Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän turre on 9 v ja aika seniili höpöukko jo. Lasten tultua oon tuntenut hirveesti vastenmielisyyttä koiraa ja kissaa kohtaan. Alko ekan kerran varmaan vähän ennen esikoisen syntymää. Vähän alkaa taas helpottaa kun vauva kasvaa. Luulen että tämä on ehkä joku juttu, että ne ns edelliset lapset pitää vieroittaa kun tulee uusi vauva :rolleyes:

mutta nyt vakaasti päättänyt että kun näistä aika jättää (kissa 13 v) niin ei mitään kalaa suurempaa meille. Ja se kalakin on no go kun mulla on lapsena ollut akvaario ja sen putsaaminen oli ihan yhtä tuskaa aina.

Koira meillä on pieni ja suloinen, sille kyllä löytyy aina hoitopaikka. Mutta katti onkin hankalampi kun ei sitä voi pois kotoa viedä kun stressaantuu. Onneksi tähän asti pikkuveli on ollut niin ihana että on tullut kissaa hoitamaan meidän reissujen ajaksi.

Mut joo, itse en tässä vaiheessa ottaisi lemmikkiä, ehkä sitten kun lapset olisi vähän isompia. Eli suositukset myös minulta, mieti poodle tarkkaan :happy:

Asiasta toiseen. Miten teillä hoidetaan yhdistelmä iltapala + hampaiden pesu? Olen ymmärtänyt että puoli h pitäisi odotella syönnin jälkeen ennen pesua, mutta meillä ainakin mennään iltapalalta suoraan pesulle. Tuntuis oudolta päästää lapsi vielä touhaamaan kun on rauhoittunut syödessä.

Nuppu meillä syödään iltapala 18.00 siitä sitten jatkamaan lelujen keruuta, kun siitä suoriuduttu niin se on iltasatu ja siitä hampaiden pesu+pisut+pusut ha sänkyyn:) sängyssä ovat viim 19.15...

Meillä kyllä pestään hampaat lähes heti iltapalan jälkeen, pottaillaan siinä välissä tai sit pestään potalla hampaat samalla. En oo kuullutkaan ettei sais pestä samantien, paitsi jos syö jotain sitruunaa tms. Äitinikään ei oo moisesta maininnut koskaan, vaikka on hammashoitaja.

Eikös se tosiaan et jos hapanta (sitruksia tms) syö niin sit pitäis oottaa? En tiiä mut meillä taitaa tosiaan semmoinen 30-45 min nyt ainakin tulla siihen syömisen ja pesun väliin:)

Mekin pestää hampaat suoraan iltapalan jälkeen, ei aleta iltapalan jälkeen enää touhuilemaan mitää. :)

Luulisi tosiaan timbe että äitisi olisi jotain maininnut. HLääkäri puhui tosiaan ensiksi että jos syö happamia, mutta sitten kun tarkensin että esim jugurttia ja mustikoita niin sanoi että kannattaa pitää taukoa.

Eikö kaikki ruoka (paitsi tyyliin kahvi ja tee ilman maitoo) aiheuta happohyökkäyksen ja hampaiden pesu ruokailun jälkeen ei oo hyvästä, kun hampaan pinta ”pehmenee” ja harja sit vaan tuohoaa lisää? Meillä pidetään taukoa iltapalan jälkeen, jos vaan kello ei oo liian paljon. Pieni iltariehunta ja sitten vasta rauhoittuminen toimii meillä :)

Ja nuppu, Oliskohan toi sun teoria koiranvastaisuudesta totta? Mun mieskään ei jaksais tota koiraa enää ollenkaan, kokee pelkkänä rasitteena, minä sentäs tykkään sen kanssa vielä touhutakin. Ärsyttää vaan kun toista ei huvita yhtään.

En tiedä tosiaan. Itseäkin ärsyttää kun oon ollut niin kärsimätön ja ärtynyt niistä eläimistä. Muistan tosiaan että on helpottanut tässä välissä esikoisen jälkeen ja nyt tuntuis että eivät ärsytä enää ihan niin rankasti. Mutta oikeasti kun välillä huomasi ajattelevansa suurin piirtein että kuolis pois nyt :eek::bag: vaikka ne kuitenkin todella rakkaita on. Mun vauvoja kuitenkin olleet monta vuotta :shy: jotenkin kun on siinä se vauva.. voihan se olla jotain alkukantaista suojelunhalua niiltä eläimiltä, likaa ja bakteereja ja kissa voi mennä nukkumaan vauvan päälle ja tukahduttaa jne.

Mä oon henkeen ja vereen koiraihminen, mutta täytyy sanoa, että elämä ilman koiraa on miljoona kertaa vapaampaa. Meillä oli siis pikkuinen spanieli, joka jouduttiin lopettamaan silloin kun joulukuista odotin.. Niin vaikeaa kun se silloin olikin niin loppupeleissä helpotti elämää.. Ehkä uudelleen sitten kun lapset ovat hieman vanhempia :)

On muuten ollut ihana seurata kuinka keskustelu on pysynyt yllä täällä, itse sorrun aina vain taustalla lukemaan kuulumiset, mutta muuten olen ollut hiljaa :(

Marlau, nyt kun sutkin tänne saatiin niin mitä kuuluu? :) tainnut vierähtää jo jonkunen tovi kun viimeksi susta kuultu;)

Warheart mikä buugi? Vieläkö siellä sairastellaan? Säkin kovin hiljaa o.O

Jemina entäs sulla pojan ”hautominen” sujuu? :)

T87 mitenkäs sulla? Kuin voit?

