiheuttaa mitään kuulo ongelmaa pienelle.

Kannattaa varmaan kysästä neuvolasta et mitä ne on mieltä et mikä on semmoinen maks desibeli et minkä yli ei saa mennä tai mikä voi vaurioittaa pikkusen kuulua...

Soittele neuvolan päivystykseen tai laita omalle th:lle sähköpostii et mitä mieltä on... aika pitkään joudu odottaan muuten neuvolan mielipidettä;) mulla ois toka neuvola 27.3:) pääsee kuuntelemaan pikkusen jympytyksiä<3

Heips. Minä huikkasen täältä kun seureilen teitä. Minulla itselläni myös joulukuinen 2015.
Jemina me oltiin katsomassa iiihan viimesillään Acceptia ja ihan hyvin tää lapsukainen on kuullut. Eikä tullut kyllä mieleenkään kysyä asiaa sillon neuvolassa. Eli sinuna menisin ihan huoletta. Se vauva on siellä kohdussa hyvissä suojissa. Suojaa vain oma kuulosi.

Olen teitä seurannut jo kun odottelin tätä joulukuista, mutta en ole uskaltanut kirjoitella. Silloin seurasin ilman nimimerkkiä, nyt vasta loin tämmöisen. :)

Heips. Minä huikkasen täältä kun seureilen teitä. Minulla itselläni myös joulukuinen 2015.
Jemina me oltiin katsomassa iiihan viimesillään Acceptia ja ihan hyvin tää lapsukainen on kuullut. Eikä tullut kyllä mieleenkään kysyä asiaa sillon neuvolassa. Eli sinuna menisin ihan huoletta. Se vauva on siellä kohdussa hyvissä suojissa. Suojaa vain oma kuulosi.

Olen teitä seurannut jo kun odottelin tätä joulukuista, mutta en ole uskaltanut kirjoitella. Silloin seurasin ilman nimimerkkiä, nyt vasta loin tämmöisen. :)

Okei. Mitä enemmän vaan eilen Googletin niin porukka oli sitä mieltä että ei kannata mennä.mutta tämä oli rauhoittava kommentti :D kiitos#!

Mitä minä tossa googlailin, niin kuulonalenemaa on havaittu jos äiti on jatkuvasti altistunut yli 120dB äänille, esim kokopäivätöissä. Sitten taas puolipäiväisesti kovissa äänissä työskentelevien lapsilla ei havaittu yhtä suurta riskiä. Itse pitäisin suurempana riskinä kännisiä töniviä ihmisiä, kuin hetkellistä altistumista koville äänille. Eihän sitä voi varmaksi tietää ja jokainen punnitsee itse ne riskit :)

Tulee mieleen ihan alkuraskaus. Lähdin yhdestä konsertista kesken pois, kun iski paniikki et nyt vähintään tulee joku kehityshäiriö tai keskenmeno kun niin meni basso luihin ja ytimiin. :)

No itselle mä tietysti tulpat otankin ;)

Niin siis anteeksi jos jotenkin hassusti sanoin, tarkoitin nimenomaan sitä että vauva ei "kuule" sinne vatsaan yhtä kovin että ennemmin sitä on äidillä kuulovaurio ennenkuin vauvalla vatsassa. Flunssa menny vissiin aivoihin asti ku epäselvästi puhun. Tuossa olikin jo maininta että tarvitsee pidemmän ajan kovaa meteliä ennen kuin kuulovauriota tulee... Että olisin ihan rauhallisin mielin.
Meillä yks influenssa selätetty ja toista kierrosta vissiin justiinsa lähtee. Ekasta selvittiin aika hyvin ilman yhtään lääkäriä. Kovassa kuumeessa jokainen vuorotellen, minä toki just sillee ku mies pääsi töihin että kovilla lääkkeillä piteli kuumetta loitolla että pojan kanssa jaksoi olla. Onneksi on televisio, ihan surutta pidin päällä että hetken sai aina levättyä.

Äityli kiitos:) joo kaikki yskii ja 1 päivä kuumetta... sit se on ohi:o muksu2 tään ihme taudin selättänyt... kumma tauti! Olen kyllä onnellinen että ei oo tän pidempi mutta kummastuttaa...o.O

Äippä, meillä vähän samaa, paitsi esikoinen köhinyt jo viikon :( Nuorimmainen ollut 24/7 tissillä ja mullekin nousi kuume ekaa kertaa viiteen vuoteen, hivenen paska olo! Voiton puolella jo ollaan, mut kirjaimellisesti musta on kaikki mehut imetty :D Ei tee yhtään mieli syödä, mut pakko yrittää saada jotain alas ja tuoremehua lisäenergiaksi.

Takaisin