Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän poikaa ei haittaa pissiä lattialle/housuunkaan :/ Vaikka olisi kuinka makeat pikkarit, niin voivoi tuli pissa ja leikit jatkuu. Tehokkaasti ollaan pottailtu jo ainakin puoli vuotta ja pissat yleensä tuleekin pottaan, mutta harvassa on ne kerrat kun herra itse menee potalle. Aina se pitää sinne itse viedä. Ei siis osaa/halua ennakoida, että on pissahätä. Kakan osaa tunnistaa ja menee sen mieluiten jonnekin salaa hiljassa vääntämään. Ei siis pottaan vaan vaippaan/pikkuhousuihin. Hivenen raivostuttavaa....

Ei meilläkään joulukuinen pottaile, laitetaan kyllä säännöllisesti istumaan potalle ja välillä sitten vaippa kuiva, ei tee pottaan mitään ja sit hetken päästä kun laittaa vaipan niin pissaa heti vaippaan. Nuorempi neiti 11kk taas tekee kakat oikeastaan vain pöntölle ja pissii useamman kerran päivässä pöntölle :D

Meillä saa olla aina ilman vaippaa jonkun aikaa kun tehnyt pottaan ja onkin siitä aina ihan liekeissä. Mutta ei niin liekeissä että menisi aina kysyttäessä potalle saati oma-aloitteisesti. On tämä vaan melko turhauttavaa puuhaa :woot:

Joo ei sannikaan oikein vielä hallitse tota vessa juttua... kerran tuli tuotos pönttöön mut se jäi siihen kertaan se... nää oppinut muutenkin kuivaks vasta tossa 3v huittisissa joten ajattelin kesällä napata Sannilta vaipan pois ku ollaan muutenkin enempi pihalla niin mitäs se haittaa jos nurmea lannoittaa;)

Joo ei täälläkään pahemmin pottailla. Kerran tuli yhdet pissat. Muutama viikko sitten kyllä ilmoitti kakkahädästä ja halus potalle, pottaan sit tekikin mut siihen se jäi. Pissahädästä ei ilmota, kakkahädästä kyllä, mut joko äkkiä vääntää kakan vaippaan tai potalle päästyä kakkahätä katoskin yhtäkkiä... :p

Meillä muuten joulukuinen alkanu matkimaan ihan hirveästi. Kattoo hirmu tarkkaan miten mä esim. pidän kättä tai jalkaa, ja vääntää itsensä ihan samanlaiseen asentoon. Jos puhun puhelimessa, niin hakee leikkikännykkänsä ja tulee viereen puhua pölpöttämään. Kaikista paras jos esim. ääntä pitää vähän korottaa ja teen jonkun käsieleen, tekee poika saman heti perässä oikein tuima ilme naamalla ja hirmu dramaattisesti. :grin

Jes Talvitintti, jospa tästä tulis tapa;)
Meidän sannista on kans tullu aikamoinen dramaqueen, hirvee parku ja dramaattiset eleet jos kaikki ei mee niinku neito suunnittelee :p

Me käytiin tänään lokakuisen neuvolassa ja tyttö kasvaa hyvin. Kun oltiin lähdössä pukemaan niin joulukuinen hätääntyneenä huudahti että vessaan! Potta! Minä siinä huokaillen vein lapsen potalle että viivyttelee vaan pukemista. Mutta kas kummaa kun pissithän sinne tuli! :wideyed: Ekaa kertaa ilmoittanut tuollein pissistä, vau! :happy:

Nuppu jospa teilläkin alkais pottailu onnistumaan ;) ja ihanaa että teidän pikkusella kasvu ja kehitys mallillaan :)

