Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äippä, identtiset on aina sattumaa mutta epäidenttiset voi periytyä jos suvussa irtoileekin kaksi munasolua yhden sijaan :happy:
Ja tietysti vaikkei suvussa olisikaan kaksosia niin voi tietty tulla kenelle vaan. Äidin ikä, paino ja edellisten raskauksien määrä vaikuttaa myös siihen.
Meillä on tosi iso suku eikä kaksosia missään.

Ihanaa että ultrassa oli kaikki tytöillä hyvin:) epäilemättä oot aika täynnä vauvaa:p vauvoille kasvu enerigiaa ja äidille voimia kasvatukseen<3
Meillä on suvussa äidinpuolelta 3 kaksoset ja yks pari ”uunissa” serkulla, löytyy samanmunaisia ja erimunaisia:) mummon sanoin tupla lykky tuntuu olevan meidän suvussa aika hyvä ja muutenkin iso suku! Ja me miehen kaa vaan kasvatetaan sitä aina vaan lisää:D muutenkin sukuun tässä 10 vuoden aikana syntynyt vähintään 1 vauva per vuos:p tietysti ollaan serkukset aikalailla saman ikäsiä niin sillä varmaan hiukan vaikutusta asiaan;)
Lapset on aina siunaus jos semmosia sattuu saamaan<3

Paljon onnea t87 tyttö lupauksista ja ihana kun kaikki vauvvoilla hyvin. Voimia raskauteen <3

Ihanaa. Kyllä mun mielestä on ihan etuoikeus saada kaksoset. Jotkut ehkä kauhistelee, mut ei kait se kaikille sovikkaan. Meillä olikin toiveena vähän isompi perhe ja tämä sattui mukavasti kun mullakin rupee tätä ikää olemaan :p

On teillä sitten äippä aikamoiset mahkut myös itse saada kaksoset. Aika rankkaahan se kyllä teille varmaan olis kun iso perhe muutenkin, mut jos tulis vaikka kaksi poikaa :wink
Hehheh.

T87 kyllä ne ihmiset kauhistelee vaikka tulis yksönen jos lapsia sattuu olemaan jo ennestään useampi;) uskon että koskaan ei anneta enempää kun mitä jaksaa kantaa, oli sit kyse sairaudesta, taloudesta tai sitten lapsista ;) en kylläkään usko että meille kaksosia (tai poikaa) tulossa on ku olot ei oo kovin kummoset:p tällä hetkellä etominen on minimissään ja suurin oire on väsymys joka iskee heti puolen päivän jälkeen:) mut näihinkin polttaviin kysymyksiin tulee selvyys jossain kohtaa;)

Hyvää ystävänpäivää vähän myöhässä! <3

Meillä on valvottu ja sairasteltu, joulukuisen mies käytti päivystyksessä kun ei enää saatu kuumetta laskemaan, ei juonut tyttö mitään ja ei pissinyt. Korvatulehdus löytyi, ei sen kummempaa ja ab-kuuri siihen. Viime yönä sitten yski niin, ettei henkeä meinannut saada kun limaa tuli, piti tukea melkein istuma-asentoon nukkumaan. Ite oon pienimmän kanssa ”nukkunut” istuen sohvalla, muuttunut sairastaessa täysin tissipossuksi ja ainut keino ollut saada edes hetki unta. Pari viikkoa tossa menikin allergiajuttujen kanssa taas valvoessa, niin alkaa kyllä melkonen olo olemaan nyt :bag:

Mun mielestä myös iso perhe on ihana <3 Mulla se oli joko tai, eli ei lapsia tai sit vähintään kolme-neljä. Eihän tämä elämä ihan putkeen ole mennyt, mutta tämmöinen pikkuperhe kuitenkin saatu. Tällä hetkellä ei resurssit riittäisi raskauteen ja takarajana mulla oli 30v., mutta eipä sitä sit tiedä muuttuuko mieli tulevaisuudessa. Nyt mulla olis tässä aikaa suorittaa avoimen yliopiston opintoja ja sehän vähentäisi sitten taakkaa tulevaisuudessa opiskeluista :) Mulla kun ei lukiotaustaa ole, niin pitäis jotain alkaa tekemään koulutusta ajatellen, ravitsemustiede kun kiinnostaisi, tai sitten ihan Jyväskylän yliopistossa joku liikunnan linja. Saapahan nähdä, tässä sairastelujen sumussa sitä kummasti alkaa miettimään, että mitähän muuta sisältöä elämässä voisi olla :D

Meillä toi joulukuinen taantuu välillä ihan toukokuisen tasolle ja matkii kaikessa... Konttaa perässä, sotkee ja hajottaa sitä mukaa kuin pikkuvelikin, välillä yrittää vaatia et häntä pitäis myös syöttää ja juottaa. Eilen pojilla oli samat paidat ja joulukuinen vielä vaati et pitäisi olla samanlaiset housutkin. No eipä ollu, vaan toukokuisella oli ohuita raitoja housuissa ja joulukuisella ei, niin siitäkös suututtiin ja kunnolla. :facepalm: :p Toivottavasti tää matkimisvaihe ei kovin kauaa, välillä tuntuu kuin olis kaks pientä ’vauvaa’.

Warheart pikaista paranemista sinne ja voimia pikkuisten hoivaamisen!
Talvitintti sama homma meillä:o Sanni matkii siiriä, jopa varastaa siirin tutin suoraan suusta ja laittaa omaansa:o muutenkin meinaa vauvattaa sitä ihan kiitettävästi o.O vaihe siis?
Olipa hulina päivä, onneksi vielä huominen pitäis jaksaa ja sit alkaa viikon hiihtoloma;)

Ihana taas lukea kaikkien kuulumisia :) onnea vauveleista :)

Teillä äippä on todella erilainen suku ku meillä :) jo teidän omassa perheessä on enemmän lapsia ku meitä on serkuksia :D ja muutenkin vähissä lapset ja aikuisistakin niin kovin moni jo autuaammilla metsästysmailla ;( Välillä käy suru puserossa, mutta ei voi mitään, täyttyy elämä sitten muista ihmisistä. Olisi sitä suvusta varmasti apua, jos ei ihan konkreettista, niin ainakin henkistä tukea :(

Takaisin