Omaa napaa hiukan, Sannilla on ihme mä ite vaihe! Mitään ei saa hänen puolestaan tehdä... ja jos ei jotain osaa niin vetää ihan hillittömät raivarit ja silti saa auttaa:o
Niin ja ultraan 12 pitkää päivää!!!

Täällä odotus sujuu ihan hyvin. Pahoinvointi näyttää olevan takanapäin.. ;) ainoa että meidän taloyhtiön remontin vuoksi ei pystytä asumaan kodissamme metelin vuoksi. Ja on ollut todella stressaavaa :( ollaan bookingista ja airbnb omakustanteisesti vuokrattu asuntoja ja koitetaa saada korvauksia taloyhtiöltä. Hirveä tilanne ja remppa kestää puol vuotta. Oikein maha menee kovaksi kun mietin.. ei oo kiva lähteä puol välissä raskaana ja taaperon kanssa heti aamulla ennen kasia paukkupakkasii ja ettiä mihin menee evakkoon... :/

Jemina, kuulostaa kamalalle! Löytyspä teille joku paikka minne mennä pidemmäksi aikaa kun eihän toi nyt voi toimia:( osutteko omassa vai vuokralla? Jos vuokralla niin kyllähän tohon kuuluu vuokran hyvitys tai jos omalla niin joku korvaus yhtiövastikkeessa olis kyllä kohdallaan! Voimia sinne haastavaan tilanteeseen <3

Voi ei, onpa kyllä kurja tilanne Jemina :( Jaksamista teille ton rempan kans! <3 Luulis kyllä, että taloyhtiölläkin olis jotain velvoitteita tollasessa tilanteessa!

Joo, en mäkään tähän elämäntilanteeseen kyllä koiraa ottais, kun hyvä et saa nuo ihmislapset pidettyä aisoissa :D Mutta sitten kun saadaan joskus isompi, oma koti ja lapsetkin kasvaa sellaiseen vastuuta ottavaan ikään niin joku pieni koira olis kyllä ihana <3 Mun lapsuudenkodissa oli kääpiövillakoira, joka oli äärettömän viisas ja rauhallinen yksilö, eikä ikinä ees tuhonnut mitään. Ehkä siitä on jääny vähän ruusuinen kuva koira-arjesta :P

Meillä mennään kyllä aika monesti suoraan hampaiden pesulle, mut harvemmin kyllä syödään ees mitään hapanta illalla. Enemmän mennään semmolla leipä/jogurtti - linjalla. Jos meidän muksut päästää iltapalapöydästä vielä touhuaan jotain, saa painia ne takas iltatoimiin, niillä on iltaisin sen verran kiitettävästi virtaa :D

Eipä tänne kummempia, sairastelua edelleen. Mennyt ilman unia monta yötä putkeen ja sitten sellaisia öitä, että pari tuntia unta pätkissä, niin ei oikeen ajatus luista kirjoitteluun :D Nuorimman allergioiden suhteen tehty altistuksia ja viimeisestä 5vrk syömälakosta palaudutaan, on muuten tissit hellänä kun ei mikään muu ole kelvannut... Neitihän täyttää vuoden ens torstaina. Allergioiden osalta peli on selvä maidon, munan, kalan ja soijan osalta, epäselviä sitten on paljon! Maitoallergian vuoksi imetys jatkuu siis ainakin vielä puoli vuotta ja jos yhtä vähän syö ruokaa edelleen niin varmaan vielä ehtoollisviinin ohella ripille päästessä voi huikat tarjota. Kesäksi just tilasin imetystoppeja, babyshopissa oli aivan törkeän hyvällä alella boobin toppeja ja uimapuku <3 Eli kesällä siis sataa vettä ja on +10 astetta lämmintä kun oon varautunut näin hyvin.

Jemina, onpa ikävä tilanne :(

Ikävä tilanne Jeminalla. Toivotaan jotain selkeämpää systeemiä tuohon. Ei ole hyvä joutua stressailemaan raskaana. :(

Meillä oli eilen selkäytimen magneettikuvaus, tutkivat edeleen, mistä oikean puolen raajaheikkous johtuu. Meni onneksi paremmin kuin viimeksi kanyylin laitto kun peitettiin silmät ettei nähnyt toimenpidettä. Viimeksi kanyylinlaitosta ei meinannut tulla mitään kun poika rimpuili niin kauhuissaan. Kuvaustulosten odottelu nyt sitten vähän jännittää tietysti.

Warheart voi hemmetti tota teidän sairastelua:( paranemista ja voimia <3
Ymmärrän että ei sitä tossa tilanteessa jaksa tänne tulla kirjoittelemaan...
metsäläinen tsempit sinne odotukseen, varmasti piinaava!!!

Takaisin