Meilläkin pottailu menee välillä vähän plörinäksi kun itse on väsynyt. Niinä päivinä kun jaksaa kysellä että mennäänkö pissalle tai kakalle niin kyllä sinne aina jotakin tulee ja vaippa pysyy kuivana. Välillä ilmottaa itsekkin kun on hätä. Meillä tyttö tykkää mielummin käydä pöntöllä supistajan kanssa kun potalla. Kunhan tästä kauheasta väsymyksestä pääsee niin toivottavasti pysyy kuivana. Olis kyllä niin paljon helpompi kun ilmoittaisi aina itse hädästä :happy:

Mitäs tänne? Onko ollut vauhdikas laskiainen? :) me käytiin su srkn järjestämässä riehassa ja kivaa oli:) Sanni pääsi hepankin kyytiin ja se oli ihan innoissaan:) ihana nähdä miten tosta meidän peikko tytöstä on tullut peloton seikkailia<3 hänellä sai olla hihnareppu selässä muuten ois kuulkaas lähtenyt omille seikkailuille:p
Ollaan tässä kans vietetty meidän likkojen 4&5 v synttäreitä, kakkua syöty siis jo n1,5 viikkoa :p
Niin ja kävin ekassa neuvolassa tänään ja paljon papereita/lähetteitä takataskussa... taas pitäis käydä 2 kertaa siinä hemmetin sokrukokeessa,blääh o.O
Nyt seuraavaksi odotellaan NT ultra kutsua, jännää:)
Mitenkäs t87 ja Jemina odotus sujuu?
Tytsy entäs sulla? Sormet ja varpaat ristissä tärpistä;)

Ihanaa. Oliskin ihana päästä taas kaikkiin tapahtumiin. Täällä kotona ihan jumissa kun olo ei ole kovin hyvä. Laskiaispullia ollaan syöty ihan urakalla :grin
Huomenna meillä olis ultra ja jännittää taas hirveesti että onko molemmille painoa tullu ja kaikki kunnossa.
Mites äippä, koska sulla on eka ultra?

Mä luulen että se NT on joskus enskuun puolessa välissä? Kutsua odottaessa;) tänään poksahti rv 8 käyntiin ja viikot menee niiiiiin hitaasti! Pääsis sinne ultraan niin sitten ne viikot vaan häviää ja onkin aika jo synnyttää:)
Tuuhan sitten huomenna kertomaan mitä siellä ultrassa sanotaan, varmasti pikkusilla kaikki kivasti<3 voimia sinne oloihin! En ees voi kuvitella sun oloja kun siellä kaksi pikkusta pienessä yksiössä:)

Onko teillä muuten tietoa onko teillä tulossa identtiset vauvat? Mulla tosiaan noi kaksosveljet ovat identtiset, näyttävät samalta mutta ovat kyllä ihan erinlaiset ihmisinä:) toinen on perhemies ja maailmanparantaja (hänellä 1 lapsi ja just kotiutui rauhanturvaaja keikalta) ja toinen meinaa olla hiukan taivaanrannan maalari ja levoton sielu:p hiukan jännittää sekin että eihän meille vaan päätä kaksosia tulla kun toi suku”rasite” aika hyvä siihen ;)

Mitäs tänne. Mulla ens ma ru. Jännittää jo. Meillä taloyhtiössä kellaria remontoidaan niin jumalaton meteli,ei pystytä olemaan kotona. Oli pakko airbnb kautta vuokrata asunto täksi viikkoo ainaki.. kauhee stressi päällä. Tänään tosiaan Rv 20 ja kun esim yskäsee nii mahaa vihlasee.. oksu ei onneksi lennä joka päivä! Ihanaaa. Mites äipän odotus muuten?

Iiks Jemina, tuuhan kertoo että mitä siellä RUssa näkyy;)
Ja noi remontit on kyl pyllystä! Toivotaan että saavat hommansa tehtyä nopsaan :)
Tässähän tämä menee, hitaasti... olot tulee aaltoina mut näin yleisesti ihan jees olo:) pahempaakin vois olla;) väsymys kyllä iskee nopeemmin kun normaali oloissa...
turvotus on kyl aikamoista o.O

Takaisin